محبوب‌ترین عبارت‌های گوگل شده در یک سال گذشته به روایت تصویر (+ویدیو)

موبنا – دسامبر معمولا ماهی است که یک سال گذشته میلادی در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود هر شرکت فناوری در ماه‌های سپری شده چه اقداماتی را انجام داده است. گوگل هم با عبور کردن دسامبر از نیمه و رسیدن آخرین روزهای سال ۲۰۱۷ میلادی یک تصویر ویدیویی منتشر کرده است که در آن نشان داده می‌شود مردم جهان طی یک سال گذشته چه کلمات و عبارت‌هایی را بیشتر از عبارات مشابه جست‌وجو کردند.

در این تصاویر ویدیویی به مهاجرت مسلمانان میانمار، توفان‌های شدید پورتوریکو و هیوستون، کمپین MeToo# و دیگر اقدامات اجتماعی صورت گرفته در سراسر جهان تاکید شده است.

برای پنج عبارتی که بیشترین جست‌وجوهای یک سال گذشته در گوگل با آنها انجام شد،‌ عبارت «آیفون ۸» عنوان دوم را از آن خود کرد و «آیفون ایکس» هم در رتبه سوم قرار گرفت. تنها عبارتی که توانست بیشترین سرچ نسبت به دو کلمه مذکور را داشته باشد «توفان ایرما» بود.

در بخش محبوب‌ترین کلمات جست‌وجو شده در حوزه فناوری سومین عبارتی که بیشتر از بقیه مورد توجه کاربران جهانی قرار گرفت «نینتندو سوئیچ» بود که تاکنون ۱۰ میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

در دیگر بخش‌ها «مِگان مارکل» محبوب‌ترین بازیگری بود که نام او بیشتر جست‌وجو شد و سپس «مَت لائور» در لیست محبوب ترین اشخاص عنوان نخست را از آن خود کرد و این در حالی بود که «تام پِتی» و «چستر بِنینگتون» هم در این لیست حضور داشتند.

به گفته شرکت گوگل سوال‌هایی که با کلمه «چطور …» آغاز می‌شدند طی یک سال گذشته بیشتر مطرح شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا