ویژگیهای استفاده از دستگاه pc-pos
موبنا – به گزارش موبنا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن؛ هیبنا، نیکوفر صفری، رییس اداره کل خدمات نوین بانک مسکن گفت: دستگاه pc-pos در واقع ترکیب POS فروشگاهی است که با سیستم صندوق فروشگاه، از طریق یک رابط نرم افزاری مرتبط شده است. به منظور راه اندازی این امکان لازم است هماهنگی فنی بین تیم پشتیبان سیستم صندوق یا حسابداری واحد تجاری و نمایندگی psp توسط پذیرنده برقرار شود.
در یک فروشگاه مجهز به امکان pc-pos پس از ثبت خرید مشتری در سیستم و صدور فاکتور، قیمت قابل پرداخت مستقیماً بر روی pos نمایش داده شده و مشتری نسبت به کشیدن کارت و پرداخت اقدام میکند.اولین ویژگی آن از نظر مشتری عدم نیاز به ورود مبلغ هنگام خرید است که باعث بالا رفتن دقت و کاهش خطا است.
تجمیع تمامی مبالغ خرید چه به صورت نقدی و چه پرداخت از طریق کارت ویژگی دیگر pc-pos است. مزایای استفاده از این دستگاه به دیگر دستگاه های pos، عدم نیاز به ورود دستی مبلغ در پایانه، محاسبه قیمت به صورت دقیق توسط pc، بالا رفتن دقت و سرعت در محاسبه و پرداخت وجه خرید، ارتباط تمامی فاکتورها با پرداخت های مربوطه (ممکن است قسمتی از یک فاکتور به صورت نقدی و مابقی آن در قالب چند پرداخت با کارت انجام شود)، تجمیع صندوق پرداخت نقدی و خرید از طریق کارت بانکی است.
اولین دستگاه pc-pos در سطح استان تهران با پیگیری هدفمند کارکنان بانک مسکن در شعبه دکتر فاطمی، اداره کل خدمات نوین و شرکت فناوری اطلاعات ناواکو در هتل تهران نصب شد. پیش بینی می شود استفاده از این دستگاه در دیگر شعب تهران و شعب شهرستان پس از بازاریابی مدیریت های شعب بانک مسکن در سراسر کشور انجام می شود.