راه‌اندازی سرویس استعلام ضمانت‌نامه‌های سپامی شبکه بانکی، روی ربات بانک ایران‌زمین

موبنا – به گزارش موبنا، بنابر اعلام بانک ایران زمین، این بانک در راستای تاکید بانک مرکزی بر لزوم استفاده از سامانه سپام در استعلام ضمانت‌نامه بانکی ریالی و سهولت مشتریان، استفاده از این امکان در فضای شبکه‌های اجتماعی این امکان را روی ربات این بانک، راه‌اندازی کرد.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور جلوگیری از برخی مشکلات و ابهامات و نیز به منظور اعمال نظارت و کنترل بیشتر از سوی این نهاد نظارتی، بانک‌ها و موسسات مالی موظف کرد به ازای صدور هر ضمانت‌نامه بانکی، نسبت به اخذ یک شماره اختصاصی از سامانه پیام‌رسانی الکترونیکی مالی بانک مرکزی (سپام) اقدام کنند.
بر همین اساس بانک‌ها و موسسات مالی موظفند هریک از رویدادهای صدور، اصلاح، تمدید، پرداخت، خاتمه و ابطال ضمانت‌نامه‌های بانکی را مطابق با مفاد «دستورالعمل ناظر بر ضمانت‌نامه‌های بانکی (ریالی)» در این سامانه ثبت کنند.
از این رو بانک ایران‌زمین با توجه به استقبال مشتریان و مخاطبین همچنین گسترش ارائه خدمات در فضای شبکه‌های اجتماعی این امکان را برای عموم مخاطبان فراهم کرده که از طریق ربات بانک ایران زمین ضمانت‌نامه‌های سپامی را استعلام گرفته و از صحت آن با خبر شوید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا