«گلکسی اس۹» حسگر تشخیص صورت و عنبیه چشم دارد

موبنا – این طور که منابع آگاه بر اساس آخرین اقدامات داخلی سامسونگ اعلام کرده‌اند، پرچمدار بعدی این شرکت کره‌ای همراه با سیستم‌های بیومتریک برای تشخیص هویت کاربر وارد بازار می‌شود.

بر اساس اخبار جدید منتشر شده در رسانه‌های محلی، این شرکت بزرگ توسعه دهنده فناوری در حال کار کردن روی فناوری جدید برای تشخیص عنبیه چشم و چهره کاربر است و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود گوشی هوشمند «گلکسی اس۹» ضمن توسعه در بخش نرم‌افزاری،‌ قابلیت‌های مذکور را در اختیار صاحب خود می‌گذارد.

خبرگزاری کره‌ای «ای‌تی‌نیوز» در گزارش ویژه خود توضیح داد اعضای بعدی خانواده «گلکسی اس» سامسونگ به دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. یکی از کارشناسان فناوری که نخواست نامش فاش شود در این خصوص گفت «در بخش نرم‌افزاری اپلیکیشن‌های پرچمدار بعدی سامسونگ پیشرفت‌های قابل ملاحظه صورت گرفته است که ضمن افزایش سرعت دستگاه، امکان استفاده از دو سیستم تشخیص چهره و تشخیص عنبیه چشم را برای کاربران فراهم می‌کند».

همان طور که می‌دانید آخرین محصولات ارایه شده در سری گوشی‌های «گلکسی اس» و «گلکسی نوت» سامسونگ قابلیت‌های تشخیص چهره و تشخیص عنبیه چشم را به جای حسگر اثر انگشت شامل می‌شوند. سیستم تشخیص چهره از سال ۲۰۱۱ میلادی برای گوشی‌های اندرویدی ارایه شد و در آن زمان نسخه «آیس‌کریم ساندویچ» سیستم عامل اندروید امکان باز شدن قفل دستگاه بر اساس تشخیص چهره کاربر را فراهم کرد.

Samsung Galaxy S9 2

در آن زمان گفته می‌شود که این سیستم چندان قابل اعتماد نیست و آسیب‌پذیری‌های امنیتی فراوان دارد. ولی سامسونگ آخرین پرچمداران خود را با قابلیت تشخیص چهره از طریق دوربین سلفی روانه بازار کرد و امکان انجام این فرآیند با سرعت بالا فراهم شد. با این وجود گفته می‌شود که دور زدن سیستم تشخیص چهره در گوشی هوشمند «گلکسی اس۸» به آسانی انجام می‌شود و یک عکس با کیفیت بالا می‌تواند این سیستم را فریب دهد.

در بخش دیگر سامسونگ روی حسگر تشخیص عنبیه چشم هم کار کرده است و از آن به عنوان امنیتی‌ترین قابلیت سیستم‌های بیومتریک تشخیص هویت یاد می‌کند و در حال حاضر از این سیستم در برخی از دستگاه‌های خود استفاده می‌کند. البته باید گفت این سیستم به سرعت فناوری تشخیص چهره سامسونگ عمل نمی‌کند و با این وجود هم‌اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته باید گفت سامسونگ تنها شرکتی نیست که از سیستم‌های جدید بیومتریک تشخیص هویت بهره می‌برد و در این میان شرکت اپل آخرین پرچمدار خود یعنی «آیفون ایکس» را با قابلیت تشخیص چهره روانه بازار کرده است. این گوشی هوشمند فناوری ویژه‌ای به نام Face ID دارد که می‌تواند به کمک ۳۰ هزار نقطه لیزری صورت کاربر را به صورت سه‌بعدی اسکن کند و سپس امکان باز شدن قفل گوشی را از این طریق فراهم آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا