«آیفون ۸» در یک میلیونیوم ثانیه چهره صاحب خود را تشخیص می‌دهد

موبنا، رضا خواجه‌وند – پیش‌بینی شده است «آیفون ۸» اپل بدون حسگر تشخیص اثر انگشت وارد بازار شود و در عوض حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره برای باز کردن قفل آن مورد استفاده قرار گیرد. هم اکنون گزارش‌های مربوطه از سوی منابع آگاه منتشر شده است و رسانه‌های خبری می‌گویند این فناوری جدید به قدری سریع عمل می‌کند که در یک میلیونیوم ثانیه قادر است چهره فرد را تشخیص دهد تا قفل دستگاه باز شود.

روزنامه «کره هِرالد» به نقل از منابع آگاه داخلی شرکت اپل که فعالیت‌‌های آن مطلع بودند توضیح دادند که این فناوری هم‌اکنون تکمیل شده است و کاربران می‌توانند حسگر تشخیص چهره در گوشی جدید اپل را با سرعت مذکور در اختیار داشته باشند.

سری گوشی‌های گلکسی اپل نخستین محصولاتی بودند که حسگر تشخیص عنبیه چشم را در اختیار کاربران گذاشتند. با این وجود سرعت این فناوری چندان بالا نبود تا کاربران از آن رضایت کامل داشته باشند و احتمالا به همین دلیل بود که سامسونگ نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را به صورت همزمان به هردو حسگر تشخیص عنبیه و حسگر اثر انگشت مجهز کرد.

iPhone 8 3D face recognition 2

ولی در بخش دیگر گوشی هوشمند «آیفون ۸» قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود یک حسگر سه‌بعدی پیشرفته را شامل شود. شایعه شده است که هر دو شرکت اپل و سامسونگ تلاش‌های فراوانی انجام دادند تا حسگر اثر انگشت را به زیر نمایشگر لمسی منتقل کنند. با این وجود فناوری مذکور با شکست مواجه شده است و هنوز نمی‌تواند به این شکل در گوشی‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد.

مدل جدید گوشی هوشمند آیفون حسگرهای سه‌بعدی ویژه‌ای در قسمت جلو و پشت خود شامل می‌شود که قرار است به واسطه آنها فناوری واقعیت افزوده (AR) در اختیار کاربران قرار گیرد.

در آخرین گزارش‌ها گفته شده است که اپل برای گوشی هوشمند «آیفون ۸» از نمایشگری که لبه‌های آن خمیده شده است استفاده نمی‌کند و در عوض یک نمایشگر تخت AMOLED را در اختیار کاربران می‌گذارد. مهم‌ترین مزیت نمایشگر AMOLED برای اپل امکان خمیده شدن آن نیست. بلکه این شرکت می‌کوشد به کمک این فناوری ضخامت دستگاه خود را نسبت به نمایشگرهای LCD کمتر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا