تهران در دستان شماست؛ معرفی اپلیکیشن متروی تهران

موبنا – اکثرا افراد برای پیدا کردن مسیر خود در مترو، از تابلوهای راهنمای موجود در ایستگاه‌ها عکس می‌گیرند و زمان رسیدن مترو را تخمین می‌زنند و به امید اینکه مترو در زمان مناسبی برسد منتظر می‌مانند؛ البته برای برخی از افراد که عجله‌ای ندارند، فرقی ندارد که چه زمانی قطار به ایستگاه خواهد رسید.

برای رفع این مشکلات و کمک به مسافرین بیشماری که روزانه از مترو استفاده می‌کنند، شرکت “فرداد“، اپلیکیشن “مترو تهران” را با شعار “حالا دیگر ایستگاه‌های مترو تهران، زیر انگشتان شماست” روانه‌ی مارکت‌های معتبری چون پلی استور و اپ استور کرده است. پس از عرضه‌ی این اپلیکیشن، مسافرین به سادگی و تنها با داشتن اطلاعات اندکی از مسیرهای مترو و البته داشتن یک گوشی هوشمند، می‌توانند مسیر خود را در راهروهای تو‌در‌توی مترو پیدا کنند و به مقصد برسند.

تهران در دستان شماست؛ معرفی اپلیکیشن متروی تهراندر نسخه‌ی iOS اپلیکیشن «مترو تهران»، لیستی از ۵ مسیر مترو در صفحه‌ی اصلی قرار گرفته که برای ساده‌تر کردن کار با برنامه، رنگ بندی این لیست دقیقا مشابه رنگ خطوط مذکور در نقشه‌ی مترو طراحی شده و پس از لمس هرکدام از مسیرها، ایستگاه‌های موجود در آن را به صورت لیستی برای شما به نمایش در خواهد آمد.

با انتخاب هر ایستگاه، علاوه بر آدرس دقیق آن، به اطلاعات جامعی از جمله «مراکز مهم اطراف آن، خطوط اتوبوس و تاکسی، زمان‌بندی قطار مربوطه و همچنین وجود سرویس بهداشتی، اغذیه و یا غرفه‌ی عطریات» دست پیدا خواهید کرد.

در منوی سمت چپ برنامه، قابلیت‌های متفاوتی وجود دارد که یکی از آن‌ها “مسیریابی” است.

 “مسیریابی” به دو روش انجام می‌شود:

•   بر اساس ایستگاه

•   بر اساس مکان

تهران در دستان شماست؛ معرفی اپلیکیشن متروی تهراندر اولین روش که “بر اساس ایستگاه” نام دارد، تنها کافیست که مبدا و مقصد خود را وارد و سپس از برنامه بخواهید تا مناسب‌ترین مسیر مترو را به شما نشان دهد. پس از تکمیل شدن فرآیند جستجو، ایستگاه‌هایی که از آن‌ها عبور خواهید کرد و همچنین زمان تقریبی رسیدن به مقصد برایتان نمایش داده خواهند شد.

تهران در دستان شماست؛ معرفی اپلیکیشن متروی تهراناما در روش دوم که “بر اساس مکان” طرح‌ریزی شده، نزدیک‌ترین ایستگاه به مقصد نشان داده خواهد شد، به این صورت که شما باید تنها نام یک مرکز مهم را در نزدیکی مقصد خود وارد کنید و گزینه‌ی جستجو را لمس کنید. این قابلیت برای کسانی که تمایل دارند بدانند باید در چه ایستگاهی از قطار پیاده شوند بسیار مناسب خواهد بود؛ در صورتی که روش اول بیشتر برای کسانی که مسیر را نمی‌دانند مفید است.

نام یکی از قابلیت‌های برنامه، “ایستگاه‌ها در نقشه” است؛ با ورود به آن، نقشه‌ی گوگل مپ را خواهید دید که ایستگاه‌های مترو در آن با رنگ‌های مشخص قرار گرفته‌اند. این قابلیت بازهم در یافتن ایستگاه‌ها مفید است و به شما این امکان را می‌دهد تا مسیر عبوری خود را از بالا ببینید.

تهران در دستان شماست؛ معرفی اپلیکیشن متروی تهراناما به نظر میرسد بهترین بخش این اپلیکیشین، “نقشه مترو” است. در این قسمت نقشه‌ی کلی مترو قرار دارد، همان نقشه‌ای که در اول متن بدان اشاره کردیم و گفتیم که اکثر افراد برای مسیریابی از آن عکس می‌گیرند. این نقشه برای کسانی مناسب خواهد بود که حرفه‌ای شده‌اند و در عبورو مرور با مترو مشکلی ندارند. مخصوصا برای کسانی که اصطلاحا می‌خواهند “خط عوض کنند” و در پی دانستن محل برخورد خطوط مختلف هستند.

همچنین نباید فراموش کرد که در مترو معمولا جی‌پی‌اس تلفن همراه به خوبی کار نمی‌کند و دست‌یابی به نقشه‌ی گوگل دشوار است، در نتیجه این قابلیت بازهم به مسیریابی کمک خواهد کرد.

پیشنهاد می‌کنیم با نصب این برنامه خودتان را از پیدا کردن و سردرگمی‌های خطوط هزارتوی مترو نجات دهید.

پس از نصب این برنامه، بسیار راحت می‌توانید مسیر خود را پیدا کنید و دیگر با مشکلاتی از جمله گم شدن بین ایستگاه‌های مختلف و یا انتخاب مسیر اشتباه مواجه نشوید. همچنین به بسیاری از مسافرینی که نمیدانند باید در چه ایستگاهی پیاده شوند کمک کنید و نصب این برنامه را به آن‌ها نیز پیشنهاد کنید.

همچنین این برنامه دو قسمت دیگر نیز با عنوان‌های “به روز رسانی اطلاعات” و “معرفی به دوستان” دارد (این دو گزینه به معرفی «مترو تهران» به دوستانتان و به روز رسانی برنامه مرتبط است)

البته ذکر این نکته نیز لازم است که هنوز امکان دسترسی به قسمت‌های “مراکز مهم اطراف ایستگاه” و “خطوط اتوبوس و تاکسی” وجود ندارد و متاسفانه هنوز این دو قسمت فعال نیستند! مطمئنا با تکمیل این قسمت، اپلیکیشن چند پله پیشرفت خواهد کرد.

در آخر به صورت کوتاه به قابلیت‌ها و توانایی‌های برنامه می‌پردازیم:

•  امکان مسیریابی با روش‌های مختلف

•  دسترسی به نقشه‌ی کلی مترو

•  دسترسی به اطلاعات و امکانات شهری در هر ایستگاه

•  طراحی خوب برنامه بر اساس رنگ‌های خطوط مترو

•  سادگی استفاده از برنامه

•  امکان معرفی اپلیکیشن به دوستان

•  و …

این اپلیکیشن که به صورت رایگان انتشار یافته و بر اساس داده‌های آماری سایت گوگل پلی بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود شده است.

اپ‌استور کافه‌بازار مایکت
  • تهران در دستان شماست؛ معرفی اپلیکیشن متروی تهران
  • تهران در دستان شماست؛ معرفی اپلیکیشن متروی تهران
  • تهران در دستان شماست؛ معرفی اپلیکیشن متروی تهران
  • تهران در دستان شماست؛ معرفی اپلیکیشن متروی تهران
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا