هوواوی تولید گوشی‌های هوشمند ارزان را کنار می‌گذارد

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت چینی هووای از همان ابتدا به واسطه تولید گوشی‌های هوشمند ارزان و کاربردی توانست نام خود را به جهانیان معرفی کند و در بازار جهانی گوشی سهمی را به خود اختصاص دهد. این شرکت چینی هم‌اکنون عنوان سومین تولیدکننده بزرگ گوشی هوشمند در جهان را از آن خود کرده است و البته اتفاق مذکور به دلیل فروش گوشی‌های ارزان و رده‌پایین صورت نمی‌گیرد.

شرکت هوواوی که ابتدای مسیر خود را به این صورت آغاز کرد، هم‌اکنون کاملا متفاوت گام برمی‌دارد و سعی کرده است خود را به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های پرچمدار و پرقدرت معرفی کند و به همین خاطر تمایلی به ادامه تولید گوشی‌های ارزان ندارد. شرکت هوواوی هم‌اکنون تصمیم دارد از بازار جهانی گوشی‌های ارزان و رده‌پایین خارج شود و تولید این محصولات را به طور کامل کنار بگذارد.

huawei smartphone 2

«ریچارد یو» مدیرعامل شرکت هوواوی تایید کرد که بخش اعظم درآمد آنها از فروش گوشی‌های ارزان قیمت حاصل نمی‌شود و این دسته از گوشی‌ها سهم اندکی از سود و درآمد شرکت چینی را تامین می‌کنند. این مسئله به آن معنی خواهد بود که مدل تجاری هوواوی برای ادامه تولید گوشی‌های هوشمند ارزان پایدار نیست و بهتر است هرچه سریع‌تر این بازار را ترک کند.

با این اتفاق هوواوی تصمیم دارد روی گوشی های میان‌رده و پرقدرت تمرکز کند از این طریق بتواند مسیر موفقیت را پیش ببرد. «ریچارد یو» در این خصوص گفت: «ما بازار گوشی‌های هوشمند سطح پایین و ارزان را ترک می‌کنیم. زیرا درآمدهای ما در این بازار بسیار ناچیز است و این بخش از بازار برای ما سود کافی را ایجاد نمی‌کند. اولویت ما اروپا، چین، ژاپن و بازارهای سالمی است که مشتریان آنها گوشی‌های ما را می‌پسندند».

با این توضیحات به نظر می‌رسد که افزایش فروش گوشی در آمریکا جزء اولویت‌های هوواوی محسوب نمی‌شود و تمایل دارد در دیگر کشورها حضور پررنگ‌تر داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا