سخنان مشاهیر ایران و جهان را در «سخنک» بخوانید

موبنا – فرقی نمی‌کند که طرفدار روان‌درمانی‌های یالوم باشید یا فلسفه نیچه، شیفته اعتماد به نفس و جذابیت فکری آنتونی رابینز باشید یا جملات تفکربرانگیز میلان کوندرا، در هر صورت در این اپلیکیشن نشانی از نویسنده‌ی موردعلاقه خود خواهید یافت.

اپلیکیشن مورد بحث، «سخنک» نام دارد و تنها قابل استفاده بر روی دستگاه‌های اندرویدی است. با نصب این اپلیکیشن ۲ مگابایتی به مجموعه‌ی مفیدی از سخنان بزرگان و مشاهیر ایران و جهان دسترسی خواهید داشت و در هر زمان و مکانی، می‌توانید به مطالعه این مجموعه بپردازید.

نگاهی به محیط برنامه

در ابتدای کار باید یادآوری کنیم که برای استفاده از این اپلیکیشن نیاز به اینترنت خواهید داشت. رابط کاربری این اپلیکیشن ساده اما جذاب است و طراحی خوبی دارد. ایده خوبی که شاید به دل شما هم بنشیند، گنجاندن تصاویر مشاهیر در کنار سخنک‌ها و نام ایشان است. سخنک از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

خانه

در این بخش، می‌توانید آخرین جملات اضافه شده به اپلیکیشن را مشاهده و مطالعه کنید، اگر به دلتان نشست، آن‌ها را لایک کنید و یا با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارید.

شخصیت‌ها

این بخش شامل لیستی بلندبالا از شخصیت‌هایی‌ست که جملات و سخنان آن‌ها در اپلیکیشن منتشر می‌شود. شما می‌توانید با لمس هر کدام از آن‌ها، به مطالعه سخنان آن شخصیت بپردازید.

در این لیست نام شخصیت‌های ایرانی کمی به چشم می‌خورد، شاملو، فردوسی و نیما یوشیج از شخصیت‌های وطنی این لیست هستند و مابقی لیست مربوط به نویسندگان و شخصیت‌های معروف جهانی‌ست، مانند داستایوسکی، کریستین بوبن و ریچارد براتیگان.

دسته‌بندی‌ها

در این بخش، محتوای اپلیکیشن با توجه به موضوع آن‌ها دسته‌بندی شده است؛ به این ترتیب که شما می‌توانید از میان دسته‌بندی ارائه شده موضوع موردعلاقه خود را انتخاب و به مطالعه سخنان بزرگان راجع به آن موضوع بپردازید.

در ادامه به بررسی نقاط ضعف و قوت این اپلیکیشن می‌پردازیم.

نقاط قوت

• رابط کاربری زیبا

• به‌روزرسانی سخنک‌های بزرگان به صورت روزانه

• استفاده از منابع بسیار مشهور و پرطرفدار و سخنان نویسندگان و شخصیت‌های بزرگ

• دسته‌بندی مطالب به صورت موضوعی و هم‌چنین بر اساس نام نویسندگان آن‌ها

• امکان لایک و به اشتراک‌گذاری سخنک‌ها

نقاط ضعف

• این اپلیکیشن با هدف ترویج کتاب‌خوانی طراحی شده، اما یک نقطه ضعف در آن مشاهده می‌شود: نام و مشخصات کتاب‌هایی که سخنک‌ها از آن‌ها انتخاب و منتشر شده‌اند، در اپلیکیشن قابل مشاهده نیست. بنابراین اگر خواننده‌ای قصد تهیه کتابی را داشته باشد که سخنکی از آن‌ را خوانده و به آن علاقمند شده است، باید به سایت سخنک مراجعه یا دست به دامن جستجو در گوگل شود.

• به جز گزینه ذکر شده، نقطه ضعف دیگری که در اپلیکیشن مشاهده می‌شود عدم وجود امکان جستجو است.

در نهایت، پیشنهادی هم برای بهتر شدن این اپلیکیشن داریم: اضافه کردن بخشی با عنوان معرفی کتاب (که مشابه آن در سایت این اپلیکیشن موجود است) می‌تواند باعث جذب مخاطبان و کتابخوان‌های بیشتری به این اپلیکیشن شود.

هم‌اکنون می‌توانید با دریافت و نصب این اپلیکیشن از کافه بازار، به مطالعه محتوای جذاب و مفید آن بپردازید.

کافه‌بازار
  • سخنان مشاهیر ایران و جهان را در «سخنک» بخوانید
  • سخنان مشاهیر ایران و جهان را در «سخنک» بخوانید
  • سخنان مشاهیر ایران و جهان را در «سخنک» بخوانید
  • سخنان مشاهیر ایران و جهان را در «سخنک» بخوانید
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا