فرزندان «بیل گیتس» تا ۱۴ سالگی اجازه استفاده از موبایل را نداشتند

موبنا، رضا خواجه‌وند – جالب است بدانید ثروتمندترین مرد جهان که یکی از مخترعان اصلی رایانه شخصی و نرم‌افزار بود، به فرزندان خود اجازه نداد تا سنین نوجوانی از تلفن همراه استفاده کنند و در عوض ابزارهای جایگیزین را برای این دوره زمانی در اختیار فرزندانش گذاشت.

«بیل گیتس» بنیانگذار مایکروسافت در آخرین مصاحبه خود گفت: «زمانی که در کنار یکدیگر غذا می‌خوریم هیچ کس اجازه ندارد تلفن همراه را با خود بیاورد و آن را روی میز بگذارد. ما هرگز به فرزندان خود اجازه ندادیم تا سن ۱۴ سالگی تلفن همراه داشته باشند و در حالی که دوستان‌شان موبایل داشتند فرزندان از ما شکایت می‌کردند».

bill gates children 2

فرزندان گیتس هم‌اکنون بین سنین ۱۴ تا ۲۰ سالگی به سر می‌برند و بنابراین می‌توان گفت بزرگترین فرزند او تنها شش سال است که صاحب موبایل شده است. در مقابل، بسیاری کودکان هم سن و سال او از یک دهه قبل موبایل داشتند.

همان زمان که استفاده از تلفن همراه برای فرزندان ثروتمندترین فرد جهان ممنوع بود گوشی هوشمند آیفون محبوبیت جهانی داشت و سامسونگ با طراحی‌ها و قابلیت‌های متفاوت توجه همه کاربران جهانی را به خود جلب کرده بود.

گیتس این روزها خود را درگیر فناوری نکرده است و در عوض سعی می‌کند بخش اعظم سرمایه‌های خود را به کشورهای فقیر اختصاص دهد و به آنها کمک کند خود را سریع‌تر از گذشته با دنیای پیشرفته امروز سازگار کنند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا