بهترین اپ های موبایلی برای افراد مسن (+عکس)

موبنا، رکسانا دانیالی – اگر در اطراف خود جست و جو کنید، با شمار زیادی از افراد مسن مواجه خواهید شد که به شدت مشتاق تجربه ی ابعاد مختلف تکنولوژی هستند. حتی والدین هر کدام از ما هم وارد این چرخه شده و از طرفداران گوشی ها و تبلت های هوشمند به شمار می روند. اما همان طور که می دانید برای هر رده ی سنی اپ های ویژه ای وجود دارند که لذت استفاده از برنامه های موبایلی را دو چندان می کنند. از این رو بهتر است با برنامه های کاربردی و همچنین سرگرم کننده ی مناسب والدین و افراد مسن تر آشنا شویم تا بتوانیم به نحو موثر تری در حیطه ی تکنولوژی به آن ها کمک کنیم. در ادامه چندین مورد از بهترین اپ های موجود برای این رده ی سنی را معرفی خواهیم کرد.


SENIORS PHONE
برای ایجاد یک دسترسی راحت و کامل به تمامی نیاز های روزمره ای که فرد به گوشی هوشمند خود پیدا می کند، این اپ گزینه ای کاملا مناسب خواهد بود. از دیگر ویژگی های خوب برنامه، سایز بزرگ نوشته ها بوده که رویت و تشخیص آن ها را توسط فرد مسن آسان تر کرده است. در نتیجه برای کاربران اندرویدی و در عین حال سالمند، محیطی واضح و کاربردی را فراهم خواهد کرد. علاوه بر تصاویر بزر برای برقراری تماس و یا ارسال پیامک، امکان دسترسی سریع به تماس های اضطراری و یافتن موقعیت خود نیز وجود دارد. این اپ به صورت رایگان قابل دانلود است.

1 2


SKYPE
این اپ معروف که برای هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید قابل دانلود است، نه تنها برای رده های سنی مختلف کارایی زیادی دارد، بلکه می تواند ابزاری مفید در جهت استفاده ی افراد مسن نیز واقع شود. به ویژه در مورد سالمندانی که تنها زندگی می کنند، ارتباط تصویری با فرزندان و یا سایر افراد خانواده عاملی موثر در حفظ روحیه ی آن ها خواهد بود. از این رو Skype که چنین امکانی را با هر فردی در سراسر جهان فراهم ساخته است، انتخابی بسیار ویژه محسوب می شود. نصب برنامه رایگان است و فرد بدون هیچ گونه هزینه ای می تواند به راحتی با اعضای خانواده ی خود مکالمه ی تصویری داشته باشد.

2 2


MAGNIFYING GLASS & FLASHLIGHT
این برنامه نیز برای هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید قابل اجرا است. از آن جایی که اغلب افراد مسن دچار ضعف در حس بینایی خود بوده و نیازمند استفاده از عینک هستند، این اپ راه کاری اساسی در اختیار آن ها قرار می دهد. سالمندان با استفاده از این ابزار می توانند نوشته های ریز را بزرگ کرده و یا نور صفحات را به دلخواه خود تنظیم کنند. تمام امکانات برنامه به راحتی قابل دسترس بوده و به هیچ عنوان پیچیده نیست از این رو حتی در صورت عدم همراه داشتن عینک، خواندن همه ی نوشته ها صرف نظر از وضوح آن ها به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

3 2


WORDS WITH FRIENDS
اکنون به سراغ یک اپ سرگرم کننده خواهیم رفت که برای افراد مسن مسلط به زبان انگلیسی بسیار هیجان انگیز بوده و می توان آن را به صورت گروهی نیز بازی کرد. این برنامه نیز برای دستگاه های اندرویدی و آی او اس قابل دانلود است و به راحتی می توان از آن استفاده کرد. به همین دلیل به عنوان اپی مفرح برای ورزش دادن ذهن مناسب به نظر می رسد.

4 1


TUNEIN RADIO
رادیو همواره یکی از قدیمی ترین علاقه مندی های افراد مسن به شمار می رود و در هر دوره ی زمانی جذابیت های خاص خود را برای این دسته از افراد به همراه دارد. این اپ همان طور که از نامش پیداست، یک اپ رادیویی بوده که می تواند بیش از ۱۰۰۰۰۰ ایستگاه رادیویی زنده را در اختیار کاربر قرار دهد. علاوه بر این امکان همراهی آنلاین کنسرت های مختلف وجود داشته و با یک خرید درون برنامه ای حتی می توان برنامه های مورد نظر را ضبط کرد. اپ به صورت خودکار به روزرسانی شده و رویداد های جدید را از طریق نوتیفیکیشن اطلاع رسانی می کند. این برنامه برای سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس است.

5 1


FLOW
بازی بعدی این لیست تحت عنوان Flow بر دستگاه های اندرویدی و آی او اس قابل نصب بوده و می تواند هر رده ی سنی را ساعت ها سرگرم کند. در این بازی باید خطوط همرنگ با دو نقطه ی آغازین و پایانی را به درستی متصل کرده و تمام خانه های صفحه را پر کنید. یکی از ویژگی های خوب بازی، به کار گیری ذهن و تقویت هوش و حافظه بوده و از این طریق افراد سالمند می توانند مغز خود را تمرین دهند. در ضمن مراحل Flow زیاد هستند و نیازی به نگرانی در مورد اتمام سریع بازی وجود نخواهد داشت. هیچ گونه محدودیت زمانی نیز وجود ندارد و می توان با خیال راحت مشغول بازی شد.

6 1


GOOGLE HANDWRITING INPUT
از آن جایی که ممکن است تایپ کردن در صفحه ی کوچک گوشی های هوشمند برای افراد مسن کمی سخت باشد، این اپ اندرویدی به یاری آن ها خواهد آمد. تنها کافی است کلمه ی مورد نظر با حروف انگلیسی تایپ شود. برنامه قابلیت بالایی برای خواندن دست خط های مختلف داشته و با کارایی بالایی آن ها را تبدیل به واژه های تایپی می کند.

7


FADE: FALL DETECTOR
این اپ نه تنها برای افراد ماجراجو، کوهنوردان و یا حتی رانندگان بسیار مفید است، بلکه می تواند توسط سالمندان نیز مورد استفاده قرار گیرد. این برنامه ی هوشمندانه به صورتی طراحی شد است که با بهره گیری از ژیروسکوپ گوشی، حرکات ناگهانی را تشخیص داده و اگر مشکلی برای فرد پیش بیاید، پیام هایی خودکار به خانواده و یا مخاطبان اضطراری وی ارسال شده و آن ها را از وضعیت ایجاد شده آگاه می کند.

8

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا