لذت دوچرخه سواری با دوچرخه ی چوبی (+عکس)

موبنا، رکسانا دانیالی – طراحان زیادی نیز دست به تولید دوچرخه هایی متفاوت زده اند که از میان آن ها لقب جالب ترین طراحی را می توان به یک دوچرخه چوبی داد. این دوچرخه با استفاده از چوب مرغوب و قطعات با کیفیت بالا توسط طراحی هلندی به نام «پل تیمر» ساخته شده است.
دوچرخه ی چوبی «پل تیمر»، از نظر مواد به کار رفته در ساخت آن و همچنین پایه های فنی از سایر دوچرخه ها متمایز می شود. امروزه بیشتر توجه صنعت دوچرخه سازی بر استفاده از فیبر کربن در طراحی این وسایل متمرکز شده است. از این رو «پل تیمر» با باز گرداندن حال و هوای کلاسیک به دوچرخه ی متفاوت خود، روند یکنواخت مذکور را به کلی دگرگون کرده است. البته لازم به ذکر است که دید عمومی نسبت به دوچرخه های چوبی چندان مناسب نیست، زیرا اغلب از کیفیت قابل قبولی برخوردار نبوده و تنها حالتی نمادین دارند. از این میان دوچرخه های بامبو از همه بدتر هستند چرا که در بیشتر مواقع قدرت پاسخ دهی منطقی به نیاز های مشتری ها را ندارند. اما دوچرخه های این طراح هلندی بسیار متفاوت به نظر می رسند. آن ها تنها از ظاهری زیبا و جذاب برخوردارند، بلکه مدرن، با کیفیت و کاربردی نیز هستند به گونه ای که می توانید با غرور سوار بر آن ها شوید!
این دوچرخه ها کاملا ساخته ی دست بوده و با اشکال تراش خورده ی خود، به خوبی شمایل یک دوچرخه ی کلاسیک را بازسازی می کنند. اغلب طرح های «پل تیمر» شامل مبلمان، محصولات و اقلام مختلف دکوراسیون داخلی است. وی هدف خود از ساخت دوچرخه های چوبی را علاقه اش به صنعت چوب و همچنین دوچرخه سواری عنوان می کند، چرا که بیشتر دوچرخه های چوبی که هم اکنون موجود هستند، از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.
«پل تیمر» همچنین اضافه می کند که برای طراحی یک دوچرخه ی خوب باید فاکتور ها و استاندارد های متعددی مد نظر قرار داده شوند، مانند اندازه چرخ ها، لاستیک ها و یا حتی ابعاد دیسک های ترمز! همین موضوع سبب می شود که پروسه ی تولید بسیار زمان بر شود. از این رو است که گفته می شود طراحی و ساخت یک دوچرخه به مراتب سخت تر از طراحی کابینت و یا میز است. اما با این حال اگر عاشق کار خود باشید، از تولید دوچرخه با تمام سختی هایش نیز لذت خواهید برد.
به نظر شما تفاوت فریم دوچرخه های چوبی با فلزی چیست؟ چهارچوب چوبی به روشی کاملا متفاوت ساخته می شود. زمانی که قطعات فولادی باشند می توان آن ها را به هم جوش داد اما در مورد مفاصل چوبی باید توجه بیشتری نشان داده شود. این در حالی است که می توان به چوب نیز از نظر ایمنی و استحکام اعتماد زیادی داشت. بزرگ ترین مزیت فریم های چوبی در ساخت دوچرخه، توانایی آن ها در جذب ارتعاشات است مانند یک دیاپازون. فولاد نوسان را نگه می دارد اما چوب این طور نیست و سواری با آن احساس ثبات بیشتری به فرد می دهد. از طرفی کار روی چوب بسیار راحت تر است و می توانید آن را به هر شکلی که می خواهید برش دهید. به همین دلیل قابلیت همخوانی زیادی با سلیقه و نظر طراح خواهد داشت. برای مثال در دوچرخه ی چوبی که «پل تیمر» طراحی کرده است، میله ها به صورت هشت ضلعی برش خورده اند. اگرچه از فاصله ی دور ممکن است مانند یک لوله ی معمولی به نظر برسند اما از نزیدک جزئیات هنرمندانه ی ساخت خود را آشکار می سازند. در ادامه می توانید تصاویری از این دوچرخه ی چوبی زیبا را مشاهده کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا