۳۰.۴ میلیارد دلار؛ مجموعه هزینه صرف شده در صنعت بازی های ویدیویی طی سال ۲۰۱۶
موبنا – NPD تخمین می زند که در سال ۲۰۱۶ میلادی، مصرف کنندگان هزینه ای بالغ بر ۳۰.۴ میلیارد دلار را صرف بازی ها و تجهیزات گیمینگ کرده اند که ۲۰۰ میلیون دلار از سال ۲۰۱۵ میلادی بیشتر است.
این رقم چشمگیر، با در نظرگیری تمام آمار مربوط به حوزه های مختلف صنعت بازی، شامل سخت افزار، نرم افزار، تجهیزات جانبی و خریدهای درون برنامه ای به دست آمده است. اگرچه فروش نرم افزار با رشد اندک ۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ همراه بوده، فروش سخت افزار کاهشی ۲۴ درصدی را تجربه کرده که نشان دهنده فروش کمتر کنسول های بازی و نیز کاهش قیمت آنها است.
به صورت دقیق تر، کمترین قیمت کنسول های اکس باکس وان و پلی استیشن ۴ با کاهشی ۱۷ درصدی همراه بود و فروش کل این کنسول ها نیز، تا ۷ درصد از سابق کمتر بوده است. در نهایت گفتنی است که کنسول دستی Nintendo 3DS هم رشدی ۴ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۵ پشت سر گذاشته که اصلی ترین دلیل آن را می توان در عرضه Pokemon: Sun and Moon طی ماه نوامبر جستجو کرد.
منبع: دیجیاتو