فن «پومودورو» را امتحان کنید! (+عکس)

موبنا – اگرچه سخت کوشی اغلب واژه ای پسندیده است اما هیچ کسی دوست ندارد تمام روز را مشغول کار و فعالیت باشد! در واقع اگر به عنوان مدیر مجموعه ی خود چنین روشی را پیش گرفته اید، به زودی به حد اشباع خواهید رسید و دیگر توانایی ادامه نخواهید داشت. از این رو همواره به استراحت های منظم و کوتاه مدت نیز توصیه می شود تا ذهنتان فرصت بازیابی خود را به دست بیاورد. همان طور که می دانید نه تنها تکامل و پیشرفت کسب و کارتان مهم است بلکه باید به فکر سلامتی خود نیز باشید. برای آن که بتوان به این دو هدف به صورت همزمان دست یافت، استفاده از تکنیک پومودورو بهترین راه کار است.

فن پومودورو از جمله روش های مدیریت زمان است که توسط فرانچسکو سیریلو ابداع شده و بر اساس آن بهترین بازه ی زمانی برای انجام فعالیتی خاص، ۲۵ دقیقه خواهد بود. در واقع هر بازه ۲۵ دقیقه ای یک پومودورو به حساب می آید که برابر است با مدت زمان لازم برای درست‌کردن سس پومودورو که یک سس گوجه‌فرنگی سنتی ایتالیایی است. پس از طی هر پومودورو می توانید استراحتی کوتاه در حد ۳ الی ۵ دقیقه داشته باشید. هر چهار پومودورویی که سپری شود، زمان طولانی تری برای استراحت حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در اختیار خواهید داشت. اما آن چیزی که این فن را جذاب تر کرده، وجود اپ های مختلفی است که بر همین اساس طراحی شده اند. قطعا هر مدیری نیاز به یکی از این دسته اپ ها خواهد داشت. با ما همراه باشید.


+ Focus Booster

پیروی از روش پومودورو در مدیریت زمان بسیار آسان است اما بهره مندی از اپی که به نحوی مناسب این کار را برایتان انجام دهد، کمک زیادی به منظم ساختن فرآیند مدیریت شما خواهد کرد. اگر به دنبال برنامه ای خوش ساخت هستید، این اپ همان چیزی است که دنبالش می گردید. برنامه قابلیت جمع بندی داده های مختلف را نیز دارد برای مثال می توانید میزان زمانی که صرف انجام فعالیت های مختلف، رسیدگی به کار هر مشتری و یا اعضای تیمتان کرده اید را بررسی کنید. این اپ را می توانید روی لپ تاپ خود نصب کرده و مورد استفاده قرار دهید اما متاسفانه رایگان نیست.

 

۲۵۵۷۱۱_۲۲۲


+ PomoDone

PomoDone نیز ابزاری مفید برای اجرای تکنیک پومودورو خواهد بود. حتی می توان از تایمر برنامه نیز به صورت جداگانه استفاده کرد. هر ۲۵ دقیقه ای که سپری شود، ۵ دقیقه فرصت استراحت دارید البته اگر تمایلی به بهره گیری از این فن نداشته باشید، می توانید زمان ها را به سلیقه ی خود شخصی سازی کنید. برنامه رایگان بوده و بر سیستم ویندوزی شما قابل دانلود خواهد بود.

 

۲۵۵۷۱۲_۵۲۵


+ Pomodoro Keeper

اکنون به سراغ یک پومودورو ی موبایلی می رویم. برای کاربرانی که علاقه دارند از این فن بر گوشی هوشمند خود با سیستم عامل آی او اس استفاده کنند، اپ Pomodoro Keeper انتخابی مناسب به شمار می رود. با کمک این برنامه می توانید پومودورو های مورد نظر خود را در طول روز تنطیم کرده و فاصله خود تا جایزه ی بزرگ که همان استراحت بیشتر مربوط به چهار پومودورو است را مشاهده کنید. تایمر به صورت خودکار بین زمان استراحت و کار چرخش می کند. گزینه ی قطع صدای برنامه نیز وجود دارد که به این صورت می توانید استفاده از تایمر را متوقف کنید. اگر چه آمار حاصل از برنامه خیلی جزئی نیست اما قابلیت مشخص سازی سازنده ترین بازه زمانی که سپری کرده اید، وجود خواهد داشت. نسخه ی رایگان اپ برای افرادی که تاکنون از تکنیک پومودورو استفاده نکرده اند و علاقه به امتحان آن دارند، مناسب خواهد بود. اگر مایل به بازگشایی سایر امکانات برنامه باشید، باید ۱.۹۹ دلار هزینه پرداخت کنید. همان طور که اشاره شد، این اپ تنها برای دستگاه های آی او اس قابل دانلود است.

 

۲۵۵۷۱۳_۸۲۰


+ Marinara Timer

اگر به دنبال ابزاری برای پیاده سازی تکنیک پومودورو در محیط وب می گردید، Marinara Timer راه حل مشکل شما خواهد بود. با استفاده از این ابزار آنلاین حتی نیاز به ثبت نام نیز نخواهید داشت. Marinara Timer امکانات مختلفی را شامل می شود اما حالت پومودورو ی آن بر اساس قانون ۲۵ دقیقه فعالیت و ۵ دقیقه استراحت کار می کند. حالت سفارشی اجازه ی تغییر بازه های زمانی به اندازه ی دلخواه را می دهد. امکانی دیگر نیز وجود دارد، تایمر را بنا بر زمان مورد نظر خود تنظیم کرده و سپس باید تا رسیدن تایمر به زمان صفر، کار خود را انجام داده باشید. علاوه بر این امکانات، حالتی دیگر برای استفاده در محیط کار نیز در نظر گرفته شده است. به این صورت که امکان تنظیم پومودورو ها در اختیار مدیر قرار داده شده و حتی می تواند اطلاعات مربوط به هر کدام از اعضا را هم به اشتراک بگذارد. در نتیجه زمان استراحت همه ی اعضا نیز هماهنگ خواهد بود و به دلیل کنترل کامل توسط مدیر، امکان تغییر بازه های زمانی توسط فردی دیگر وجود نخواهد داشت.

 

۲۵۵۷۱۴_۱۱۰


+ Pomodoro Time Pro

Pomodoro Time Pro ابزاری مفید است که می توانید آن را روی لپ تاپ، دستگاه های آی او اس و همچنین اپل واچ خود نصب کنید. همان طور که مشاهده می کنید، این نرم افزار مدیریت زمان قابلیت اجرا بر دستگاه های بیشتری را داشته و می تواند به صورت گسترده تر مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این امکان انتقال داده ها بین دستگاه های مختلفی که از این برنامه پشتیبانی می کنند هم وجود خواهد داشت. طراحی اپ زیبا بوده و می تواند شما را برای دست یابی به اهداف روزانه تان یاری دهد. برنامه قابلیت ارسال یک سری نوتیفیکیشن هایی دارد که می توانید آن را بنا بر علاقه خود فعال و یا خاموش کنید. میزان پیشرفت شما به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و یا طی دوره زمانی خاص مورد نظرتان نمایش داده می شود. اگر از گیفت کارت های اپل استفاده می کنید، این اپ به قیمت ۱.۹۹ دلار قابل دانلود است.

۲۵۵۷۱۵_۳۰۶


 منبع: پول نیوز، رکسانادانیالی

Mobna-Telegram

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا