نگاهی عمیق به طراحی بوگاتی کایرون

موبنا- بوگاتی با معرفی کایرون (Chiron) به همگان نشان داد که هنوز هم در تولید ابرخودرو‌ها رقیب ندارد. طراحی کایرون چه در بخش داخلی، و چه در بخش بدنه، تحسین برانگیز است و تبحر بالای تیم طراحی این خودرو را نشان می‌دهد.

512ea59d d549 4eb2 adba 162fa1601c1f

کابین

  • لولای مخصوص درب‌های خودرو با بیشتر باز کردن آنها، تهسیل روند خروج و ورود سرنشینان را فراهم می‌کند.

530f255f 046f 4914 86c1 0e9b10874250

  • شاسی مونوکوک جدید کایرون فضای بیشتری برای سرنشینان به ارمغان آورده است. با این که فاصله‌ی سرنشینان از خط میانی خودرو تفاوتی با ویرون نکرده، اما فضای پای بیشتری در کایرون موجود است. هم‌چنین با وجود کاهش ارتفاع سقف به میزان ۰.۵ سانتی‌متر، نزدیک به ۱.۳ سانتی‌متر به فضای بالای سر افزوده شده است.
  • ستون C شکل قرار گرفته در وسط کابین تنها به منزله‌ی زیبایی نیست و یکی از اجزای اصلی سازه‌ی کایرون به شمار می‌رود.

fd074818 1ab1 4682 b78a 92f7ba82e645

  • تمامی کلید‌های کنسول وسط از طراحی خاص بوگاتی و جنس فلزی بهره می‌برند.
  • قسمت‌هایی که در کابین از فایبرکربن ساخته‌ شده‌اند، حاوی لایه‌ای اضافی جهت کاهش صدای رسیده به آن هستند.
  • کیسه‌های هوای کایرون به لطف اختراع جدید گروه فولکس واگن، اکنون قابلیت باز شدن از میان بخش فایبرکربنی را دارد.
  • شمارشگر آنالوگ و بسیار دقیق سرعت در کایرون تا ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت شماره‌گذاری شده است و با خاموش کردن خودرو، چراغ‌های این بخش خاموش نمی‌شود. بدین ترتیب هر فردی که به داخل خودرو بنگرد قادر خواهد بود حداکثر سرعت قابل پیمایش کایرون را مشاهده کند.

بوگاتی کایرون

بدنه

  • تمامی پنل‌های بدنه از جنس فایبر کربن هستند. خطوط روی کاپوت به شکل بسیار زیبایی تا بخش باله‌ی انتهایی خودرو کشیده شده‌اند و یاد‌آور مدل تاریخی 57SC آتلانتیک هستند.

b4113181 1aef 4308 81b1 0c6449ad8ed1

  • افزایش ۳.۸ سانتی‌متری عرض کایرون نسبت به ویرون به طور کلی باعث تغییر تناسب خودرو شده است و چراغ‌های جلوی جدید یکی از نتایج این تغییر است.
  • قوس C شکل بخش جانبی کایرون، یکی از المان‌های اصلی خودرو است و به محل مناسبی برای تغییر رنگ بخش جلو و عقب کایرون تبدیل شده است. ۷۵ درصد انواع کایرون از دو رنگ در بدنه‌ی خود بهره می‌برند.

d3682fc3 ed7a 4f3c a536 2518e61e01af

  • کایرون نیز همانند ویرون از شیب منفی در بدنه‌ی خود بهره می‌برد. در این خودرو برخلاف اکثر سوپراسپرت‌ها، خطوط اصلی بدنه با حرکت از بخش جلو به انتهای خودرو، به سمت پایین متمایل شده‌اند.
  • ورودی‌های هوای مخفی شده در دو طرف جانبی کایرون، هوای ورودی بیشتر در کنار اغتشاش کمتری را نسبت به ورودی‌های هوای تعبیه شده روی سقف ویرون، تامین می‌کنند.
  • طراحی منحصر به فرد انتهای خودرو علاوه بر بهبود آیرودینامیک، به تخلیه‌ی هوای داغ اطراف پیشرانه نیز کمک شایانی می‌کند.

8a19da39 f208 47b9 a339 97846e447277

  • بال انتهای کایرون در تمام عرض خودرو گسترده شده است و بدین ترتیب عملکرد بسیار بهتری را نسبت به نمونه‌ی موجود در ویرون به دنبال دارد.
منبع:زومیت|نویسنده:محمد حسین جعفری

176/

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا