انتقال میزبانی 95 درصد سایت ها به داخل کشور

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، “رضا تقی پور” در همایش توسعه کاربردهای شبکه اختصاصی دولت در تشریح وضعیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه ICT در برنامه پنجم گفت: سعی کرده ایم دولت دهم را به عنوان اولین دولت الکترونیک در ادامه تلاش های صورت گرفته دولت های قبلی، جهت گیریها و اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهیم.
وی با بیان اینکه حجم الکترونیک شدن امور در این دولت به حداقل رسیده اعلام کرد :هنوز نمی توانیم بگوییم به یک دولت الکترونیک تبدیل شده ایم، اما امیدواریم دولت های بعدی این مهم را توسعه دهند.
وی با اشاره به اهداف کلی توسعه ICT در برنامه پنجم گفت: توسعه شاخص ارتباطات و فناوری اطلاعات در این برنامه 6.22 درصد مد در نظر گرفته شده که هم اکنون دو درصد را به خود  اختصاص داده  است.
وی همچنین توسعه شاخص آمادگی الکترونیک را هشت، شاخص عرضه خدمات الکترونیکی دستگاهها به مردم را 70 درصد ، جایگزینی اسکناس و شبه پول با پرداخت الکترونیکی 80 درصد پیش بینی کرد.
به گفته وی ، تشکیل پرونده سلامت الکترونیک و پوشش کارت هوشمند در این برنامه به میزان 100 درصد جمعیت پیش بینی شده است.
“تقی پور” با بیان اینکه توسعه شاخص آموزش الکترونیک هم اکنون نزدیک به صفر است، رسیدن به میزان 30 درصد در این برنامه پیش بینی شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، تجارت الکترونیک داخلی باید به میزان 20 درصد و خارجی 30 درصد انجام گیرد.
وی ایجاد و توسعه داده های ملی را در این برنامه 100 درصد اعلام کرد و گفت: تحقق اهداف کمی در برنامه پنجم باید با کمک ساختار مدیریت این حوزه شکل گیرد.
وی گفت: همچنین احکام اختصاصی برای توسعه فناوری اطلاعات در این برنامه مدنظر قرار گرفته که امیدواریم با تصویب این احکام جهشی در حوزه ICT صورت گیرد.
وی با بیان اینکه کارگروه مدیریت فناوری اطلاعات در دولت تشکیل شده و دارای 19 کمیته اجرایی است، اظهار امیدواری کرد با این ساختار گسترده ترین قوانین و مقررات در پروژه های اجرایی به موازات توسعه ی فناوری اطلاعات اتفاق بیافتد.
تقی پور ضریب نفوذ اینترنت را 34.9 درصد اعلام کرد و گفت: دسترسی پهنای باند برابر با دسترسی به شبکه اینترنت نیست و این موضوعی است که در کشور ما با سایر کشورها متفاوت است.
وی گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که شهروند ایرانی برای دسترسی به کوچکترین اطلاعات به سایت های خارج از مرز ایران متصل شود.
وزیر ارتباطات ادامه داد: در گذشته میزبانی بیش از 90 درصد سایت های ایرانی در کشور آمریکا و کانادا صورت می گرفت، ولی امروز میزبانی بیش از 90 درصد سایت ها به داخل منتقل شده است.
تقی پور از آمادگی وزارت ICT برای راه اندازی مرکز داده ها خبر داد و گفت: این وزارتخانه از این توانایی برخوردار است که چه به صورت دائمی و چه به صورت موقت تا زمانی که  راه اندازی مرکز دادهها توسط بخش خصوصی انجام شود، ظرفیت  و امنیت این بخش را تامین کند.
وی افزود: اعتماد سازی به موازات توسعه ICT از مواردی است که باید به آن توجه شود تا به این شکل کاربران به این شبکه اعتماد پیدا کرده و خدمات بیشتری را از این شبکه دریافت کنند.
117/11

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا