پاکستان گوگل را به‌دلیل محتواهای ضداسلامی مانیتور می‌کند

به گزارش اخبار خارجی موبنا به نقل از تلگراف، گزارش‌ها حاکی است، هفت وب سایت مهم و اصلی که مهمترین آنها گوگل و یاهو است توسط دولت پاکستان مانیتور می شوند و 17 وب سایت دیگر هم در این کشور بلوکه شده است.
این اقدام پاکستان در پی ممنوعیت موقتی فیس بوک در ماه مه به مدت دو هفته به دلیل انتشار تصاویر موهن به پیامبر اسلام(ص) در یکی از صفحات این شبکه اجتماعی صروت گرفته است.
به گفته سخنگوی وزارت ارتباطات و مخابرات پاکستان، سایت هایی که توسط پاکستان مانیتور می شود شامل یاهو، گوگل، یوتیوب، آمازون و MSN، هات میل و بینگ مایکروسافت است.
وی اعلام کرد: اگر هر لینک با محتوای اهانت آمیز بر روی این وب سایت ها ظاهر شود لینک مورد نظر فورا بدون هیچ مشکل یا بلوکه شدن کل وب سایت اصلی، سریعا مسدود و بلوکه می شود.
یک دادگاه عالی‌ پیش‌تر از این به دولت دستور داده بود دسترسی به 9 وب سایت از جمله گوگل، یاهو، یوتیوب، آمازون، MSN، هات‌میل و بینگ را برای نمایش مطالب علیه اصول اساسی اسلام و تعالیمش مسدود کند.
فیس بوک و توییتر حدود 25 درصد از ترافیک اینترنت در پاکستان را تشکیل می‌دهند. این کشور در ماه فوریه 2008 یوتیوب را در طول اعتراضات مشابه به مدت کوتاهی مسدود کرد.
135/161

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا