ویروسی شدن سیمکارت مهمترین دلیل سوختن

 داوود زارعیان در گفت وگو با خبرنگار سازمان خبری موبنا اظهار کرد: سیمکارتهایی که به دلایل مختلف از جمله ویروسی شدن ،پر شدن کانتر و یا نقص فنی معیوب می شوند در شبکه شناسایی  تعویض می شوند .
وی با اشاره به اینکه مخابرات هیچ برنامه ای برای جمع آوری سیمکارت های قدیمی همراه اول  ندارد،گفت:   سیمکارتهای مشترکان به هر دلیلی که  بسوزد، سیمکارت به مشترک  داده می شود.
وی افزود : از حدود یک و نیم تا دو سال پیش سری جدید ازسیمکارت های همراه اول به مشترکان  ارائه  شده است.
به گفته زارعیان  استفاده از بلوتوث و اشعه ی مادون قرمز از جمله مواردی است که می تواند  در جذب ویروس بسیار موثر باشدو موجب سوختن سیمکارت  شود.
 وی تصریح کرد: برخی سیمکارتهای تولید شده زمانی که در شبکه فعال می شوند به دلیل نداشتن کیفیت فنی لازم  مشکلاتی را  به وجود می آورند که در نهایت  منجر به  سوختن سیمکارت می شود که این مهم به تولیدکنندگان مربوط است.
وی با اشاره به اینکه  در مواردی نیز خود شبکه مخابراتی دارای مشکلات فنی مثل تنظیم نبودن تشعشات، آنتن های bts و یا نوسانات برق  است که منجر به سوختن سیمکارت می شود،خاطرنشان کرد :سوختن سیمکارت به دلایل فنی شبکه بسیار نادر است.
زارعیان یادآورشد :سیمکارتهایی که به دلیل نقص فنی شبکه بسوزد به صوت رایگان تعویض می شود.
 چندی است  سوختن ناگهانی سیمکارت های مشترکان همراه اول اعتراض آنها را بر انگیخته است ،به این   دلیل قرار است علل سوختن سیمکارتهای همراه اول  در صحن علنی مجلس  بررسی شود.
182/11

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا