معرفی استان های برتر در فناوری اطلاعات در برنامه چهارم توسعه

به گزارش گروه اخبار دریافتی موبنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر این اساس استان های اصفهان، یزد، خراسان رضوی و هرمزگان به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم را در این حوزه به خود اختصاص داده اند.
همچنین بر اساس ارزیابی های به عمل آمده، استان هرمزگان با امتیاز64/94 توانسته است رتبه نخست را در حوزه عملکرد شرکت های مخابرات استانی در شاخص های بخش فناوری اطلاعات برنامه چهارم توسعه را به خود اختصاص دهد.
استان های اصفهان، یزد، تهران و گلستان نیز به ترتیب توانسته اند رتبه های دوم تا پنجم را در این حوزه کسب کنند.
این گزارش حاکی است، برخی از اهداف بخش در نظر گرفته شده در برنامه چهارم توسعه در حوزه فناوری اطلاعات شاهد تحقق بیش از 100 درصدی بوده است.
بر این اساس، افزایش ظرفیت اینترنت کشور با تحقق حدود 166 درصدی به بیش از 42 هزار مگابیت بر ثانیه رسیده است.
ضریب نفوذ کاربران اینترنتی نیز به حدود 35 درصد رسیده که تحقق 116 درصدی را عملیاتی کرده است.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر بیش از 64 درصد از روستاهای بالای 100 نفر جمعیت به شبکه های اطلاع رسانی متصل هستند که این شاخص نیز در مقایسه با اهداف در نظر گرفته شده در برنامه چهارم توسعه، تحقق 128 درصدی را داشته است.
تحقق حدود 162 درصدی ایجاد و عرضه خدمات فناوری اطلاعات در دفاتر ICT شهری و حدود 100 درصدی این خدمات در دفاتر روستایی از دیگر دستاوردهای به دست آمده در این بخش محسوب می شود.
با توجه به اهداف تعیین شده در برنامه چهارم توسعه کشور، متوسط زمان انتظار دریافت ارتباط پرسرعت داده باید به دو هفته می رسید که با تلاش های صورت گرفته، این شاخص نیز به طور کامل اجرایی شده است.
161/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا