اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

نمایشگاه CES 2016 به شکل رسمی از روز چهارشنبه آغاز به‌کار می‌کند، اما از امروز شرکت‌های بزرگ اقدام به برگزاری کنفرانس و معرفی محصولات خود کرده‌اند. در این نمایشگاه از لوازم خانگی و صوتی تصویری گرفته تا دوربین‌های دیجیتال، گجت‌های پوشیدنی، ابزارهای موبایل، خودروها و هر آنچه که در حوزه‌ی آی‌تی تصورش را می‌کنید به نمایش گذاشته می‌شود. در ادامه به پوشش خبری این رویداد و معرفی محصولاتی که در این نماشگاه به نمایش گذاشه شده اند خواهیم پرداخت.

نمایشگاه تکنولوژی CES 2016 شوع شد

کنفرانس‌های مهم مرتبط با CES دو روز قبل از شروع رسمی این نمایشگاه آغاز می‌شوند و معمولا در این روزها مهم‌ترین محصولات کمپانی‌های بزرگ رونمایی می‌شود. این کنفرانس‌ها از صبح روز دوشنبه ۱۴ دی شروع شده و تا چهار شنبه صبح ادامه خواهند داشت. فاصله‌ی بین کنفرانس‌ها خیلی کم است و محصولات و سرویس‌های بسیاری در این زمان معرفی می‌شوند. به همین دلیل زومیت در طول هفته جاری به مراتب بیشتر از قبل بروز می‌شود و تقریبا کل ۲۴ ساعت شبانه روز را فعال خواهد بود. پس اگر شما هم مانند ما هیجان زده هستید تا بدانید کمپانی‌های مطرح حاضر در CES چه محصولاتی آماده‌ کرده‌اند.

زمان‌بندی کنفرانس‌های مهم CES 2016 در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴، ۱۵ و ۱۶ دی ماه:

کنفرانس ال‌جی با تمرکز روی لوازم خانگی و احتمالا گوشی‌های هوشمند – دوشنبه عصر ساعت ۱۹:۱۵

کنفرانس انویدیا با تمرکز روی فناوری‌های گرافیکی- سه‌شنبه ساعت ۹:۱۵ صبح

کنفرانس اینتل با تمرکز روی محصولات سال۲۰۱۶ این شرکت – چهار شنبه صبح ساعت  ۵:۴۵

کنفرانس سونی با تمرکز روی لوازم صوتی و تصویری، دوربین‌های دیجیتال و احتمالا صحبت در خصوص Playstation VR – چهارشنبه صبح ساعت ۴:۱۵

کنفرانس سامسونگ با تمرکز روی لوازم خانگی، تلویزیون‌ها و اینترنت اشیا- سه شنبه صبح ساعت  ۱:۱۵


ایسر از کروم‌بوک جدید خود در CES 2016 رونمایی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

ایسر یکی از فعال‌ترین شرکت‌ها در روز اول CES 2016 بود. این کمپانی امروز در جریان این نمایشگاه از کروم‌بوک جدید خود با نمایشگر ۱۱ اینچی رونمایی کرد. همراه زومیت باشید.

به نظر می‌رسد همچنان کروم‌بوک‌ها در کانون توجه شرکت‌های مختلف قرار دارند. کروم‌بوک‌ها با توجه به قیمت پایین نسبت به دیگر محصولات به ویژه در بخش آموزش، طرفداران خوبی دارد. کمپانی ایسر امروز در جریان نمایشگاه CES 2016 از کروم‌بوک ۱۱ اینچی جدید خود رونمایی کرد که نسبت به محصولات مشابه طراحی زیباتر و استحکام بیشتری دارد. این دستگاه می‌تواند برای کاربرانی که دنبال یک محصول خوش‌ساخت برای مصارف روزانه هستند بهترین گزینه باشد.

جری کائو، مدیر گروه تجاری نوت‌بوک‌های ایسر می‌گوید:

ما دقیقا می‌دانیم که مشتریان ما انتظار دارند کروم‌بوک‌ها سبک زندگی جدید، عملکرد عالی و طراحی زیبا را با قیمت بسیار مناسب در اختیار آنها قرار دهند. کروم‌بوک ۱۱ تمام این مشخصات را همراه خود دارد.

الگوی نانو پرینت کاور این کروم‌بوک نه تنها باعث زیباتر شدن و القای حس بهتر شده است، بلکه استحکام کروم‌بوک ۱۱ را بیشتر کرده است. ایسر به گونه‌ای کروم‌بوک جدید خود را برای مشتریان تجاری و آموزشی طراحی کرده که در محیط‌های پرفشار نیز مقاومت خوبی داشته باشد. پوسته‌ی دستگاه به تنهایی می‌تواند نیروی ۶۰ کیلوگرمی را تحمل کند و اگر از فاصله ۶۰ سانتی‌متری نیز سقوط کند هیچ آسیبی به گوشه‌های کروم‌بوک ۱۱ وارد نمی‌شود.

کروم‌بوک ۱۱ ایسر به یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای سلرون اینتل، ۴ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده است. این دستگاه از سیستم‌عامل کروم استفاده می‌کند و باتری آن ۹ ساعت دوام می‌آورد. کروم‌بوک جدید ایسر از یک نمایشگر ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل با فناوری ComfyView ایسر بهره می‌برد که به لطف این تکنولوژی حتی در استفاده‌ی طولانی مدت چشم شما خسته نخواهد شد. ایسر برای محصول خود یک وب‌کم HDR، دو اسپیکر استریو و میکروفون داخلی را در نظر گرفته است. این کروم‌بوک از شبکه وای‌فای MIMO 802. ۱۱ac، خروجی یو‌اس‌بی ۳، یو‌اس‌بی ۲ و HDMI پشتیبانی می‌کند.

عرضه‌ی کروم‌بوک ۱۱ ایسر از ماه آینده در منطقه‌ی آمریکای شمالی با قیمت پایه‌ی ۱۸۰ دلار و در بازارهای اروپایی با قیمت پایه ۳۲۹ یورو، آغاز می‌شود.


ایسر کامپیوتر بدون کیس Chromebase 24 را با سیستم‌عامل کروم معرفی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

ایسر امروز و در نمایشگاه CES از کامپیوتر بدون کیس Chromebase 24 پرده برداشت. این محصول از پردازنده‌ی ساخت اینتل و سیستم‌عامل کروم بهره می‌برد. همراه زومیت باشید.

ایسر یکی از شرکت‌هایی است که استفاده از سیستم‌عامل کروم را فراموش نکرده است. این شرکت به تازگی کامپیوتر بدون کیس Chromebase ۲۴ را با یک صفحه‌نمایش ۲۳.۸ اینچی از نوع IPS معرفی کرده است. این صفحه‌نمایش لمسی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ تجربه‌ی مناسبی از کار با سیستم‌عامل کروم را به کاربر خواهد داد.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

عموما کامپیوترهای مبتنی بر کروم از نظر سخت‌افزاری خیلی قوی نیستند، ولی Chromebase ۲۴ ر ا باید یک مورد خاص دانست. این کامپیوتر از پردازنده‌ی ساخت شرکت اینتل استفاده می‌کند و می‌توان مدل‌هایی با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم را سفارش داد. استفاده از ۴ میکروفون داخلی برای ثبت مناسب صداها و بهره‌مندی از یک وبکم HD از دیگر ویژگی‌های این کامپیوتر بدون کیس به شمار می‌رود.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

ایسر هنوز اطلاعاتی از قیمت این محصول منتشر نکرده است، اما مسئولان این شرکت اعلام کرده‌اند قیمت Chromebase ۲۴ نسبت به منطقه و مشخصات سخت‌افزاری متفاوت خواهد بود. نظر شما در مورد این محصول جدید چیست؟ آیا استفاده از سیستم‌عامل کروم برای محصولات این چنینی مناسب است؟


سامسونگ ساندبار جدید HW-K950 را با پشتیبانی از Dolby Atmos معرفی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 از نسل جدید سیستم صوتی یا همان ساندبار خود رونمایی کرد. این سیستم صوتی HW-K950 نام دارد و از فناوری جدید Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند که آخرین فناوری دالبی برای سیستم‌های صوتی است. همراه زومیت باشید.

سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 از ساندبار جدید خود با نام HW-K950 رونمایی کرد. این ساندبار از آخرین فناوری صوتی دالبی با عنوان Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. Dolby Atmos فناوری جدیدی است که در آن از روش سنتی مبتنی بر کانال برای پخش صوت استفاده نشده و برای بهبود کیفیت صدا و تجربه‌ی بهتر در شنیدن صداهای تولید شده، از امکان پخش صوت در سمت بالا نیز استفاده شده است. در واقع ساندبار جدید سامسونگ دارای بلندگوهایی در قسمت بالایی است که صوت را در محور عمودی منتشر می‌کنند. هدف از توسعه‌ی این سیستم ایجاد تجربه‌ی سه بعدی انتشار صدا است.

HW-L950 شامل ساندبار پیشین سامسونگ به همراه سه بلندگوی با قدرت پرتاب صوت در مسیر مستقیم و دو بلندگو در قسمت بالا برای انتشار صوت در جهت محور عمودی است. همچنین باید به دو بلندگوی استندی بی‌سیم نیز اشاره کرد که هر یک از وجود یک بلندگو در مسیر افقی و یک بلندگو در بالا برای انتشار صوت در محور عمودی استفاده می‌کنند. ترکیب این سیستم با ساب‌ووفر ۵.۱.۴ کاناله انتشار صدای ساراند را امکان‌پذیر می‌کند.

سامسونگ مدعی است با استفاده از این سیستم صوتی تجربه‌ی انتشار صدای بسیار خوبی را با اشغال حجم بسیار کمی از فضای منزل کاربران در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. البته باید به این نکته توجه داشت که  ارتفاع سقف محل قرارگیری این ساندبار در عملکرد این سیستم بسیار تاثیرگذار است. باید به این نکته اشاره کرد که تجربه‌ی استفاده از این ساندبار به اندازه‌ی بلندگوهایی که به سقف متصل می شوند، خوب نیست.


مدیاتک تراشه‌های سری MT2523 را با تمرکز روی ساعت‌‌های هوشمند معرفی می‌کند

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

کمپانی‌های کوچک و بزرگ یک بار دیگر در CES 2016 لاس‌وگاس گرد آمده‌اند تا آخرین تکنولوژی‌های خود را معرفی کنند. بازار ساعت‌های هوشمند و ابزارهای پوشیدنی چند وقتی است داغ شده و مدیاتک با اشراف نسبت به این موضوع قصد دارد در جریان CES 2016 از تراشه‌های MT2523 با محوریت ساعت‌های هوشمند رونمایی کند. همراه زومیت باشید.

مدیاتک از جمله کمپانی‌های فعال در زمینه‌ی تولید تراشه‌های موبایل است و تلاش کرده با ارائه‌ی پردازنده‌های جذاب و خوش‌قیمت در مقابل رقبای سرسختی چون کوالکام ایستادگی کند. تعداد محصولاتی که از تراشه‌های تولید شده توسط مدیاتک بهره می‌برند روز به روز در حال افزایش است. اما این بار مدیاتک بازار ابزارهای پوشیدنی به ویژه ساعت‌های هوشمند را هدف قرار داده است.

تراشه‌ی سری MT2523 به پردازنده‌ی Cortex M4 آرم مجهز شده و از بلوتوث دو بانده، GPS و نمایشگرهای با رزولوشن بالا پشتیبانی می‌کند و به گفته‌ی مدیاتک نسبت به تمامی رقبا تا ۴۱ درصد کوچکتر است. تراشه‌ی MT2523 به صورت (SiP (System in Package یا سیستم در یک پکیج عرضه می‌شود و کمک می‌کند دستگاه‌های موجود در بازار با یک بار شارژ، یک هفته به طور مداوم کار کنند.

مدیاتک نسبت به پشتیبانی از نمایشگرها حساسیت داشته و تراشه‌ی جدید این کمپانی از هر دو رابط سریال و MIPI-DSI در کنار سیستم true color برای نمایش دو بعدی و تک بیتی رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند تا فضای کمتری از حافظه‌ی رم اشغال شده و میزان مصرف انرژی کاهش یابد. با توجه به کوچکتر بودن تراشه‌ی MT2523 مدیاتک نسبت به رقبا، دستگاه‌هایی که به این پردازنده مجهز می‌شوند در مقابل مدل‌های فعلی کوچکتر و باریک‌تر خواهند بود.

به نظر می‌رسد مدیاتک در مسیر درستی گام بر می‌دارد؛ ولی در تراشه‌ی MT2523، هدف سازنده برقراری تعادل میان خوانایی و مصرف انرژی بوده است. اما پردازنده‌ی Cortex M4 آرم محدودیت‌هایی را برای تراشه‌ی MT2523 به وجود می‌آورد. از طرف دیگر محصولاتی چون ساعت هوشمند هواوی واچ یا واچ اِربِین ال‌جی که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ با هسته‌ی پردازشی قوی‌تر Cortex A7 بهره می‌برند، به مراتب عملکرد بهتری خواهند داشت.

به هر حال تراشه‌ی MT2523 با تمرکز روی ابزارهای پوشیدنی به ویژه ساعت‌های هوشمند و گجت‌های سلامتی مجهز به نمایشگر معرفی خواهد شد و نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی می‌توانیم شاهد عملکرد این پردازنده‌ روی دستگاه‌های جدید باشیم.


سامسونگ حافظه‌ی SSD جدید خود را با ظرفیت ۲ ترابایت در CES 2016 رونمایی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

سامسونگ در ادامه‌ی معرفی حافظه‌های SSD قابل حمل خود، در CES 2016 نیز نسل جدید این سری از محصولات خود را معرفی کرده است. نسل جدید حافظه‌ی SSD قابل حمل سامسونگ دارای ۲ ترابایت حافظه است. همراه زومیت باشید.

سامسونگ در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016 نسل جدید حافظه‌ی SSD قابل حمل خود را معرفی کرد. این محصول دارای ۲ ترابایت حافظه‌ی داخلی بوده و Portable SSD T3 نام دارد. سامسونگ در این محصول از حافظه‌های vertical NAND یا همان V-NAND بهره برده که قادر است اطلاعات را با سرعت ۴۵۰ مگابایت بر ثانیه خوانده و روی حافظه بنویسد. با وجود اینکه این حافظه در مقایسه با T1 یا همان نسل پیش کمی بزرگ‌تر و سنگین‌تر شده، اما همچنان می‌توان به راحتی آن را در جیب قرار داده و با خود حمل کرد. بزرگ‌ترین تغییر در این حافظه‌ی جانبی را باید همان افزایش ظرفیت خواند. علاوه بر نسخه‌ی ۲ ترابایتی می‌توان این حافظه را در ظرفیت‌های ۲۵۰، ۵۰۰، یک و دو ترابایتی خریداری کرد.

حافظه‌ی SSD ضد شوک سامسونگ از اینترفیس‌های ارتباطی نظیر USB 3.1 و USB نسخه‌ی C به همراه USB 2.0 بهره می‌برد که از این‌رو می‌توان حافظه را در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار داد. در صورتی که امنیت فاکتوری مهم برای شما است، می‌توانید با استفاده از رمزنگاری AES-256 اطلاعات خود را روی این حافظه از دستبرد دیگران محافظت کنید. سامسونگ اپلیکیشن اندرویدی این حافظه را نیز منتشر کرده که می‌توان با استفاده از آن رمز عبور را تغییر داده و میزان حافظه‌ی باقی مانده را مشاهده کرد. سامسونگ این محصول را از ماه آینده‌ی میلادی در کشور‌های چین، آمریکا، اروپا و کره پیش از سایر بازار‌ها عرضه خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این محصول ارائه نشده است.

البته نباید انتظار داشت تا این محصول قیمت زیاد پایینی داشته باشد؛ این موضوع در مورد حافظه‌های با ظرفیت بالا بیشتر صدق می‌کند. سامسونگ نسل پیشین این حافظه را با ظرفیت یک ترابایتی به قیمت ۶۰۰ دلار به فروش می‌رساند.


نوع جدیدی از وای-فای برای اتصال ابزارهای خانه هوشمند طراحی شد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

در حال حاضر اکثر گجت‌ها از طریق اتصال وای-فای به یکدیگر متصل می‌شوند، چرا گجت‌های مربوط به خانه‌ی هوشمند از طریق وای فای متصل نشوند؟  همراه زومیت باشید تا با وای فای هالو، نسخه‌ی جدید وای-فای برای اینترنت اشیاء آشنا شوید.

نسخه‌ی فعلی وای-فای که در لوازم مختلف از آن استفاده می‌کنیم مصرف انرژی بالایی دارد و برای گجت‌های خانه‌ی هوشمند مناسب نیست. برای اینترنت اشیاء باید با هر بار شارژ یک ماه یا شاید هم یک سال استفاده کرد.

گروهی که پشت توسعه‌ی فناوری وای-فای است نوع جدیدی از وای فای را معرفی کرده که انرژی بسیار کمی مصرف می‌کند. به این ترتیب می‌توان از وای-فای جدید در لوازم خانگی و اینترنت اشیاء نیز استفاده کرد. نوع جدید وای فای، Wi-Fi HaLow نامیده می‌شود و قرار است با استاندارد 802.11ah روانه‌ی ابزارهای مختلف شود. این فناوری در سال ۲۰۱۸ در محصولات مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در واقع وای-فای هالو پاسخی است به فناوری بلوتوث. فناوری که احتمالا نه تنها در اینترنت اشیاء مورد استفاده قرار خواهد گرفت بلکه در ابزارهای پوشیدنی و گجت‌های تناسب اندام بکار گرفته شود. علاوه بر این دوربین‌های عکاسی، سنسورهای مورد استفاده در هواپیما و دیگر گجت‌ها نیز از این فناوری استفاده خواهند کرد.

اگر وای-فای هالو بتواند مصرف انرژی کمی داشته باشد آن وقت به سرعت می‌‌‌تواند مورد توجه تولیدکنندگان سخت‌افزارهای مختلف قرار گرفته و به یک استاندارد در گجت‌ها تبدیل شود. این نوع از وای فای با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز کار می‌کند که نفوذ بیشتری داشته و دسترسی به آن نسبت به وای-فای فعلی با رنج فرکانسی ۲.۴ تا ۵ گیگاهرتز بیشتر است.

البته سرعت انتقال اطلاعات در وای-فای هالو به اندازه‌ی وای-فای ای‌سی نیست و قرار نیست بتوانید با آن اطلاعات را با سرعت زیادی منتقل کنید.


ایسر RealSense را به لپتاپ‌های Aspire V Nitro Black Edition آورد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

ایسر امروز و در خلال نمایشگاه CES مدل جدیدی از Aspire V Nitro Black Edition را معرفی کرده است که به جدیدترین فناوری دوربین اینتل با نام RealSense  همراه زومیت باشید.

روزگاری اپل تک ستاره‌ی دنیای لپتاپ‌های با ضخامت کم بود ولی این روزها شرکت‌های زیادی در حال رقابت در این بخش هستند. ایسر یکی از شرکت‌هایی است که به لپتاپ‌های مقرون به صرفه با مشخصات سخت‌افزاری قوی شناخته شده است؛ سری Aspire V Nitro ایسر برای علاقه‌مندان به کارهای سنگین که لپتاپی سبک می‌خواهند پیشنهاد می‌شود.

ایسر به تازگی این سری از لپتاپ‌های خود را به جدیدترین تکنولوژی دوربین RealSense اینتل مجهز کرده است. به کمک این قابلیت کاربران می‌توانند با ژست‌های حرکتی و بدون لمس صفحه کنترل سیستم را در اختیار بگیرند. به لطف بهره‌گیری از RealSense استفاده از ویژگی ویندوز Hello در ویندوز ۱۰ به بهترین شکل ممکن شده است.

پیشرفت‌ها فقط به اضافه شدن RealSense  خلاصه نمی‌شود بلکه طبق ادعای ایسر این لپتاپ برای اجرای بازی‌های سنگین نیز گزینه مناسبی خواهد بود. بهره‌مندی از پردازنده‌های نسل ششم اینتل و استفاده از کارت گرافیک GeForce GTX960M از ویژگی‌های بارز سخت‌افزاری این لپتاپ به شمار می‌رود. این لپتاپ در دو نسخه‌ی ۱۵ و ۱۷ اینچی موجود خواهد بود. ایسر همچنین در این مدل برای بهبود کیفیت و تجربه‌ی صدای خروجی از تکنولوژی‌های دالبی و TrueHarmony استفاده کرده است. قیمت مدل‌های مجهز به دوربین‌ RealSense اینتل از ۱۰۹۹ دلار آغاز می‌شود. این لپتاپ از ماه آینده‌ی میلادی برای خرید در دستری خواهد بود. نظر شما در مورد این سری از لپتاپ‌های قدرتمند شرکت ایسر چیست؟


ایسر نوت‌بوک جدید TravelMate P648‌ را با نسل ششم پردازنده‌های اینتل معرفی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

اولین روز CES 2016 را باید مملو از خبرهای ناب بدانیم. در این روز شلوغ کمپانی‌های مختلف از جدیدترین دستاوردهای خود رونمایی کردند. ایسر نیز با معرفی سری جدید لپ‌تاپ‌های تراول‌میت P648 نشان داد همچنان به بازار نوت‌بوک‌ها علاقه دارد. همراه زومیت باشید.

کمپانی ایسر سال‌ها است در زمینه‌ی تولید انواع لپ‌تاپ فعال است. کاربران این برند را با نوت‌بوک‌های جذاب و خوش‌قیمت آن می‌شناسند. اما چند وقتی است ایسر تصمیم گرفته تا به سمت عرضه و تولید لپ‌تاپ‌های قدرتمند روی بیاورد. امروز در جریان نمایشگاه CES 2016 آمریکا، این شرکت از سری جدید لپ‌تاپ‌های Travelmate P648 با مشخصات فنی متفاوت رونمایی کرد.

تراول‌میت‌های جدید ایسر به نسل ششم پردازنده‌های Core i3, Core i5 و Core i7 اینتل در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 با امکان افزایش تا ۲۰ گیگابایت مجهز شده‌اند. هدف از تولید نوت‌بوک‌های جدید ایسر ارائه‌ی حداکثر عملکرد، راندمان بالا و تجربه‌ی چندوظیفگی بی‌نقص است. تروال‌میت‌های ایسر بازار کاربران حرفه‌ای و مشاغل تجاری را هدف گرفته که بیش از دیگران در سفرهای کاری به سر می‌بند. به همین دلیل ایسر از تراول‌میت پی ۶۴۸ به عنوان یک همسفر کاملا حرفه‌ای یاد می‌کند.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

سبک طراحی این سری از لپ‌تاپ‌های ایسر به گونه‌ای است که برای سفرهای مداوم مناسب باشد. بدنه‌ و در نوت‌بوک پی ۶۴۸ از فیبر کربن و شیشه ساخته شده که باعث می‌شود در عین وزن سبک، استحکام فوق‌العاده‌ای داشته باشد. این نوت‌بوک تنها ۱.۶۸ کیلوگرم وزن و ۲۱ میلی‌متر ضخامت دارد. پوسته‌ی زیر دستگاه و قسمت‌های دیگر آن از آلومینیوم ساخته شده که باعث می‌شود به خوبی فشارهای وارده را تحمل کرده و در صورت افتادن، مقاومت خوبی داشته باشد.

ایسر می‌گوید تروال‌میت پی ۶۴۸ اولین سری نوت‌بوک‌های صنعتی با پشتیبانی از شبکه‌ی بی‌سیم 802.11ad سه بانده کوالکام است که باعث می‌شود این لپ‌تاپ از پهنای باند ۶۰ گیگاهرتز با سرعت ۴.۶ گیگابیت در ثانیه پتشیبانی کند. این مقدار نسبت به وای‌فای 802.11ac تا ۱۰ برابر سریع‌تر است.

ایسر تروال‌میت P648 را با مشخصات فنی و قیمت متنوع روانه بازار خواهد کرد. این لپ‌تاپ به پردازنده‌های نسل ششم اینتل، پردازنده‌ی گرافیکی جی‌فورس ۸۴۰ انویدیا، وب‌کم HDR، میکروفون و اسپیکر دوگانه، پورت تاندربولت ۳ و سه خروجی یو‌اس‌بی ۳ مجهز شده است. ایسر برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه گزینه‌های مختلفی را از ۵۱۲ مگابایت اس‌اس‌دی تا ۱ ترابایت فضای داخلی را در نظر گرفته است.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

سازنده‌ی این نوت‌بوک از موارد امنیتی غافل نبوده و لپ‌تاپ خود را به بسته‌ی امنیتی Acer ProShield Manager و ابزارهای مدیریتی، حسگر اثر انگشت بیولوژیکی و قفل Kensington مجهز کرده تا هنگام سفر خیال شما آسوده باشد. این تروال‌میت پی ۶۴۸ از ویندوز ۱۰ پرو بهره می‌برد.

قرار است از ماه آوریل فروش سری نوت‌بوک‌ها TravleMate P648 ایسر در منطقه‌ی آمریکای شمالی آغاز شود. گفته می‌شود قیمت پایه‌ی این دستگاه ۸۰۰ دلار خواهد بود.


توییتر در استارتاپ Muzik سرمایه‌گذاری می‌کند

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

توییتر در نمایشگاه CES 2106  اعلام کرد که در شرکت موزیک، که سازنده‌ی هدفون‌های بالارده است، سرمایه‌گذاری کرده است. همراه زومیت باشید.

توییتر اعلام کرد که در شرکتی با نام موزیک که سازنده‌ی هدفون است، سرمایه‌گذاری کرده است. این اولین سرمایه‌گذاری غول شبکه‌های اجتماعی در زمینه‌ی سخت‌افزار است.

موزیک هدفون‌های بی سیمی می‌سازد که به کاربر اجازه می‌دهد تا با کشیدن انگشتان خود روی دکمه‌های تعبیه شده در بخش بیرونی دستگاه، پارامترهای صدای خروجی را کنترل کنند. از این دکمه‌ها برای به اشتراک‌گذاری موسیقی در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌توان استفاده کرد.

هدفون‌های موزیک برای رقابت با بزرگان همانند بیتز معرفی شده‌اند و در حدود ۲۹۹ دلار قیمت دارند. البته نسخه‌ای از این هدفون‌ها که درون گوش قرار می گیرد نیز با قیمت ۱۹۹ دلار تابستان سال گذشته معرفی شده است.

اما با توجه به این که اپلیکیشن‌های موسیقی دکمه‌های به اشتراک گذاری را به صورت پیش‌فرض دارند، این سوال پیش می‌آید که چه نیازی به دکمه‌ی به اشتراک‌گذاری در هدفون است.

با این حال موسیقی همواره یکی از موضوعات مورد توجه توییتر است، چرا که این شرکت معتقد است که موسیقی یکی از موضوعات پربحث در توییتر است و برخی هنرمندان فعال در زمینه‌ی موسیقی بیشترین طرفداران را در این شبکه‌ی اجتماعی دارند.


آرکاس از دو سری Power و Cobalt برای گوشی هوشمند رونمایی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

آرکاس امروز در نمایشگاه CES از دو سری جدید را برای گوشی هوشمند خود معرفی کرد. در سری Power بر روی طول عمر بالای باتری و در گوشی‌های سری Cobalt بر روی رنگ‌بندی متنوع تمرکز شده است. همراه زومیت باشید.

آرکاس کمپانی نام آشنای فرانسوی در نمایشگاه CES امسال نیز حضور یافته و محصولات جدید خود را به نمایش در آورده است. این کمپانی امروز دو سری جدید را با عنوان‌های Cobalt و Power برای گوشی‌های هوشمند خود معرفی کرده است.

گوشی Archos 40 Power

گوشی Archos 40 Power به صفحه نمایش ۴ اینچ با رزولوشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، پردازنده‌ی Spreadtrum SC7731C مجهز شده است که دارای ۴ هسته‌ی مبتنی بر معماری Cortex-A7 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز و ۵۱۲ مگابایت حافظه‌ی رم است. این گوشی‌ پایین رده همچنین دارای ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم با پشتیبانی از درگاه microSD است.

این گوشی دارای دوربین ۵ مگاپیکسل با فلاش LED در پشت و دوربین ۲ مگاپیکسل در جلو است. این گوشی از شبکه‌ی 2G و 3G پشتیبانی می‌کند و شبکه‌ی وای فای آن نیز 802.11 b/g/n است.

از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به اندروید ۵.۱ و باتری ۱۹۰۰ میلی آمپر ساعتی  است. از مشخصات سخت‌افزاری رده پایین این گوشی، انتظار قیمت بالایی نمی‌رود و آرکاس نیز قیمت ۵۰ یورو را برای آن در نظر گرفته است.

گوشی Archos 50 Power نیز از صفحه نمایش ۵ اینچ با پردازنده‌ی Mediatek MT6735، دو گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی بهره می‌برد. این گوشی برخلاف Archos 40 از شبکه‌ی 4G پشتیبانی می‌کند و دوربین ۱۳ مگاپیکسلی دارد.

اما آرکاس برای این گوشی یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته و قیمت آن را نیز ۱۲۹ یورو تعیین کرده است.

Archos 50 Cobalt

گوشی دیگری که آرکاس به نمایشگاه CES 2016 آورده، آرکاس ۵۰ کوبالت است. این گوشی در رنگ‌های متنوع و با قیمت ۹۹ یورو عرضه می‌شود. گوشی 50 Cobalt دارای صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن 720p است و از اتصال 4G پشتیبانی می‌کند. این گوشی یک دوربین ۸ مگاپیکسل در پشت به همراه فلاش LED دارد و باتری آن نیز  ۲٫۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

گوشی بعدی Archos 55 Cobalt+ است که از صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن HD، پردازنده‌ی Mediatek 6535 و حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت است.

این گوشی از دوربین ۱۳ مگاپیکسل در پشت، دوربین جلوی ۲ مگاپیکسل و باتری ۲۷۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و قیمت آن ۱۴۹ یورو است.

گوشی‌های جدید آرکاس در ماه آپریل روانه‌ی بازار می‌شوند.


لنوو از پروژکتور جیبی تینک‌پد رونمایی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

لنوو در خلال نمایشگاه CES 2016 از پروژکتور جیبی خود با نام تینک‌پد رونمایی کرد. برای آشنایی بیشتر با این پروژکتور قابل حمل با زومیت همراه باشید.

حتما برای شما نیز پیش آمده است که بخواهید به ارایه‌ی مبحثی برای گروهی از افراد بپردازید اما نمایشگر لپ‌تاپ شما به اندازه‌ی کافی بزرگ نیست. در این شرایط پروژکتور‌‌های کوچک و قابل حمل بسیار کاربردی خواهند بود و نیاز‌های شما را رفع خواهند کرد.

برای آن دسته از افراد که نیازمند چنین دستگاهی هستند، لنوو پروژکتور جیبی تینک‌پد استک موبایل را معرفی کرد. این دستگاه را می‌توانید به راحتی در جیب و یا کیف خود قرار دهید. پروژکتور تینک‌پد لنوو روشنایی برابر با ۱۵۰ لومیننس را دارد از رزولوشن 720P پشتیبانی می‌کند. این دستگاه از اتصالات بی‌سیمی مانند میراکست و ایرپلی نیز پشتیبانی می‌کند تا با موبایل و تبلت خود نیز امکان ارایه را داشته باشید. باتری داخلی این پروژکتور حداکثر تا ۲ ساعت توانایی شارژدهی را خواهد داشت. هم‌چنین اسپیکر داخلی یک وات این پروژکتور توانایی پخش صدا را برای محیط‌های کوچک دارد.

یکی از قابلیت‌های این پروژکتور امکان اتصال آن به سایر محصولات سری استک (Stack) لنوو است تا به راحتی قادر باشید تمامی این محصولات اعم از ایستگاه شارژ و هارد دیسک را به یکدیگر متصل کنید.پروژکتور جیبی لنوو از ماه آوریل با قیمت ۳۹۹.۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.


ایسر مانیتور فوق عریض و بسیار باریک خود را با پشتیبانی از USB-C معرفی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

امسال اکثر لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های هوشمند و کامپیوترها به درگاه USB-C مجهز می‌شوند و حالا در CES نیز شاهد رونمایی از مانیتورهای مجهز به این درگاه هستیم. در ادامه همراه زومیت باشید تا به معرفی نمایشگر جدید ایسر بپردازیم.

ایسر در CES 2016 مرتبا در حال معرفی محصولات جدید است. ایسر همچون لنوو یک نمایشگر با پشتیبانی از درگاه USB-C معرفی کرده است. با این حال ایسر می‌گوید اولین نمایشگر مجهز به USB-C را معرفی کرده است.

نمایشگرهای سری H7 در دو سایز ۲۵ و ۲۷ اینچ و با پنل IPS LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل قادر است ۱۰۰ درصد طیف رنگی sRGB را پشتیبانی کند و از این بابت قادر است رنگ‌ها را بصورت کاملا طبیعی و دقیق نمایش دهد. این مانیتور از درگاه HDMI و DisplayPort نیز پشتیبانی می‌کند اما اگر علاوه بر این‌ها یک درگاه USB-C نیز دارد تا نه‌تنها انتقال تصویر از طریق این درگاه به نمایشگر میسر شود بلکه امکان شارژ لپ‌تاپ در زمان انتقال تصویر نیز در اختیار کاربر قرار گیرد.

مانیتورهای سری H7 حاشیه‌ی بسیار باریکی دارند و از این رو کاربر به راحتی می‌تواند چند مانیتور را کنار یکدیگر قرار داه و از آن‌ها بهره ببرند.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

ایسر قیمت ۴۹۹ یورو را برای مانیتور ۲۵ اینچ خود در نظر گرفته است.

ایسر علاوه بر این مانیتورهای سری R1 خود را نیز به پنل‌های 1080p مجهز کرده است. در این سری مانیتورهای ۲۱.۵، ۲۳.۸، ۲۵ و ۲۷ اینچ عرضه خواهد شد. این مانیتورها نیز حاشیه‌ی بسیار باریکی دارند. پنل این مانیتور تنها ۷ میلی‌متر ضخامت دارد.

مانیتور دیگر ایسر که درنمایشگاه CES 2016 به نمایش در آمده، از نسبت تصویر ۲۱:۹ پشتیبانی کرده و دارای رزولوشن ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. این مانیتور از فناوری FreeSync شرکت ای‌ام‌دی پشتیبانی می‌کند تا کاربران بتوانند از آن در بازی‌ها بهره ببرند. این مانیتور گیمرها را هدف قرار داده و قرار است با قیمت ۱۲۰۰ دلار عرضه شود.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016


لنوو از لوازم جانبی مخصوص لپ‌تاپ سری Thinkpad X1 رونمایی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

لنوو ساعاتی پیش در نمایشگاه CES 2016 از جدید‌ترین لپ‌تاپ‌های خودرونمایی کرد. غول فناوری چین حال از تعدادی لوازم جانبی خاص سری تینک‌پد X1 پرده برداری کرده است. با زومیت همراه باشید.

در کنار معرفی سری تینک‌پد X1، لنوو از تعدادی لوازم جانبی خاص آن نیز رونمایی کرد تا تجربه‌ی کاربری این دستگاه را ارتقا دهد. موس وایرلس تینک‌پد X1 نیز از همان زبان طراحی لپ‌تاپ بهره می‌برد. با کشیدن قسمت بالایی موس به عقب، علاوه بر تنظیم آن برای اندازه‌ی دست‌های بزرگ‌تر، به پورت شارژ و دانگل آن نیز دسترسی خواهید یافت.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

ایرفون‌های تینک‌پد X1 توسط دالبی بهینه سازی شده است تا کیفیت صدای بالایی را به ارمغان بیاورد. آداپتور ۶۵ وات تینک‌پد، ۵۸ درصد کوچکتر و ۵۰ درصد سبک‌تر از نمونه‌ی استاندارد است. بدین وسیله جابجایی لپ‌تاپ همراه با آداپتور سبک سری X1 ساده‌تر خواهد بود.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

موس وایرلس تینک‌پد X1 از انتهای ماه ژانویه با قیمت ۶۹.۹۹ دلار، ایرفون از ابتدای ژانویه با قیمت ۶۹.۹۹ و آداپتور برق مخصوص لپ‌تاپ‌های سری X1 تینک‌پد در ماه‌های آینده با قیمت ۸۰ دلار به فروش خواهند رسید.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016


ایسر تبلت ۸ اینچی Iconia One را با قیمت ۹۹ دلار معرفی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

ایسر چندین محصول مختلف از جمله یک تبلت ۹۹ دلاری با نام Iconia 8 Tablet را به لاس وگاس آورده است. این تبلتِ مقرون به صرفه، صفحه نمایش فول‌ اچ‌دی داشته و از پردازنده‌ی مدیاتک و سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد. همراه زومیت باشید.

تبلت Acer Iconia One 8 B1-850 برچسب قیمت ۹۹.۹۹ دلار را دارد و از این بابت جزو تبلت‌های رده پایین محسوب می‌شود. این تبلت از دوربین ۵ مگاپیکسل در پشت و دو مگاپیکسل در جلو بهره می‌برد. اما دیگر مشخصات فنی B1-850 فراتر از یک تبلت ارزان قیمت است. این تبلت به صفحه نمایش ۸ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، یک گیگابایت حافظه‌ی رم و پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای MediaTek مجهز شده است.

از دیگر مشخصات فنی تبلت ۸ اینچی ایسر می‌توان به ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی، درگاه حافظه‌ی microSD و همچنین سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ اشاره کرد.

ایسر این محصول را مناسب کودکان نیز می‌داند و از این رو اپلیکیشن‌های خاصی رابرای کودکان در نظر گرفته است. از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری تبلت جدید ایسر می‌توان به نرم‌افزار EX WakeUp،  EZ Snap و System Doctor اشاره کرد.


خودروهای فورد در سال جاری از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی خواهند کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

فورد پیش‌تر اعلام کرده بود که در بلندمدت، قصد استفاده از کارپلی و اندروید اتو را در خودروهای خود دارد. در نهایت خودروهای این تولید کننده‌ی مطرح در سال جاری از اکو سیستم‌های گوگل و اپل بهره‌مند خواهند شد. همراه زومیت باشید.

نمایشگاه تکنولوژی CES 2016 به زودی کار خود را در لاس وگاس ایالات متحده آغاز خواهد کرد. فورد پیش از افتتاحیه رسمی این رویداد بزرگ فناوری، در کنفرانسی اختصاصی اعلام کرد که تمامی خودرو‌های این برند در آمریکای شمالی که با سیستم اطلاعاتی و چندرسانه‌ای خاص فورد با نام سینک ۳ عرضه می‌شوند، به صورت استاندارد از کارپلی و اندروید اتو نیز پیشتیبانی می‌کنند. مالکان نمونه‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند در پس از اعلام رسمی فورد با آپدیت دستگاه خود از کارپلی و اندروید اتو نیز بهره‌مند شوند. فورد اسکیپ ۲۰۱۷ اولین خودرویی خواهد بود که به قابلیت مذکور مجهز خواهد شد. اسکیپ هم‌چنین اولین محصول فورد خواهد بود که به نسل جدید سینک مجهز است و بدین وسیله امکان برقراری ارتباط LTE را برای سرنشین به ارمغان آورده است.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

نکته‌ی جالب، ادامه‌ی توسعه‌ی پلتفرم مخصوص فورد با نام اَپ‌لینک (AppLink) است و غول خودروسازی ایالت متحده علاقه‌ای برای کنار گذاشتن آن ندارد. اپلیکیشن‌های اپ‌لینک اکنون امکان دسترسی مستقیم به تمامی اطلاعات خودرو را دارند و هم‌چنین فورد اعلام کرده است که اپلیکیشن‌های بیشتری در سال جاری عرضه خواهند شد. علاوه بر فورد، تویوتا نیز در حال بررسی استفاده از نسخه متن باز این پلتفرم با نام اسمارت دیوایس لینک (AmartDeviceLink) است. تعجبی ندارد که هنوز بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی خودرو در جهان هنوز اقدامی جهت استفاده از اندروید اتو و کارپلی را نکرده است.


ایسر نوت‌بوک دو منظوره‌ی Aspire Switch 12 S را معرفی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

لپ‌تاپ‌های هیبریدی در بازار پی‌سی‌ها همچنان طرفداران خاص خود را دارند. در نمایشگاه CES امسال نیز کمپانی تایوانی ایسر لپ‌تاپی جدید با نام Aspire Switch 12 S را که نوت‌بوکی دو منظوره است، معرفی کرده است. همراه زومیت باشید.

ایسر در نمایشگاه CES 2016 نوت بوک جدیدی با نام Switch 12 S را معرفی کرد. این دستگاه ۱۲.۵ اینچی توسط گیره‌هایی که ایسر آن را Snap Hinge Gold نامیده است، به صفحه کلید متصل شده و می‌تواند انرژی مورد نیاز آن را تامین کند.

با توجه به زاویه‌ای که بین صفحه نمایش و صفحه کلید ایجاد می‌شود می‌توان از این نوت بوک به عنوان تبلت، لپ‌تاپ یا نمایشگری ایستاده بهره برد.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

صفحه نمایش Switch 12 دارای رزولوشن فول اچ‌دی است که البته نسخه‌ای از آن نیز به رزولوشن 4K مجهز شده است. پردازنده‌ی کور اِم اینتل نیز وظیفه‌ی پردازشی این نوت بوک را برعهده دارد. همچنین Switch 12 دارای پورت یو‌اس‌بی ۳.۱ نیز هست.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

این نوت بوک از ماه فوریه با قیمت ۹۹۹.۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.


ایسر گوشی ویندوزی Liquid Jade Primo را معرفی کرد

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

ایسر یک گوشی ویندوزی با نام Liquid Jade Primo را به نمایشگاه CES امسال آورده است. این گوشی از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ در کنار سخت‌افزار قدرتمند بهره می‌برد. همراه زومیت باشید.

ایسر جزو معدود شرکت‌هایی است که با توجه به سهم بازار بسیار کم گوشی‌های ویندوزی، نسبت به ساخت و ارا‌ئه‌ی موبایل با این سیستم‌عامل اقدام کرده است. این کمپانی در نمایشگاه CES 2016 گوشی هوشمند Liquid Jade Primo را به همراه ویندوز ۱۰ معرفی کرده است.

پرچمدار جدید ایسر از صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل از نوع AMOLED بهره می‌برد که با شیشه‌ی گوریلا گلس پوشیده شده است. این نمایشگر از ۱۰۰ درصد طیف رنگی NTSC پشتیبانی می‌کند و زاویه‌ی دید آن نیز ۱۷۶ درجه است.

گوشی هوشمند جدید ایسر از پردازنده‌ی Snapdragon 808، سه گیگابایت حافظه‌ی رم، حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابیت، پشتیبانی از اتصال LTE نوع Cat 6 و همچنین وای-فای با استاندارد 802.11ac بهره می‌برد.

ایسر باور دارد که گوشی پرچمدار این شرکت عکس‌های عالی می‌گیرد چرا که این گوشی به سنسور ۲۱ مگاپیکسلی به همراه لنز با f/2.2 مجهز شده و یک فلاش دوگانه‌ی LED نیز برای عکاسی در محیط‌های کم نور برای آن در نظر گرفته شده است. این گوشی قادر به فیلم برداری 4K بوده و دوربین ۸ مگاپیکسلی سلفی آن هم قرار است عکس‌های خودعکس (سلفی) قابل قبولی بگیرد.

اخبار و حواشی رویداد تکنولوژی CES 2016

گوشی جدید ایسر از قابلیت Continuum نیز پشتیبانی می‌کند تا بتوانید در آن عملکرد مشابه کامپیوترهای دسکتاپ را تجربه کنید. از طریق داک Continuum می‌توان ماوس و صفحه کلید را به گوشی متصل کرد و تصویر سیستم‌عامل ویندوز را بر روی نمایشگرهای بزرگ مشاهده کرد.

قیمت این محصول هنوز اعلام نشده و قرار است از ماه مارچ روانه‌ی بازارهای مختلف شود.


لنوو نسل جدید لپ تاپ‌های سری ThinkPad را رونمایی کرد

لنوو در جریان نمایشگاه CES 2016 از نسل جدید سری لپ‌تاپ‌های ThinkPad خود رونمایی کرد. لنوو سری جدید محصولات خود را که شامل لپ‌تاپ‌های سری T، L و X است رونمایی کرده که در ادامه نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

لنوو در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2016، سری جدید لپ‌تاپ‌های ThinkPad خود را رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها شامل محصولاتی از سری T، L و X هستند. یکی از محصولات جدیدی که لنوو نسل بروز شده‌ی آن‌ را در CES رونمایی کرده، ThinkPad X1 است. این محصول را باید یک اولترابوک خواند که از اولین روز عرضه به بازار چندین بار بروزرسانی شده است. نسل جدید معرفی شده‌ی این مدل به تراشه‌های نسل ششم اسکای لیک اینتل مجهز شده که چندان تعحب برانگیز نیست. ایکس وان را باید باریک‌ترین لپ‌تاپی خواند که لنوو به بازار عرضه می‌کند. نسل جدید این محصول نیز بیش از پیش باریک‌تر و سبک‌تر شده که از این‌رو می‌توان آن را گزینه‌ی مناسبی برای افرادی خواند که در نظر دارند تا یک لپ‌تاپ قابل جمل و سبک‌وزن از سری ThinkPad خریداری کنند. ,وزن نسل جدید ایکس وان به ۱.۱۷ کیلوگرم و ضخامت آن به ۱.۶ سانتی‌متر کاهش پیدا کرده است. از مشخصات فنی این اولترابوک می‌توان به تراشه‌ی اسکای لیک Core i7 با فناوری vPro، حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی و تا یک ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع PCIe NVMe اشاره کرد.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

لنوو ایکس وان کربن را با دو نمایشگر ۱۴ اینچی با رزولوشن‌های ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ و ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ از نوع IPS روانه‌ی بازار خواهد کرد. همچنین کاربران قادرند در صورت تمایل نسخه‌ی مجهز به ارتباط LTE-A را نیز سفارش دهند. در مورد داک ارتباطی نیز پشتیبانی از پورت +OneLink یا استفاده از داک WiGig با فرکانس ۶۰ گیگاهرتز برای انتقال اطلاعات با نرخ پهنای باند بالا اشاره کرد. این لپ‌تاپ از وجود سه پورت USB 3.0، mDP، HDMI و microSD اشاره کرد. با وجود اینکه بدنه‌ی این لپ‌تاپ باریک‌تر از پیش شده، اما ظرفیت باتری از ۵۰ وات ساعت در نسخه‌ی پیشین به ۵۲ وات ساعت در نسل جدید ارتقا پیدا کرده است. نسل جدید ایکس وان کربن از فوریه ۲۰۱۴ با برچسب قیمت ۱۲۹۹ دلاری روانه‌ی بازار خواهد شد.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

در صورتی که ایکس وان کرین ۱۴ اینچی برای شما بزرگ باشد، می‌توان نسخه‌ی کوچک‌تری از لپ‌تاپ‌های سری ThinkPad را با بهره‌گیری از نمایشگر ۱۲.۵ اینچی داشته باشید. این محصول ایکس ۲۶۰ نام داشته و به ترتیب وزن و ضخامت آن ۱.۳ کیلگرم و ۲ سانتی متر است. لنوو مدعی است که در این لپ‌تاپ به مدد استفاده از باتری PowerBridge عمر باتری ایکس ۲۶۰ را به بیش از ۲۱ ساعت افزایش داده است.

ایکس ۲۶۰ را می‌توان با یک تراشه‌ی اسکای لیک Core i7-U، حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۵۱۲ گیگابایتی ساتا یا PCIe سفارش داد. این لپ‌تاپ امکان بهره‌گیری از فناوری ارتباط با شبکه‌های مخابراتی و WiGig را بصورت اختیاری به خریداران ارائه می‌دهد. این لپ‌تاپ نیز از وجود سه پورت USB 3.0، mDP، HDMI، SD Car Reader و RJ-45 یا همان پورت اترنت بهره می‌برد. ایکس ۲۶۰ نیز از فوریه سال جاری با قیمت ۹۲۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

حال نوبت آن رسیده تا نگاهی به محصولات سری T داشته باشیم. T460s باید نسل جدید سری گذشته یا همان T450 بدانیم که سال گذشته روانه‌ی بازار شده است. لنوو این لپ‌تاپ را به نسل ششم تراشه‌ی Core-i7 اینتل یا همان اسکای لیک با فناوری vPro و حافظه‌ی رم ۲۴ گیگابایتی DDR4 بروز کرده است. حافظه‌ی داخلی این لپ‌تاپ از نوع PCIe و با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت بوده و همچنین از ارتباط LTE-A نیز پشتیبانی می‌شود. پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در این لپ‌تاپ اینتل HD 520 بوده و نمایشگر ۱۴ اینچی این لپ‌تاپ نیز از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد. در صورت تمایل کاربران می‌توانند کارت گرافیک انویدیا GeForce GT 930M را مورد استفاده قرار دهند.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

از نظر ارتباطی، T460s را باید یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار خواند. این محصول از سه پورت USB 3.0، HDMI، mDP و RJ-45 اشاره کرد. همچنین باید به سنسور اثرانگشت، Smart Card Reader و WiGig اشاره کرد. در مقایسه با نسل پیشین این لپ‌تاپ، T460s بسیار سبک‌تر و باریک‌تر شده است. ضخامت این لپ‌تاپ ۱.۸ سانتی‌متر و وزن آن ۱.۳ کیلوگرم شده است. این لپ‌تاپ نیز از فوریه سال جاری با قیمت ۱۰۵۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

لنوو سری T را تنها با یک محصول روانه‌ی بازار نکرده و نسخه‌ی ۱۵.۶ اینچی ۱۴.۶ اینچی دیگری نیز با نام T560  و T460 رونمایی شده است. هر دو نسخه از لپ‌تاپ‌های سری T را می‌توان با تراشه‌ی Core i7-U اسکای لیک اینتل سفارش داد. همچنین باید به امکان سفارش کارت گرافیک GeForce GT 940MX و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم نیز اشاره کرد. T560 از یک صفحه‌ی نمایش IPS LCD با سایز ۱۵.۶ اینچی و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ بهره می‌برد، در حالی که T460 به صفحه‌ی نمایش ۱۴ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ نیز مجهز شده است. وزن و ضخامت مدل T460 به ترتیب ۱.۷ کیلوگرم و ۲.۱ سانتی‌متر است. T560 دارای ضخامتی ۲.۲ سانتی و وزن ۲.۲ کیلوگرم است. هر دو نسخه از این لپ‌تاپ‌ها در فوریه سال جاری به ترتیب با قیمت ۹۰۹ و ۹۶۹ دلار برای T460 و T560 روانه‌ی بازار خواهند شد.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی سری T که ۱۴ اینچی است، T460p نام دارد. این نسخه از لپ‌تاپ لنوو از وجود پردازنده‌‌ی سری Core H اینتل بهره می‌برد. تراشه‌ی مورد نظر چهار هسته‌ای بوده و جزو مدل‌های ۴۵ واتی است. این لپ‌تاپ را می‌توان با حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی از نوع DDR4 که از وجود دو DIMMS بهره می‌برد سفارش داد. نمایشگر مورد استفاده دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی است. لنوو مدعی است که باتری این لپ‌تاپ قادر است تا ۱۲ ساعت انرژی مورد نیاز لپ‌تاپ را تامین کند. این محصول نیز همچون سایر مدل‌ها از فوریه سال جاری با قیمت ۱۲۴۹ دلار در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

در انتها به سراغ محصولات سری L می‌رویم. L460 و L560 لپ‌تاپ‌هایی هستند که به ترتیب با نمایشگر ۱۴ و ۱۵.۶ اینچی روانه‌ی بازار خواهند شد. هر دو نسخه از وجود پنل نمایشی IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ بهره می‌برند. هر دو نسخه‌ از پردازنده‌های سری Core i7 اینتل با حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایت برای L460 و ۱۶ گیگابایتی برای L560 در دسترس خریداران قرار خواهند گرفت. L460 همچنین از وجود کارت گرافیک AMD Exo Pro Radeon R5 با حافظه‌‌ی رم دو گیگابایتی DDR3 VRAM بهره می‌برد. محصولات سری L را باید جزو ارزان‌ترین محصولاتی خواند که از سری ThinkPad روانه‌ی بازار می‌شوند. L460 و L560 به ترتیب با قیمت ۷۴۹ و ۷۷۹ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

لنوو با دست پری به نمایشگاه CES 2016 وارد شده و باید در روزهای آینده شاهد معرفی محصولات جدیدتری از این کمپانی باشیم.


ال‌جی از تلویزیون‌های پیشرفته‌ خود در نمایشگاه CES 2016 رونمایی می‌کند

جدیدترین سری‌ تلویزیون‌های ال‌جی در نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی (CES) در لاس‌وگاس رونمایی می‌شوند. ال‌جی در این نمایشگاه تلویزیون‌هایی با پنل IPS، همچون UH9500 65  و UH9550 86  و Super UHDهای UH8500 65  و UH8550 هفتاد و پنج اینچی را عرضه می‌کند. مدل‌های Super UHD نرخ بازتولید رنگ بالاتر، تصویر پیشرفته و کیفیت صدای افزایش یافته‌ی HDR و نیز طراحی فوق‌العاده باریک دارند.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

هر دو مدل UH9500 و UH9550 که از بهترین‌های ال‌جی هستند، با داشتن نوآوری‌هایی همچون پنل True Black و Contrast Maximizer یک از پیشرفته‌ترین پنل IPS موجود در بازار را دارند. پنل True Black تکنولوژی مختص به ال‌جی است که انعکاسات صفحه را به حداقل رسانده و کنتراست را بالا می‌برد و تجربه‌ی منحصر به فردی برای بیننده هنگام تماشای تلویزیون رقم می‌زند، در حالی‌که Contrast Maximizer با جدا کردن اجسام از پس‌زمینه‌ی تصویر، منجر به عمق و کنتراست بیشتری می‌شود.

HDR Plus با تکنولوژی که قابلیت پخش فایل‌های تصویری با کیفیت 4K HDR را در تلویزیون‌های UH9500 و UH9550 فراهم می‌کند. علاوه بر این، تکنولوژی تنظیم درخشندگی تصویر، کنتراست میان قسمت‌های تاریک و روشن تصویر را به شدت افزایش می‌دهد که این خود اثر HDR را به شدت افزایش می‌دهد. علاوه بر این پورت خروجی HDMI این تلویزیون‌ها با تکنولوژی HDR سازگار شده و وجود یک موتور تبدیل تصاویر SDR به HDR به بیننده این امکان را می‌دهد که هنگام مشاهده‌ی هر نوع تصویر استانداردی، تصویری نزدیک به کیفیت HDR را تجربه کند.

برای افزایش نرخ بازتولید رنگ، ColorPrime Plus ال‌جی محدوده‌ی رنگ‌هایی که قابلیت نمایش روی صفحه مانیتور را دارند، تقویت می‌کند. این تکنولوژی از طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها استفاده می‌کند تا بتواند رنگ و سایه‌های بیشتری را نشان داده و تصاویری واقعی‌تر و با عمق بیشتر ارائه دهد. نوآوری دیگر، Billion Rich Colors است که از یک پنل و قدرت پردازش ۱۰-بیتی استفاده می‌کند تا امکان نمایش بیش از یک میلیارد رنگ ممکن را به این دو تلویزیون بدهد. همچنین پشتیبانی از استاندارد بی‌تی ۲۰۲۰ نسل بعدی پخش و ارسال برنامه‌های تلویزیونی UH9500 و UH9550 را تبدیل به تلویزیون‌های نسل آینده و با نرخ بازتولید رنگ بالاتر کرده است.

مدل UH9500 از طراحی جدید ال‌جی بهره می‌برد که حتی باریک‌تر از مدل‌های قبلی است. با کاهش فاصله‌ی میان پنل و شاسی عقب تلویزیون، صفحه نمایش ۶.۶ میلی‌متری و قاب‌های نامرئی اطراف صفحه، این تلویزیون گویی در میان زمین و هوا معلق نگه داشته شده است. در مورد صدا، ال‎جی در همکاری‌اش با پیشگامان صنعت صدا توانسته سیستم صوتی‌ برای این تلویزیون طراحی کند که صدا را در کیفیتی بالا و با بیشترین جزئیات صوتی پخش می‌کند. همچنین گزینه‌ی جدید Magic Sound Tuning در منوی تلویزیون صدای محیط اطراف بیننده را اندازه‌گیری و آنالیز کرده و خود را با فضای هندسی اتاق تطبیق می‌دهد تا مطلوب‌ترین صدای ممکن را ارائه دهد.

مدل‌های UH8500 و UH8550 نیز قابلیت‌هایی مشابه به دو تلویزیون UH9500 و UH9550، همچون ColorPrime Plus، Billion Rich  Colors، Contrast Maximizer و درخشندگی اولترا را با اندکی تغییر در تنظیمات و طراحی‌شان دارند. در نیمه‌ی دوم 2016، ال‌جی نخستین تلویزیون ۹۸ اینچی 8K Super UHD خود را که در مراحل نهایی طراحی و ساخت است روانه‌ی بازار می‌کند.

برایان کوان، مدیرعامل بخش لوازم صوتی تصویری شرکت ال‌جی می‌گوید:

ما اطمینان داریم در سال ۲۰۱۶، جدیدترین تلویزیون‌های Super UHD ما با قابلیت HDR نه تنها صنعت بلکه مشتری‌ها را نیز بسیار هیجان‌زده خواهد کرد. ما تنها شرکتی هستیم که همزمان روی دو تکنولوژی OLED و IPS متمرکز شده‌ایم و این موضوع نشانگر این است که ما نوع خاصی از تلویزیون را به نوع دیگری ترجیح نمی‌دهیم.


سامسونگ از سه گجت هوشمند خود در CES 2016 رونمایی می‌کند

سامسونگ اعلام کرد برای نخستین بار، سه گجت هوشمند از پروژه آزمایشگاه خلاقانه سامسونگ (Creative Lab Projects) را در نمایشگاه 2016 CES به نمایش خواهد گذاشت.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

C-Lab یکی از برنامه‌های نوآورانه سامسونگ است که از استارتاپ‌ها و گجت‌های هوشمند توسعه‌یافته توسط کارکنان این شرکت حمایت می‌کند تا بتوانند ایده‌های تجاری خود را توسعه بخشند. این پروژه، شامل یک کمربند هوشمند به نام WELT است که به کاربر کمک می‌کند با اندازه‌گیری روزانه رفتارها و عادت‌ها، بتواند سایز دور کمر خود را کنترل کند؛ یک گجت پوشیدنی به نام Tip Talk که امکان گوش دادن به صدا را با قرار دادن انگشت روی گوش فراهم می‌کند و همچنین یک کنترل‌کننده‌ حرکت برای هدست‌های واقعیت مجازی با نام Rink است.

این پروژه‌ها هنوز در مرحله‌ی پیش‌تولید هستند و برای بررسی پتانسیل بازار مصرف‌کننده و همچنین آگاهی از نظرات شرکت‌کنندگان CES به نمایش درمی‌آیند تا امکان بهینه‌سازی بیشتر در آینده را به دست آورند.

WELT: روشی محرمانه برای کنترل سلامت شخصی

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

این کمربند هوشمند که دقیقاً به شکل یک کمربند معمولی طراحی شده، به کاربران کمک می‌کند تا به‌صورت روزانه و نامحسوس سلامت خود را کنترل کنند. WELTبا اندازه‌گیری سایز دور کمر، گام‌های برداشته شده، زمان نشستن و همچنین عادت‌های غذایی کاربران، به‌طور مداوم بر میزان تحرک و فعالیت آن‌ها در طول روز نظارت دارد. درنهایت، این اطلاعات پس از ذخیره‌سازی، به یک اپلیکیشن تحلیل‌کننده ارسال می‌شوند و بر مبنای این داده‌ها، برنامه مدیریت سلامت و کنترل وزن متناسب با میزان وزن و سطح فعالیت‌، تولید خواهد شد.

Rink: کنترل حرکات دست، تحولی در دنیای واقعیت مجازی

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

با به دست گرفتن این گجت، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از کنترل حسی بازی‌ها و نیز محتوا برای کاربران فراهم می‌شود و تعاملی عمیق‌تر و جذاب‌تر با دنیای مجازی برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

Tip Talk: آینده ارتباطات پوشیدنی همراه با کیفیت بهتر مکالمه

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

Tip Talk یک گجت پوشیدنی است که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با لمس گوش توسط انگشتان، بدون استفاده از هدست یا هدفون، صدای انواع دستگاه‌های هوشمند خود را بشنوند. به کمک این دستگاه، کاربران می‌توانند از کیفیت بهتر صدا در مکالمات به‌ویژه در محیط‌های عمومی، شلوغ و پرسروصدا یا حتی سالن‌های کنسرت، بدون شنیده شدن صدایشان بهره ببرند. Tip Talk که ساختاری شبیه به بند ساعت دارد، به‌راحتی به ساعت‌های معمولی یا هوشمند متصل می‌شود و پس از سازگارسازی با تلفن‌های هوشمند، می‌تواند قابلیت متن-به-سخن (Text-to-Speech) خود را نیز فعال کند.

C-Lab: توانمندسازی کارمندان سامسونگ همراه با فرهنگ نوآوری

آزمایشگاه خلاقانه سامسونگ (C-Lab) از سال ۲۰۱۲، تاکنون متولی تفکر خلاقانه و نیز حامی بیش از ۱۰۰ پروژه در سامسونگ بوده است. از بین پروژه‌های متنوع C-Lab، در حدود ۷۰ پروژه تکمیل شده‌اند و ۴۰ پروژه دیگر نیز در مرحله توسعه برای بخش‌های تجاری سامسونگ هستند. امسال نیز، ۹ پروژه از این میان به‌عنوان پروژه‌هایی با پتانسیل بالا شناخته شده‌اند که به کمک سامسونگ به‌عنوان استارتاپ آغاز به کار کرده‌اند.


تصاویر بیشتر و رسمی از یخچال جدید سامسونگ

دیروز در خبری خواندیم که سامسونگ در CES 2016 یخچالی مجهز به صفحه نمایش لمسی غول‌آسا معرفی می‌کند. امروز تصاویر بیشتر و البته رسمی از این یخچال جدید منتشر شده است.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

نمایشگاه CES 2016 به شکل رسمی از روز چهارشنبه آغاز به‌کار می‌کند، اما از امروز شرکت‌های بزرگ اقدام به برگزاری کنفرانس و معرفی محصولات خود کرده‌اند. سامسونگ هم که هر سال حضوری پررنگ در نمایشگاه CES داشته، امسال نیز با دست پر به نمایشگاه آمده و به نظر می‌رسد برای رونمایی از محصولاتش لحظه‌شماری می‌کند. یخچال مجهز به صفحه نمایش لمسی غول‌آسا، یکی از محصولات خلاقانه سامسونگ است که صفحه‌ی رسمی و کره‌ای فلیکر این شرکت عکس‌های بیشتری از این یخچال عجیب منتشر کرده است. عکس‌های رسمی مانند عکس‌های بنرهای تبلیغاتی این شرکت به نظر می‌رسند. ظاهر یخچال تفاوتی با دیگر محصولات بازار ندارد، تفاوت اصلی آن با دیگر محصولات قرارگیری یک صفحه‌ی نمایش بزرگ همراه با سیستم‌عامل اندروید است.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

عکس‌های منتشر شده صرفا نمای بیرونی دستگاه را نشان می‌دهند و نمی‌توان اطلاعات دقیق‌تری از رابط کاربری، نحوه‌ی استفاده و کاربردهای مختلف آن بدست آورد. با این حال با توجه به عکس‌های این محصول در بنر تبلیغاتی منتشر شده می‌توان به وجود اپلیکیشن‌های آب‌و‌هوا، تقویم و خرید آنلاین پی برد.


لنوو لپ تاپ ۳۹۹ دلاری ThinkPad 13 را با سیستم‌عامل کروم معرفی کرد

لنوو علاوه بر مانیتور جذابِ ThinkVision، لپ‌تاپ هیبریدی یوگا X1، کامپیوتر Centre X1، تبلت ماژولار ThinkPad X1 یک لپ‌تاپ مجهز به کروم بوک را با نام ThinkPad 13 معرفی کرده است.

اخبار و حواشی نمایشگاه CES 2016

لنوو با دست پر به نمایشگاه CES 2016 امسال آمده است، این کمپانی چندین محصول جدید شامل کامپیوتر بدون کیس، لپ‌تاپ یوگا و مانیتور را معرفی کرد. یکی از این محصولات لپ تاپ ThinkPad 1 است که به سیستم‌عامل Chrome OS گوگل مجهز شده است. این لپ‌تاپِ ۱۳ اینچی در پیکربندی‌های مختلف و با حافظه‌ی رم تا ۱۶ گیگابایت، حافظه‌ی ذخیره سازی تا ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD و همچنین پردازنده‌ی نسل ششم اینتل Core i5 vPro ارائه می‌شود.

این لپ‌تاپ همچنین دارای درگاه سایز کامل HDMI، USB 3.0 و یک درگاه USB Type-C است.

کروم‌بوک جدید لنوو قرار است از ماه ژوئن امسال با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلار روانه‌ی بازار شود. همچنین نسخه‌ی تحت ویندوز این لپ‌تاپ هم با قیمت ۴۹۹ دلار عرضه خواهد شد.


لنوو تبلت ماژولار ThinkPad X1 را در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد

تبلت‌های قابل تبدیل در سال‌های گذشته مورد توجه شرکت‌های سازنده قرار گرفته‌اند و حالا طراحی‌های بسیار زیبایی را در سال‌های اخیر شاهد هستیم. لنوو نیز که به تازگی MIIX 700 را برای استفاده‌های تجاری و کسب و کار معرفی کرده، حالا به ساخت تبلت جدیدی از سری تینک‌پد پرداخته و تبلت X1 تینک‌پد را معرفی کرده است که البته نوآوری‌های بسیاری را نیز به همراه دارد.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

لنوو تبلت جدید خود با نام تینک‌پد ایکس ۱ را در نمایشگاه CES 2016 رونمایی کرد. این تبلت دومنظوره، دارای پردازنده‌ی کور ام اینتل بوده و در نسخه‌های مختلف تا ۱۶ گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه‌ی داخلی روانه‌ی بازار خواهد شد. همچنین نسخه‌ای از این تبلت از ارتباطات LTE-A نیز پشتیبانی می‌کند که برای اولین بار در یک تبلت ویندوزی شاهد آن هستیم. نکته‌ی جالب در مورد این لپ‌تاپ قاب پشتی آن است که به راحتی جدا می‌شود. صفحه نمایش این تبلت دارای رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ بوده و نسبت طول به عرض آن ۳ به ۲ است.

علاوه بر پشتیبانی از قلم، این تبلت دارای صفحه کلیدی با نام تینک‌پد است که قابل اتصال به آن است. وزن این تبلت با صفحه کلید یک کیلوگرم و بدون آن ۸۰۰ گرم است.

اصلی‌ترین نوآوری ایکس ۱ حالت ماژولار بودن آن است. برای مثال ماژول خلاقیت به شما اجازه می‌دهد علاوه بر بالا بردن شارژدهی باتری تا ۵ ساعت، یک پورت HDMI و یک پورت یو‌اس‌بی ۳.۰ داشته باشید. این ماژول‌ها به بخش زیری تبلت متصل می‌شوند.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

ماژول دوم، ماژول ارائه نام دارد که دارای یک پروژکتور کوچک و پورت HDMI است. زمانی که از کیک‌استند استفاده کنید، تبلت به یک کنترل پروژکتور تبدیل شده و با آن می‌توانید ارائه‌های خود را انجام دهید.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

ماژول آخر، ماژول عکاسی سه بعدی است که دارای دوربین سه بعدی RealSense اینتل است. از این ماژول برای اسکن کردن اشیا درون یک نرم‌افزار می‌توان بهره برد.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

در حالت کلی تبلت ماژولار لنوو، تبلتی با نوآوری‌های بسیار و کاربردی است. این تبلت از ماه فوریه با قیمت پایه‌ی ۸۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. ماژول خلاقیت، ۱۴۹ دلار، ماژول ارائه که می‌تواند از فاصله‌ی دو متری روی پرده‌ای ۶۰ اینچی به وسیله‌ی پروژکتور تصاویر را نمایش دهد، ۲۷۹ دلار و ماژول عکاسی سه‌بعدی نیز ۱۴۹ دلار قیمت خواهند داشت.


لنوو کامپیوتر ThinkCentre X1 را در نمایشگاه CES 2016 معرفی کرد

لنوو نمایشگاه CES 2016 را با کنفرانس خود آغاز و محصولات بسیاری را معرفی کرد. یکی از این محصولات کامپیوتر قدرتمند و بدون کیس ThinkCentre X1 است که بسیار باریک بوده و باعث تعجب است که چگونه لنوو توانسته این سخت‌افزار قدرتمند را درون چنین بدنه‌ای جاسازی کند.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

لنوو در جریان کنفرانس خود در نمایشگاه CES 2016 کامپیوتر بدون کیسی با نام ThinkCentre X1 را با ضخامت تنها ۱۱ میلی‌متر معرفی کرد. این کامپیوتر با وجود ضخامت کم توانسته آزمایش‌های مقاومت ارتش آمریکا را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

این کامپیوتر به اندازه‌ی یک لپ‌تاپ باریک بوده و دارای بدنه‌ی آلومینیومی است. صفحه نمایش ۲۴ اینچی آن رزولوشن فول اچ‌دی دارد و پایه‌ی آن را می‌توان برای زوایای مختلف تنظیم کرد.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

ThinkCentre X1 از ماه مارس روانه‌ی بازار می‌شود و قیمت ۱۰۲۹ دلاری خواهد داشت.

مشخصات فنی کامپیوتر ThinkCentre X1:

بدنه‌ی باریک ۱۱ میلی‌متری از جنس آلومینیوم

صفحه نمایش ۲۳.۸ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و روشنایی ۲۵۰ نیت

پردازنده: Core i7 vPro (گران قیمت‌ترین نسخه)

گرافیک: Intel HD Graphics 520

حافظه داخلی: From 500GB 7200rpm HDD. Configurable up to 1TB SSHD or 512GB SSD or 500GB SED/OPAL compliant HDD

حافظه رم: تا ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4

پورت‌ها: 5 X USB 3.0, Optional card reader, DP in & out combo port, LAN


آلکاتل تبلت پیکسی 3 مجهز به ویندوز 10 موبایل را معرفی کرد

آلکاتل تبلت پایین‌رده‌ی ویندوزی خود با نام پیکسی ۳ را در نمایشگاه CES 2016 معرفی کرد.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

آلکاتل در نمایشگاه CES 2016 از تبلت جدید ۸ اینچی ویندوزی خود پرده برداشت. با این تبلت می‌توان تماس صوتی برقرار کرد. سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل این تبلت نیز برای کارایی بیشتر تغییراتی به خود دیده است.

به علاوه آلکاتل لوازم جانبی مختلفی را برای پیکسی ۳ در نظر گرفته است. همچنین این تبلت دارای حسگر مادون قرمز و نیز دوربین در عقب و جلوی دستگاه است.


نمایشگر ۱۸ اینچ تاشوی ال‌جی که مانند روزنامه جمع می‌شود

ال‌جی که مدت‌ها است روی توسعه‌ی پنل‌های تاشو کار می‌کند، نمایشگر ۱۸ اینچی معرفی کرده که همچون روزنامه لوله می‌شود.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

نمایشگر ۱۸ اینچی جدیدِ ال‌جی، منعطف و قابل جمع شدن است. این نمایشگر که از نوع OLED است شاید در آینده‌ی نه چندان دور به روزنامه‌ی الکتریکی یا تبلت جمع شدنی تبدیل شود.

بخش دیسپلیِ ال‌جی این نمایشگر را به CES 2016 آورده است تا فناوری خود را به رخ رقبا بکشد.

ال‌جی تلویزیون‌های ۶۵ و ۷۷ اینچ 4K خود را نیز در کنار مانیتور 8K جدیدش به نمایشگاه لاس وگاس آورده است. این شرکت همچنین یک طرح مفهومی از تلویزیون ۵۵ اینچ OLED ارائه کرده که ضخامتی به اندازه‌ی «یک برگ» کاغذ دارد. تجهیزات و مدارهای مربوط به نمایش تصویر این تلویزیون جدا از آن در جعبه‌ی مستقلی قرار داده شده است.

ال‌جی تنها شرکتی نیست که روی نمایشگرهای تاشو و منحنی شکل کار می‌کند، شرکت‌های شارپ، سامسونگ و سونی نیز پیش از این طرح‌های خود را به نمایش در آورده بودند.


لنوو از نمایشگر ThinkVision با درگاه USB-C و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم رونمایی کرد

امروز لنوو علاوه بر معرفی لپ‌تاپ هیبریدی X1 Yoga از یک صفحه نمایش جدید با نام ThinkVision رونمایی کرد که از درگاه USB-C و همچنین دوربین RealSense 3D اینتل پشتیبانی می‌کند.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

لنوو چندین محصول جدید را به لاس وگاس آورده تا در نمایشگاه CES 2016 امسال معرفی کند. یکی از این محصولات، مانیتور ThinkVision است که به درگاه USB-C مجهز شده است. این درگاه از DisplayPort پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند نه تنها سیگنال‌های مربوط به تصویر را از طریق USB به مانیتور منتقل کند بلکه به لطف پشتیبانی از فناوری Power Delivery 2.0 این درگاه می‌تواند تا ۱۰۰ وات برق را نیز منتقل کند تا به عنوان مثال از آن برای شارژ کردن لپ‌تاپ بهره ببرد. در حال حاضر اکثر لپ‌تاپ‌ها برای شارژ شدن به ۳۰ تا ۶۵ وات برق نیاز دارند و به این ترتیب در زمان استفاده از نمایشگر لپ‌تاپ‌های مجهز به USB-C که از این فناوری نیز پشتیبانی می‌کنند، شارژ خواهند شد.

نمایشگر ThinkVision X24 Pro به یک پنل IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده است. اگر هنوز کامپیوتر شما از درگاه USB-C پشتیبانی نمی‌کند می‌توانید از طریق درگاه mDP سیگنال تصویر را به مانیتور منتقل کنید. این مانیتور همچنین دارای دوربین RealSense 3D  اینتل است تا کاربر بتواند ژست‌های حرکتی را به سیستم‌عامل منتقل کند. از این دوربین می‌توان برای فعال سازی قابلیت Windows Hello نیز استفاده کرد تا با تشخیص چهره ورود به سیستم‌عامل ویندوز میسر شود.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

علاوه بر این‌ها، مانیتور X24 Pro  دو قابلیت جالب دیگر را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اولین قابلیت شارژ بی‌سیم تلفن‌ها است که از طریق آن اگر تلفن هوشمند خود را روی پایه‌‌ی مانیتور قرار دهید، شارژ خواهد شد. این مانیتور از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند.

قابلیت انتخابی دیگر در این نمایشگر، یک لوازم جانبی به نام WiGig است که از طریق آن می‌توانید لپ‌تاپ‌های سازگار با این فناوری را به مانیتور متصل کنید. لپ‌تاپ‌های سری جدید ThinkPad از این فناوری پشتیبانی می‌کنند تا بدون نیاز به اتصال کابلی و بدون سیم تصویر را به مانیتور متصل کنید.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

این مانیتور داری ۲ اسپیکر ۳ وات و ۲ میکروفون است که از قابلیت حذف نویز محیط نیز پشتیبانی می‌کند تا کاربر بتواند صدای شفاف و واضحی را از طریق مانیتور ضبط کند.

مانیتور جدید لنوو با قیمت ۳۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد و اگر مایل باشید تا اتصال WiGig را نیز در اختیار داشته باشید باید ۲۵۰ دلار دیگر هزینه کنید.

اخبار و حواشی نمایشگاه تکنولوژی CES 2016

محصول دیگر لنوو یک مانیتور ۲۷ اینچی با نام ThinkVision X1 است. این مانیتور بسیار باریک تنها ۷.۵ میلی‌متر ضخامت دارد و از رزولوشن اولترا اچ‌دی (3840×2160) پیکسل پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر نیز از درگاه USB-C با پشتیبانی از DisplayPort 1.2  بهره می‌برد و فرکانس آن نیز ۶۰ هرتز است.

این نمایشگر به پنل ۱۰ بیت با پشتیبانی ۹۹ درصدی از طیف رنگی sRGB مجهز شده است و از درگاه HDMI 2.0،  USB-C و DisplayPort بهره می‌برد. حداکثر شدت روشنایی این مانیتور نیز ۳۰۰ و کنتراست آن ۱۳۰۰:۱ است.


لنوو از لپ‌تاپ هیبریدی ThinkPad X1 Yoga با نمایشگر OLED رونمایی کرد

لنوو از جمله شرکت‌هایی است که امروز در لاس‌ وگاس از محصولات جدید خود رونمایی کرد. بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی PC در دنیا یک محصول جدید به نام Thinkpad X1 Yoga را به خانواده‌ی یوگا اضافه کرده که این بار به نمایشگر OLED مجهز شده است.

نمایشگر لپ‌تاپ‌های هیبریدی یوگا قادر است تا ۳۶۰ درجه بچرخد و در زوایای مختلف مورد استفاده کاربران قرار گیرد. لپ‌تاپ X1 نیز از این قاعده مستنثی نیست. سخت‌افزار این لپ‌تاپ نسبت به نسل قبل ارتقاء یافته است، اما مهم‌ترین تغییر در یوگا جدید مربوط به نمایشگر OLED‌ آن است. این اولین بار است که لنوو در لپ‌تاپ خود از نمایشگر OLED یا Organic Light Emitting Diode استفاده می‌کند. در دیگر لپ‌تاپ‌های دنیا نیز کمتر دیده می‌شود که از نمایشگری به جز LCD استفاده شود. بکار گیری نمایشگر OLED کیفیت تصویرِ متفاوتی را در یوگا ارائه می‌کند.

نمایشگاه تکنولوژی CES 2016 شوع شد

لنوو از نمایشگر OLED ساخت سامسونگ در این لپ‌تاپ استفاده کرده است. این پنلِ ۱۴ اینچی دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. البته لنوو لپ‌تاپ X1 را با دو پیکربندی دیگر نیز ارائه کرده که یکی به نمایشگر LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و دیگری به نمایشگر LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز شده است.

یوگا ایکس وان همچنین دارای یک قلم استایلوس است که وقتی در جای خود قرار می‌گیرد به صورت خودکار شارژ می‌شود و به این ترتیب همیشه قلم به اندازه‌ی کافی شارژ خواهد داشت.

صفحه کلید یوگا نیز به نوعی طراحی شده است تا مایعات به داخل آن نفوذ نکند.

لپ‌تاپ ایکس وان لنوو به نسل جدید پردازنده‌های اینتل (SkyLake-U) مجهز شده است و کاربر می‌تواند به میل خود از سری Core i5 یا Core i7 پردازنده‌ی مورد نظر خود را انتخاب کند. این محصول همچنین با حافظه‌های مختلف رم تا ۱۶ گیگابایت ارائه می‌شود و دارای ۱ ترابایت حافظه‌ی SSD از نوع NVMe از طریق اتصالِ PCIe است. لپ‌تاپ جدید لنوو دارای سه درگاه USB 3.0، یک OneLine+، یک اترنت، یک mDp، یک HDMI و یک MicroSD است. همچنین کاربر می‌تواند به میل خود نسخه‌ای را تهیه کند که سیم‌کارت 4G LTE می‌خورد. در این نسخه از مودم Snapdragon X7 LTE استفاده شده است.

نمایشگاه تکنولوژی CES 2016 شوع شد

اما وزن این لپ‌تاپ ۱.۲۷ کیلوگرم است و تنها ۱۶.۷ میلی‌متر ضخامت دارد.

نسخه‌ی مجهز به OLED از ایکس وان لنوو با قیمت ۱۴۹۹ دلار از ماه آپریل روانه‌ی بازار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا