خبرسازترین ساعت‌های هوشمند سال 2015 + عکس

البته اگر بزرگ‌ترین گوشی‌سازان دنیا را در نظر نگیریم که به ساخت ساعت‌های هوشمند رو آوردند، شرکت‌هایی مثل پبل پیشتر گوشی‌هایی تولید می‌کردند که GPS و کورنومتر داشتند و می‌شد کارهایی محدودی با آنها انجام داد، اما امکان اتصال این دستگاه‌ها به گوشی موبایل وجود نداشت.

کم‌کم از میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی در دنیا، سونی پیش‌قدم شد و ساعت هوشمند SmartWatch را معرفی کرد. اگرچه این ساعت باگ‌های زیادی داشت و عمر باتری آن طولانی نبود و با بسیاری از گوشی‌ها قابلیت سازگاری نداشت، اما شروع خوبی بود تا شرکت‌های دیگر جرات ساخت ساعت‌های هوشمندی را پیدا کنند که امکان سازگاری با همه گوشی‌ها را داشته باشد.ابتدا ساعت‌های هوشمند فقط از طریق بلوتوث به گوشی متصل می‌شدند و سیستم‌عامل اختصاصی نداشتند، اما با متنوع شدن ساعت‌ها، کم‌کم شرکت‌ها اقدام به ساخت سیستم‌عامل اختصاصی برای ساعت‌های هوشمند کردند. ساعت‌های هوشمند امسال هنوز عمر باتری مناسبی ندارند و کاربر باید آن‌ها را هر روز یا یک روز در میان شارژ کند. پیشتر گوشی‌ها فقط به شکل مربع یا مستطیل تولید می‌شد، اما سال 2015 شرکت‌ها ساخت ساعت‌های هوشمند دایره‌ای شکل را در دستور کار خود قرار دادند که به این ترتیب به شکل ساعت‌های مچی نزدیک‌تر و از سویی کاربرپسندتر شد، به برخی از ساعت‌ها دوربین و بلندگو اضافه شد و برخی دیگر سیم‌کارت‌خور شدند. در ادامه به بهترین ساعت‌های هوشمند دنیا از نگاه سایت engadget می‌پردازیم که در سال 2015 راهی بازار شد.

Dominos-Pizza-Apple-Watch-App
Apple watch
ساعت هوشمند Apple watch محصول متفاوت اپل است که اوایل سال 2015 عرضه شد. این ساعت سروصدای زیادی با توجه به امکانات و ویژگی‌هایی که داشت در بازار دنیا به پا کرد. برخلاف ساعت‌های شرکت‌های مختلف، این ساعت از تصاویر زنده پشتیبانی می‌کرد و می‌شد روی نمایشگر ساعت تصاویر را به شکل پویا تماشا کرد. از سوی دیگر این ساعت از قابلیت فور‌س‌تاچ بهره می‌برد که بر اساس میزان فشاری که به نمایشگر وارد می‌شود می‌توان به کاربردهای مختلف آن دسترسی پیدا کرد.
ساعت Apple watch را موفق‌ترین ساعت هوشمند عرضه شده از نظر تعداد فروش می‌دانند. این ساعت از سیستم عامل WatchOS پشتیبانی می‌کند.این ساعت در نسخه‌های مختلف اسپورت و لوکس و معمولی راهی بازار شد و قیمت آنها نسبت به ساعت‌های دیگر بالاتر بود، با این حال حتی نسخه‌های لوکس آن هم که بالاتر از 17 هزار دلار قیمت داشت، با استقبال همراه شد.
gear-s2-211
Gear S2
Gear S2 را می‌توان تحولی در ساخت ساعت‌های هوشمند دانست. این ساعت با توجه به سیستم‌عامل تایزن و نمایشگر چرخان این امکان را برای کاربران فراهم کرده که بتوانند بدون لمس نمایشگر یا کلیدهایی که روی بدنه تعبیه شده، فقط با چرخاندن حلقه دور نمایشگر به اپلیکیشن یا قابلیت‌هایی که مدنظر دارند، دست یابند.
watch-31
Huawei watch
Huawei watch یکی از خوش ساخت‌ترین ساعت‌های هوشمند کنونی بازار است. این ساعت که در نمایشگاه IFA برلین معرفی شد، دارای صفحه ‌نمایش گرد است. سیستم‌عامل این ساعت Android Wear است و قابلیت سازگاری با گوشی‌های مبتنی بر آندرویید و iOS را دارد.

watch-urbane-2111
Watch Urban
شرکت ال‌جی هم سال 2015 نسل دوم ساعت‌های خود را راهی بازار کرد. نسل قبلی این ساعت صفحه نمایشی مستطیل شکل داشت، اما در ساعت هوشمند Watch Urban شاهد صفحه‌ نمایش دایره‌ای بودیم. این ساعت با گوشی‌های آندروییدی و نیز آیفون سازگار است. Watch Urban همچنین اولین مدلی است که از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند. این ساعت از سیستم‌عامل Android Wear بهره می‌برد و از پردازنده اسنپدراگون ۴۰۰ پشتیبانی می‌کند.
moto360
moto360
moto360 محصول شرکت موتورولا است. شاید بتوان moto360 را پایه گذار ساعت‌های گرد دانست. این ساعت علاوه بر اینکه نمایشگر گرد داشت، قابلیت‌های جدیدی هم به ساعت‌های هوشمند آورد.
البته moto360 نسل دوم ساعت موتورولا است و نسبت به نسل قبل ویژگی‌های پیشرفته‌تری دارد. این ساعت ظاهر زیبایی دارد و شبیه ساعت‌های مچی به نظر می‌رسد.
ظاهر این ساعت با نسل قبل تفاوت چندانی ندارند اما با بهبودهایی در عمر باتری و افزایش امکانات همراه شده است.
zenwatch2
Zen watch2
Zen watch2 محصول شرکت ایسوس است. صفحه نمایش این ساعت مستطیلی از نوع AMOLED است و در دو نسخه با نمایشگرهای 1/63 و 1/45 اینچی راهی بازار شد.
Zen watch2 هم قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر ساعت‌های هوشمند دارد و هم از عمر باتری بیشتری برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا