ماجرای عجیب جابه جایی دو کودک در بیمارستان شیراز

به گزارش موبنا، 25 آذر ماه سال 93 خانواده کشاورز از خرامه و خانواده امیدوار از شیراز برای به دنیا آوردن فرزندشان به بیمارستان حافظ شیراز مراجعه می کنند.
پس از زایمان پرستار در حالی که تصمیم به بستن دستبند مشخصات به دست نوزادان می گیرد به اشتباه، این دو دستبند را جابه جا می بندد و سرنوشت دو کودک و دو خانواده دستخوش اتفاقات تلخ قرار می گیرد.
حسن کشاورز پدر امیر محمد می گوید : دو هفته پیش بود که از دانشگاه علوم پزشکی با ما تماس گرفتند و از ما خواستند که به بهداری خرامه مراجعه کنیم، زمانی که وارد آنجا شدیم یک تیم پزشکی از شیراز، خون مادر، فرزند یکساله و فرزند دیگر خانواده را گرفتند.
این ماجرا چند روز بعد دوباره تکرار شد و این بار من هم به همراه اعضای خانواده به شیراز رفتم، آنجا آزمایش DNA از ما گرفتند و مدتی بعد بدون هیچ پیش زمینه و آمادگی قبلی به ما گفتند که فرزندتان جا به جا شده؛ آنجا بود که یک شوک شدید به همه خانواده وارد شد.
کشاورز ادامه داد: پس از شکایت از بیمارستان حافظ و چند جلسه ای که به دادگاه رفتیم، دادگاه رای داد که دو کودک باید جا به جا شوند و در نهایت روز اول هفته برای یکی دو ساعت، این دو کودک را جابه جا کردیم اما یک لحظه هم آرام و قرار نگرفتند و حال نمی دانیم باید چکار کنیم.
وی گفت که مادر امیر محمد در حال حاضر دچار مشکلات شدید روحی شده است .
این پدر گفت مقصر اصلی این اتفاق رئیس بیمارستان است چونکه وضعیت فضای موجود در بیمارستان آنقدر تاسف بار است که مادر را پس از زایمان، در راه رو قرار می دهند، زنان باردار هم قبل از زایمان، بلاتکلیف در راهروها می چرخند؛ اگر فضا برای این کار ندارند چرا پذیرش می کنند؟
پدر امیر محمد گفت: آنها ثابت کردند که کفایت انجام این کار را ندارند، اگر من 20 سال دیگر نیاز به خون داشتم و آن موقع می فهمیدم که امیرمحمد فرزند من نیست چه کسی پاسخگو بود؟ جواب ضربه روحی که به این دو خانواده وارد شده را چه کسی می دهد؟ از کجا معلوم که این اتفاق، اولین و آخرین بوده و تا حالا چنین چیزی در این بیمارستان پیش نیامده است؟
وی گفت: ما از رییس بیمارستان و کادر پزشکی اتاق عمل شاکی هستیم و امیدوارم که دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از حق دفاع کند و حداقل برای یک لحظه خودشان را جای ما بگذارند و بعد به ما بگویند که چکار کنیم.

176/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا