توطئه‌ مردان نقابدار برای مسافران مشهد

سه متهم این پرونده که یکی از آنها چوپان کر و لالی بود، پس از دستگیری به ٥ زورگیری متجاوزانه دیگر نیز اعتراف کردند.
حدود دوهفته پیش بود که پدری میانسال به همراه دخترش درحالی ‌که به‌شدت ترسیده بودند، به کلانتری نزدیک مشهد مراجعه کردند و راز یک جنایت سیاه را پیش‌روی پلیس فاش کردند. آنها پرده از سرقت خشن و تجاوز سه مرد نقابدار برداشتند.
نخستین شکایت و تشکیل پرونده
مرد ٦٢ساله درحالی که حال مناسبی نداشت و زخمی هم شده بود، درشکایت خود به ماموران گفت: «امروز صبح به همراه دخترم برای سفر عازم مشهد شدیم. ما صبح زود با خودروی سواریمان از یکی از شهرستان‌های استان خراسان‌رضوی به سمت مشهد حرکت کردیم. چند ساعت بعد درحالی ‌که به‌شدت خسته شده بودیم و راه طولانی را رفته بودیم، تصمیم گرفتیم کنار جاده توقف کنیم تا هم ناهار بخوریم و هم نماز بخوانیم. برای همین حوالی مشهد، کنار جاده و در یک محیط خلوت کنار تپه‌ای توقف کردیم. ما در آن‌جا وسایلمان را پهن کردیم و ناهار خوردیم. بعد از نماز بود که ناگهان سه مرد را در مقابل خود دیدیم. نقاب به صورت داشتند و به محض نزدیک‌شدن به ما شروع به داد و فریاد کردند. در یک لحظه چنان شوکه شدیم که از ترس جرأت انجام هیچ کاری را نداشتیم. آنها با چاقو من و دخترم را تهدید کردند و گفتند اگر تسلیم خواسته آنها نشویم، ما را به قتل می‌رسانند. من و دختر هم از ترسمان حرفی نزدیم. پول و طلاهایمان را می‌خواستند. همراه من و دخترم، دو‌میلیون تومان پول نقد، سه‌میلیون تومان چک، انگشتر و چهار تلفن همراه بود که همه را از ما سرقت کردند. اما این سه مرد به این پول و طلا‌ها قانع نشدند و در آخر سوئیچ خودروام را هم از من گرفتند. ولی باز هم رهایمان نکردند.»
مرد میانسال در ادامه صحبت‌هایش گفت: «این سه مرد پس از سرقت پول و طلاها، دست و پای مرا بستند. تا آن لحظه اصلا از نیتشان خبر نداشتم و نمی‌دانستم باز هم قرار است چه بلایی سر ما بیاورند. تا این‌که آنها پس از بستن دست و پای من، به سراغ دخترم رفتند و او را مورد آزار و اذیت قرار دادند. هیچ کاری از دست من برنمی‌آمد و نتوانستم مانع آنها شوم. این مردان خشن دخترم را مورد آزار و اذیت قرار دادند و با سرقت اموالمان فرار کردند. بعد از آن بلافاصله تصمیم گرفتیم به پلیس مراجعه و شکایت کنیم.»
اظهارات دختر جوان
دختر جوان نیز در اظهارات خود به ماموران گفت: «وقتی این مردان به سراغ من و پدرم آمدند، تصور می‌کردم که تنها قصدشان سرقت است. ولی آنها پس از دزدی نیت شومی در سر داشتند که جنایت سیاهشان را در مقابل چشمان پدرم مرتکب شدند و فرار کردند. ما هم به پیشنهاد پدرم تصمیم به شکایت گرفتیم.»
ماموریت ویژه
پس از اعلام شکایت این پدر و دختر، با توجه به حساسیت موضوع، این پرونده از طریق فرماندهی انتظامی مشهد پیگیری و ماموریت ویژه‌ای برای ماموران پلیس مشهد آغاز شد. در ادامه کارآگاهان کلانتری طرقبه تجسس‌های خود را در این رابطه آغاز کردند و طی چندین بررسی و عملیات درنهایت موفق به شناسایی دونفر از متهمان این پرونده شدند. آنها از آنجایی که به‌طور ویژه به این پرونده رسیدگی می‌کردند، ماموریت دستگیری این دونفر را نیز آغاز کردند.
اعتراف به تبهکاری‌های سریالی
در نهایت دونفر از متهمان این پرونده در عملیات‌های جداگانه و ضربتی دستگیر شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند. متهمان در بازجویی‌های پلیسی و قضائی درحالی ‌که در ابتدا سعی در انکار جرم داشتند، وقتی با دلایل و مدارک قانونی روبه‌رو شدند، به جرم خود اعتراف کردند و نه‌تنها به سرقت و تجاوز در مورد پرونده دو شاکی اعتراف کردند بلکه راز سرقت‌های متجاوزانه سریالی خود را نیز فاش کردند. آنها در بازجویی‌ها به ٥ سرقت متجاوزانه دیگر نیز اعتراف کردند.
دستگیری چوپان کر و لال
متهمان در ادامه اعترافاتشان، چوپان کر و لالی را معرفی کردند که طعمه‌ها را شناسایی می‌کرد. این دو مرد به ماموران گفتند:  «همدست دیگرمان مرد چوپانی است که محیط خلوت و طعمه‌ها را شناسایی می‌کرد و به ما اطلاع می‌داد. ما هم بلافاصله به سراغ طعمه‌ها می‌رفتیم و دست به سرقت می‌زدیم.»
با این اظهارات، ماموران پلیس مشهد درنهایت موفق به شناسایی مرد چوپان نیز شدند و او را دستگیر کردند.  سرتیپ بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی در رابطه با این پرونده به «شهروند» گفت: «با دستگیری آخرین متهم این پرونده، درحال حاضر تحقیقات در رابطه با این پرونده حساس همچنان ازسوی پلیس مشهد ادامه دارد.»

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا