ظهور داعش در افغانستان جدی گرفته شود

«قاسم شاه اسکندراف» کارشناس افغانستان شناس تاجیک امروز در نشست «مسائل تقویت امنیت در آسیای مرکزی با توجه به تهدید و خطرات جدید» در مرکز تحقیقات استراتژی شهر دوشنبه گفت: کشورهای آسیای مرکزی باید جضور داعش در افغانستان را جدی بگیرند.

به اعتقاد این کارشناس، وضعیت افغانستان با آغاز فصل بهار به مراتب خطرناکتر خواهد شد و این موضوع از هم اکنون باید جدی گرفته شود.

به گفته وی، داعش در این اواخر حضور خود در افغانستان، به ویژه قسمت‌های شرقی این کشور را گسترش داده و گروه طالبان در مقایسه با سالهای گذشته قدرتمندتر شده است.

اسکندراف برقراری صلح در افغانستان در سال‌های نزدیک را از بعید عنوان کرد.

این کارشناس تاجیک تصریح کرد: در حال حاضر 70 درصد مدارس ولایت«قندوز» افغانستان که در همجواری با ولایت «ختلان» تاجیکستان قرار دارد، تحت نظارت طالبان و داعش هستند.

اسکندراف در بخش دیگری از سخنانش گفت: از سوی دیگر مردم افغانستان به دولت این کشور خوش‌بین نیستند، زیرا حکومت وحدت ملی با رهبری «اشرف غنی » و «عبدالله عبدالله» به تعهدات خود، از جمله در امر مبارزه با فساد پایبند نماندند و در حال حاضر افغانستان در شاخص‌های جهانی در پائین‌ترین رده قرار دارد، بیکاری و فقر مردم را وادار می‌کند که به گروههای تندرو بپیوندند.

وی در پایان افزود: مردم و حکومت در افغانستان به تلاش‌های پاکستان برای از سرگیری مذاکرات صلح اعتقاد ندارند.

176/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا