طالبان تماس با روسیه را تکذیب کرد

در این اطلاعیه که روز جمعه در پایگاه اطلاع رسانی طالبان منتشر شد، ادعا شده است که در آینده نیز با کشورها برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، تماس خواهد گرفت، اما برای مقابله با گروه داعش نه با روس ها گفت و گو کرده و نه نیاز به همکاری کسی دارد.

طالبان افزوده است که پدیده داعش برای افغان ها قابل قبول نیست و عناصر این گروه از مجموع 34 استان افغانستان، تنها در گوشه ای از یک استان، فعالیت دارند که چندان جای نگرانی وجود ندارد.

بعضی از رسانه ها، روز چهارشنبه این هفته، گزارش دادند که «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفته است که مسکو برای جلوگیری از نفوذ داعش در افغانستان با گروه طالبان تماس برقرار کرده و با آنان گفت و گو کرده است.

کابلوف در گفت و گویی با «اینترفکس» تصریح کرده بود که منافع روسیه با طالبان افغانستان به طور عینی برای مبارزه با داعش یکسان است و من قبلا در مورد موجودیت کانال های ارتباط با طالبان برای تبادل اطلاعات سخن گفته بودم. اینک یادآور می شوم که ما طرفدار حل و فصل سیاسی هستیم و می خواهیم حکومت افغانستان و مخالفان، حتی مخالفان مسلح، بدون خونریزی به تفاهم برسند و به یک مصالحه قابل قبول برای طرفین تن بدهند و برای رسیدن به این هدف، لازم است تا قطعنامه موجود سازمان ملل متحد مد نظر قرار گیرد.

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در پاسخ به پرسشی در باره دلیل افزایش حملات علیه نیروهای ناتو در افغانستان گفت که این ماموریت موفق نبوده است. امریکایی ها اکنون تغییر راهبرد می دهند، اما افغانستان را به اوج ناامیدی رسانده اند. «در نتیجه حضور گسترده امریکایی ها، ما با تعهدات راهبردی مواجه هستیم. برای ما در آینده، برای چین، برای هند، برای آسیای مرکزی و ایران. اکثریت طالبان، اکنون مانند جنبش آزادی بخش عمل می کند. آمریکایی ها حکم اشغالگران را برای آنان دارند که به طور غیرقانونی سرزمین شان را اشغال کرده و سنت های فرهنگی و مذهبی آنان را در معرض خطر قرار می دهند.»

176/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا