اعدام ٨ سوداگر مرگ در قزوین

طبق گزارش ماموران مبارزه با موادمخدر در تاریخ۲۷ آبان‌ماه ‌سال ۱۳۹۱ «م. رهنما» و «م. فاریاب» با خودرو کیا سراتو آبی نفتی شخصی خود به شهرستان مراغه رفته و در آنجا از شخصی به نام حاج رفیعی موادمخدر خریداری می‌کنند. این دو از ترس شناسایی توسط ماموران، «ح. رهنما» را به همراه دو نفر خانم به نام‌های «م. قاجار» و «م. شالی» با خودرو پژو نقره‌ای جلوتر عازم می‌کنند. خودرو دوم که نقش پشتیبانی را برای حاملان موادمخدر داشت، به‌محض مشاهده حضور ماموران در عوارضی تاکستان با تلفن همراه حضور ماموران را اطلاع می‌دهد؛ «م. رهنما»و «م. فاریاب» در زنجان باقی می‌مانند و موادمخدر را کنار اتوبان در زیر یک تابلو تعیین مسافت زیرخاک مخفی می‌کنند. پس از مدتی م. شالی و ع. رهنما ٢ زن جوان با خودرو سواری پراید به عوارضی زنجان می‌روند تا موادمخدر را به قزوین حمل کنند که با دیدن یکی از ماموران متوجه کمین پلیس می‌شوند و به‌سرعت به قزوین بازمی‌گردند. ۲۹ آبان‌ماه م. رهنما به منزل و.حاج‌رفیعی رفته و پس از توضیح موضوع با خودرو اپتیما نقره‌ای به زنجان رفته و موادمخدر را از زیرخاک درآورده و به سمت قزوین حرکت می‌کنند. این دو نفر با ح. رهنما هماهنگ می‌کنند که وی با شخصی به نام ع. خانکندی معروف به خاک‌انداز با موتورسیکلت موادمخدر را به سمت قزوین حمل کنند. فرد سر قرار حاضر می‌شود و خودرو موادمخدر را از م. رهنما و
و. حاج‌رفیعی تحویل می‌گیرد و خودرو را در سبزه‌میدان تحویل می‌دهد که ماموران در اقدام تعقیب و مراقبت، عوامل این باند را دستگیر می‌کنند. پرونده این باند در شعبه اول بازپرسی و شعبه دوم دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار گرفت که درنهایت با استماع دفاع متهمان، دادگاه ح. رهنما و ع. خانکندی را به اتهام معاونت در جرم به تحمل ١٣‌سال حبس محکوم و یک دستگاه ترازوی دیجیتالی و موتورسیکلت و خودرو سواری کیا سراتو را به نفع دولت ضبط کرد. متهمان اصلی پرونده م. رهنما ۳۵ساله «دارای ۱۰ سابقه کیفری»، فاریاب ۳۸ساله «دارای یک سابقه کیفری» و و. حاج‌رفیعی ۴۰ساله «دارای ٨ سابقه کیفری» به اتهام شرکت در حمل موادمخدر به اعدام محکوم شدند که رأی صادره طی دوبار طرح در کمیسیون عفو مورد مخالفت قرار گرفت که درنهایت رأی صادره در دیوان عالی کشور تایید و با اجازه ریاست محترم قوه قضائیه اجرا شد.
اعدامی شماره ٤
۱۷ اسفندماه‌ سال ۹۰ ماموران پلیس آگاهی شهرستان تاکستان در سه‌راهی ضیاءآباد کنار اتوبان قزوین زنجان به یک خودرو ال ۹۰ سفیدرنگ که درحال پرسه زنی بود، مشکوک ‌شدند. بعد از چند دقیقه ال ۹۰ در کنار اتوبان متوقف‌ و راننده از خودرو خارج‌ شد. در ادامه یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای‌رنگ کنار وی توقف کرد و هر دو نفر به صندلی عقب خودرو پژو رفتند و مشغول صحبت شدند. ماموران به حرکات زنی که سرنشین ال ۹۰ بود مشکوک و خواستار بازدید کیف‌دستی وی شدند که وی امتناع ‌کرد و سرانجام ماموران در بازرسی از داخل کیف این زن ٣ بسته هرویین به وزن یک کیلو و نیم کشف ‌کردند. پرونده در شعبه اول بازپرسی تاکستان و شعبه دوم دادگاه انقلاب مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت دادگاه گنج‌خانی را به اعدام با یک درجه تخفیف و همسرش را به خاطر فرزند دوساله‌اش به اعدام با دو درجه تخفیف محکوم کرد. همچنین ع. باقرزاده ۳۳ ساله «دارای ٥ فقره سابقه کیفری» به اعدام محکوم ‌شد.
پنجمین پرونده اعدامی
ماموران پلیس موادمخدر به دادستان اعلام کردند که در پی یک‌سری اطلاعات به‌دست‌آمده شخصی به نام ب. چکان‌لو با همسرش الف. فوچی در امر تهیه و توزیع هرویین و شیشه فعالیت دارند. ۱۴ شهریورماه ۹۱ به دستور دادستان دادیار شعبه هفتم حکم ورود به منزل و مخفیگاه صادر شد و ماموران در بازرسی از خانه این مرد مقدار ۱۰ کیلوگرم هرویین در ١٠ بسته آماده فروش و مبلغ ١٥‌میلیون تومان وجه نقد از اتاق‌خواب و زیر تختخواب کشف کردند و در بازرسی از خودرو پژو ۲۰۶ نیز مقدار ۱۹۰گرم هرویین کشف و متهمان بازداشت ‌شدند. برای الف. قوچی آریامجد قرار منع تعقیب صادر و مبلغ ١٥‌میلیون تومان مکشوفه به نفع دولت ضبط و ب. چکانلو ۳۵ساله «دارای ۱۲ سابقه کیفری» به اعدام محکوم شد.
قاچاق ٢ کیلو شیشه
ماموران پلیس در ۲۱ مردادماه‌ سال ۹۲ در بازرسی از خانه فردی به نام «ص. ک»، از خودرو ۴۰۵ متهم یک کیلو و ۹۹۰ گرم شیشه کشف کردند. متهم اعتراف کرد که موادمخدر را در تهران به مبلغ ۲۴۰‌میلیون ریال خریداری کرده است. شعبه اول دادگاه انقلاب متهم «ص.ک» ۳۱ساله «دارای سابقه کیفری» را به اتهام حمل و نگهداری موادمخدر به اعدام محکوم کرد.
قاچاقچی سابقه‌دار
۱۸ آذرماه‌ سال ۹۰ نیز پلیس به یک خودرو سواری ۲۰۶ مشکی مشکوک شد و در بازرسی از زیر صندلی راننده این خودرو ٢ بسته هرویین مرطوب پیچیده شده در پیراهن مشکی مردانه کشف کردند که در بازجویی‌ها الف.حبیب‌زاده اعتراف‌ کرد که مواد متعلق به او است، در نتیجه دادگاه الف.حبیب‌زاده ۲۹ساله «دارای ٣ سابقه کیفری» را به اتهام حمل و نگهداری ۸۶۵ گرم هرویین مرطوب به اعدام محکوم کرد.
آخرین اعدامی
غ.مرادی در ۱۰ کیلومتری عوارضی اتوبان قزوین – زنجان به همراه ع.سیروس دستگیر شدند و ماموران ٢ بسته هرویین از داخل زاپاس زانتیا کشف کردند. شعبه سوم دادگاه انقلاب خودرو دوو سی یلو سفید و موتورسیکلت توقیفی را ضبط و غ.مرادی ۳۸ساله «دارای سابقه کیفری» را به اتهام خریدوفروش موادمخدر به اعدام و ع.سیروس را به ۲۵‌سال حبس تعزیری محکوم کرد که رأی صادره پس از تایید توسط دادستان کل کشور و پس از دوبار مخالفت در کمیسیون عفو، مورد تایید ریاست قوه قضائیه قرار گرفت.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا