جزییات ٤ تصادف مرگبار در ٤ نقطه کشور

ساعت ٧ صبح دیروز در محور خمینی‌شهر- نجف‌آباد حادثه تلخی رخ داد. اتوبوس بنز حامل دانشجویان در محور خمینی‌شهر- نجف‌آباد درحال حرکت بود که در کیلومتر ٢٥ این محور ناگهان واژگون شد. آن هم به دلیلی که تا آن زمان مشخص نبود. در حادثه تلخ دانشجویان از اتوبوس به بیرون پرتاب شدند که بلافاصله امدادگران سر صحنه حاضر شدند و عملیات‌های خود را آغاز کردند. درهمان دقایق نخست مشخص شد که دونفر از این دانشجویان جان خود را از دست داده‌اند و ١٠نفر دیگر نیز به شدت مجروح شده‌اند. اما در ادامه تعداد کشته‌ها و مجروح‌شدگان افزایش یافت.
سرهنگ محمدحسین حمیدی، فرمانده پلیس راه کشور درباره این حادثه با بیان این‌که این اتوبوس ٣٢ سرنشین داشت، گفت:  «این اتوبوس از اصفهان به سمت نجف‌آباد درحرکت بود و براساس گزارش‌های رسیده، سرویس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد بوده است.»
فرمانده پلیس راه کشور علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد و ادامه داد: «همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که این اتوبوس بنز فرسوده بوده است. انتظار داریم که مسئولان از اتوبوس‌های استاندارد و قابل قبول برای جابه‌جایی دانشجویان و شهروندان استفاده کنند.»
غفور راستین مدیر فوریت‌های پزشکی و اورژانس اصفهان نیز با تأیید این خبر شمار کشته‌شدگان در این حادثه مرگبار را ٣نفر و تعداد مجروحان را ٣٦نفر اعلام کرد.
وی گفت: «این اتوبوس که از اصفهان به مقصد دانشگاه نجف‌آباد درحرکت بوده، در کمربندی خمینی‌شهر چپ کرده است. در این حادثه ٣٦ دانشجو مصدوم و ٢نفر جان خود را از دست داده‌اند و به نظر می‌رسد یک نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده باشد اما به دلیل عدم امکان جا‌به‌جایی اتوبوس جسد وی هنوز انتقال داده نشده است.»
مدیر فوریت‌های پزشکی و اورژانس اصفهان گفت: «٢١نفر از مجروحان به بیمارستان اشرفی خمینی‌شهر، ٣نفر به بیمارستان فاطمه‌الزهرای این شهر و ١٢نفر دیگر به بیمارستان‌ منتظری نجف‌آباد منتقل شده‌اند.»
١٠ کشته در تصادف ٣خودرو در جاده خاش
ساعت ١٩ و١٠ دقیقه شامگاه شنبه‌شب هم یک پژو با پراید در محور زاهدان به خاش برخورد کرد و مرگ تلخ ١٠نفر را رقم زد.
در این حادثه سه خودروی پژو، پراید و پیکان در محور زاهدان به خاش درمحدوده روستای کم‌زرد با هم برخورد کردند که ١٠نفر کشته و ٣نفر نیز زخمی شدند. براساس گزارش‌ها حال مجروحان این سانحه وخیم است.
از همه كشته‌شدگان اين حادثه رانندگي هفت جسد به پزشكي قانوني خاش و سه جسد به پزشكي قانوني زاهدان منتقل شدند كه كار شناسايي و تعيين هويت آنها درحال انجام است. براساس اين گزارش هويت ٧ جسد منتقل شده به پزشكي قانوني خاش مشخص و اجساد آنها به خانواده تحويل داده شده است. همچنین اجساد منتقل‌شده به پزشكي قانوني زاهدان كه شامل يك كودك و دو بزرگسال است، هنوز شناسايي نشده و به محض تكميل مراحل تعيين هويت اسامي آنها اعلام خواهد شد.
برخورد ٦٢  خودرو با یکدیگر
حادثه بعدی مربوط به برخورد زنجیره‌ای حدود ٦٢ خودرو در اتوبان ساوه- همدان، است. صبح دیروز این ٦٢ خودرو در اتوبان ساوه- همدان به دلیل لغزنده‌بودن جاده به‌شدت به هم برخورد کردند و از مسیر اصلی اتوبان منحرف شدند. پس از وقوع این سانحه هولناک، خبر رسید که یک نفر کشته و تعدادی مجروح شده‌اند، اما آمار دقیق هنوز مشخص نیست. این درحالی است که جاده به علت کولاک و تصادف مسدود شد و روند امدادرسانی به کندی صورت گرفت. بلافاصله پس از این حادثه یک تیم از امدادگران هلال‌احمر از شهر غرق‌آباد خود را به محل حادثه رسانده و مشغول امدادرسانی شدند. براثر این اتفاق دوساعت تمام ٥٠٠ خودروی سنگین و سبک در این مسیر در بین کولاک و برف گرفتار شدند.
تصادف زنجیره‌ای ١٧ خودرو در اراک
آخرین حادثه نیز تصادف ١٧ خودرو روی پل شهر صنعتی اراک بود که هیچ کشته و مجروحی به همراه نداشت. سرهنگ ابوالفضل امیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی درباره جزییات این سانحه گفت: «یک خودروسواری روی پل شهر صنعتی اراک با یک سواری دیگر برخورد کرد که این سانحه منجر به برخورد تعدادی خودرو به یکدیگر شد.»
وی با بیان اینکه، این سانحه باعث ترافیک در این مسیر شد، ادامه داد: «این سانحه رانندگی تنها منجر به خسارت به خودروها شده است که علت و میزان خسارت آن ازسوی کارشناسان در دست بررسی قرار گرفت.»
سرهنگ امیدی با بیان این‌که اکنون بارش برف در اراک ادامه دارد، گفت: «رانندگان وسائل نقلیه هنگام بروز سوانح خسارتی باید خودرو را به منتهی‌الیه سمت راست جاده و در محل ایمن پارک کنند و از ایجاد راهبندان برای خودروهای عبوری پرهیز کنند. همچنین براساس آمارها از ابتدای امسال تاکنون ٣١٧نفر بر اثر حوادث رانندگی درون و برون‌شهری در استان مرکزی جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر این کشته‌شدگان مربوط به حوادث رانندگی برون‌شهری است.»

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا