«چهارشنبه»ها در صدر

براساس این گزارش، رده نخست این فهرست تعلق دارد به «چهارشنبه ١٩ اردیبهشت» که نخستین تجربه کارگردانی وحید جلیلوند و نخستین تجربه تهیه‌کنندگی برادرش علی جلیلوند در سینماست. ماجرا درباره آگهی است که در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر می‌شود مبنی بر این‌که یکی از خیرین می‌خواهد مبلغی را به نیازمندان اختصاص دهد. با اعلام این خبر نیازمندان به دفتر روزنامه سرازیر می‌شوند و… از بازیگران «چهارشنبه ١٩ اردیبهشت» می‌توان به نیکی کریمی، امیر آقایی، شاهرخ فروتنیان، برزو ارجمند و وحید جلیلوند اشاره کرد. همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم و کارگردانی از بخش نگاه نو سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر، جایزه منتقدان بین‌المللی در هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز و جایزه بهترین استعداد درخشان برای وحید جلیلوند از نهمین شب منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، مهم‌ترین جوایزی هستند که تاکنون این فیلم توانسته از آن خود کند. امیر قطبی از «فیلمیران»، درباره آخرین آمار فروش «چهارشنبه ١٩ اردیبهشت» گفت: «فیلم چهارشنبه ١٩ اردیبهشت، بعد از ٣٥ روز اکران فروشی برابر با ٥١٥‌ میلیون تومان داشته که از این رقم ٣٩٥‌میلیون متعلق به تهران و ١٢٠ میلیون متعلق به شهرستان‌هاست.» به گفته او این فیلم در ٦ سالن تهران و ١٨ سالن شهرستان‌ها روی پرده است.
چهارشنبه خون به‌پا می‌شود
به گفته قطبی، «چهارشنبه خون به‌پا می‌شود» نیز با در اختیار داشتن ٨ سالن سینما در تهران فروشی برابر با ١٣٥‌میلیون تومان داشته و از آنجا که اکران آن در دیگر شهرها فقط در مشهد آغاز شده است، در این شهر نیز ٢٠‌میلیون تومان فروخته است. این فیلم به کارگردانی و نویسندگی حماسه پارسا است که حامد بهداد، فرامرز قریبیان، همایون ارشادی و… در آن ایفای نقش می‌کنند. قطبی درباره وضع اکران این فیلم گفت: «٢٢ روز از اکران این فیلم می‌گذرد و پخش آن را «فیلمیران» برعهده دارد.» در خلاصه داستان عجیب این فیلم آمده است: «مواظب باش عاشقم نشی، ممکنه تا شب زنده نمونم».
شیفت شب
مجموع فروش فیلم «شیفت شب»، بعد از ١٥ روز، به ٤٢٠‌میلیون تومان رسیده است. حبیب اسماعیلی، مدیر رسانه فیلمسازان فروش این فیلم در تهران را ٣٧٠‌میلیون و در شهرستان‌ها ٥٠‌میلیون تومان اعلام کرد و گفت: «خوشبختانه با وجود تعطیلی سینماها، روند رو به رشد فیلم ادامه دارد و با اضافه شدن ٤ سینمای جوان، میلاد، شاهد و برج میلاد در تهران مجموع سینماها به ٢٧ سالن رسید و در شهرستان‌ها هم ٢ سینما در مشهد و یک سینما در کرج و یزد فیلم را نمایش می‌دهند و از امروز هم سنندج اضافه شد.» پخش‌کننده «شیفت شب» ادامه داد: «خوشبختانه خانواده‌ها ارتباط خوبی با فیلم برقرار کردند و تبلیغات دهان به دهان تاثیر بسیار خوبی در جذب مخاطب داشته است به‌طوری‌که همچنان اکثر سینماهای نمایش‌دهنده سانس فوق‌العاده در آخر شب تدارک می‌بینند.» نیکی کریمی، کارگردان این فیلم هم که شب پنجشنبه به‌عنوان میهمان ویژه در برنامه زنده نقد ٤ حاضر شده بود از استقبال مردم از فیلمش قدردانی کرد. «شیفت شب» با بازی محمدرضا فروتن، لیلا زارع، امیرحسین آرمان، امیر آقایی، نیکی کریمی، سحر قریشی، حسین پاکدل، گوهر خیراندیش و با حضور افتخاری آتیلا حجازی، روایت زنی به نام ناهید است که در خیابان‌های تهران به دنبال شوهرش می‌گردد تا راز زندگی‌شان را کشف کند.
شاهزاده روم
غلامرضا فرجی، مدیر پخش حوزه هنری نیز درباره میزان فروش انیمیشن «شاهزاده روم» به ایسنا گفت: «این فیلم تا شب ١٢ آذرماه ٧١٠‌میلیون تومان در تهران و حدود ٦٠٠‌میلیون تومان در شهرستان‌ها فروش داشته و در مجموع به فروشی برابر با یک‌میلیارد و ٣٠٠‌میلیون تومان دست یافته است.» به گفته او، «شاهزاده روم» ١٨ سالن سینما در تهران و ٣٠ سالن در شهرستان‌ها را در اختیار دارد. این فیلم به کارگردانی‌ هادی محمدیان انیمیشنی در گروه سنی کودک و نوجوان و قصه دلدادگی بانوی مسیحی پاکدامنی از نسل شمعون از حواریون حضرت مسیح(ع) است که با مردی از نوادگان پیامبر اسلام ازدواج می‌کند و حاصل این ازدواج فرزندی نیک‌سرشت است که در آینده‌ای نزدیک، جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.
ناهید
فیلم «ناهید» ساخته آیدا پناهنده از دیگر فیلم‌هایی است که این روزها میهمان پرده سینماست. این فیلم بعد از ١٦ روز اکران در تهران ١٢٠‌میلیون تومان فروش داشته است. ١٥ سالن سینما در تهران این فیلم را نمایش می‌دهند. به گفته پیمان سنماری (مدیر پخش نیکان فیلم)، اکران این فیلم در شهرستان‌ها از شب ١٢ آذر در مشهد آغاز شده و قرار است بعد از ماه صفر در ١٥-١٤ شهر دیگر نیز روی پرده برود. «ناهید» به تهیه‌کنندگی بیژن امکانیان و با بازی ساره بیات، پژمان بازغی و نوید محمدزاده روایتی از زندگی زنی به نام ناهید است که در دوره‌ای قرار گرفته است و سعی می‌کند زندگی خود را سر و سامان دهد.
جامه‌دران
اما «جامه‌دران» دیگر فیلمی است که این روزها در تهران و شهرستان‌ها درحال اکران است. اکبر شاپوری، مدیر شرکت پخش «بشرا فیلم» گفت: «این فیلم بعد از ٣ هفته اکران در ١٩ سالن تهران، فروشی برابر با ٣٨٥‌میلیون تومان داشته است. همین فیلم بعد از ٢ هفته نمایش در ١٤ سالن شهرستان نیز ١٨٥‌میلیون تومان را نصیب گیشه شهرستان‌های خود کرده است.» فیلم «جامه‌دران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی و تهیه‌کنندگی سیدجمال ساداتیان، درباره زنی به نام شیرین است که در مراسم ختم پدرش به روابط جدیدی در زندگی او پی‌می‌برد و حقایقی تازه را کشف می‌کند. در این فیلم که برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه از سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر شده‌ است، مهتاب کرامتی، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، مصطفی اسدی، افسر اسدی و… به ایفای نقش می‌پردازند.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا