خاورمیانه، پرفروش‌ترین منطقه جهان برای گوشی‌های هوشمند

به گزارش موبنا، این مرکز تحقیقاتی در آخرین گزارش خود اعلام کرد تا پایان سال جاری میلادی تعداد گوشی‌های عرضه شده در سراسر جهان نسبت به سال 2014 میلادی 9.8 درصد بیشتر می‌شود و در مجموع امسال 1.43 میلیارد دستگاه گوشی هوشمند در جهان به فروش می‌رسد.

مرکز IDC مهم‌ترین دلیل کاهش رشد در بازار جهانی گوشی را پایین آمدن درخواست منطقه آسیا/پسیفیک، آمریکای لاتین و اروپای غربی دانست.

این مرکز همچنین اعلام کرد فروش گوشی هوشمند در کشور چین هم با سرعت کمتری انجام می‌شود و از آنجایی که چین بزرگترین بازار گوشی هوشمند در جهان است، می‌تواند تاثیرات قابل ملاحظه‌ای را بر نتیجه نهایی برجا بگذارد.

«رایان رِیث» مدیر برنامه‌ریزی مرکز IDC برای بررسی فصلی جهانی در بازار گوشی هوشمند گفت: «رشد تک‌رقمی در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به عوامل مختلف بستگی دارد. مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عامل در توسعه بازار جهانی گوشی‌های هوشمند عرضه دستگاه‌های ارزان‌قیمت است که انگیزه کاربران را برای خرید این محصولات بیشتر می‌کند».

مرکز تحقیقاتی IDC همچنین گزارش داد منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) در سال 2015 میلادی پررونق‌ترین بازار فروش گوشی را در اختیار داشته است و در این میان کشورهای هند و اندونزی رشد 50 درصدی فروش گوشی نسبت به سال قبل را تجربه کردند.

100/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا