هیچ کودک بی‌سرپرستی برای واگذاری نداریم

وی در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه تأسیس، گسترش و تقویت مهدهای مساجد با سازمان بسیج زنان، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات بهزیستی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، افزود: بهزیستی نهادی علمی و تخصصی در حوزه رصد آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است و درهمین راستا به دنبال اجرای پروتکل‌های علمی است. وی با اشاره به اینکه در برخورد با کودکان کار و خیابانی و همچنین معتادان به وظایف قانونی خود عمل می‌کنیم، گفت: در این‌باره تمام سعی ما این است که برنامه‌ها اثربخش باشند.
وی درباره طرح امین موقت نیز افزود: در این طرح که در قانون جدید فرزندخواندگی آمده، کودکان بدسرپرست را به صورت امین ‌موقت به خانواده‌ها واگذار می‌کنیم که البته خانواده‌ها از آن استقبال کرده‌اند و قصد داریم با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، خانواده‌ها تمایل بیشتری برای اجرای طرح امین ‌موقت و سرپرستی موقت فرزندان بدسرپرست داشته باشند.
محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه هم‌اکنون فرزند بی‌سرپرستی برای واگذاری به خانواده‌ها در شیرخوارگاه‌ها نداریم، گفت: درحال‌حاضر بیش از هزار و ۶۰۰ خانواده متقاضی پذیرش فرزند هستند.
رئیس سازمان بهزیستی همچنین درباره اینکه مسئولان شهرداری گفته‌اند بهزیستی در ساماندهی کارتن‌خواب‌ها کوتاهی کرده است، گفت: متأسفانه در هفته‌های اخیر برخی از مسئولان شهرداری تهران اظهاراتی را درباره کوتاهی بهزیستی در جمع‌آوری و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها عنوان کرده‌‌اند که البته این صحبت‌ها غیرعلمی و غیرمنطقی است.
به گفته وی، سازمان بهزیستی در اجرای ماده ۱۵ از صفر تا صد اقدام می‌کند و دراین‌باره نیز برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی را اجرائی می‌کند که مکان‌یابی مناسب برای نگهداری معتادان و کارتن‌خواب‌ها یکی از این اقدامات است، اما ما هیچ وظیفه‌ای در ماده ۱۶ نداریم. به طور حتم دوستان ما در شهرداری در تعریف و تقسیم کار دچار اشتباه شده‌اند، چراکه سازمان بهزیستی به هیچ وجه در بخش کاهش آسیب‌های اجتماعی منفعل عمل نکرده و نتیجه کار ما قابل دفاع است. محسنی بندپی با اشاره به اینکه بسیج ورود خوبی به عرصه مهدهای کودک دارد، گفت: بهزیستی متولی صدور مجوز مهدهای کودک است و نحوه گرفتن شهریه و تأمین فضا نیز برعهده دستگاهی است که مجوز را صادر می‌کند.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا