اسپانسر البسه تیم‌ملی فوتبال، اسپانیایی شد

«خوما» در شرایطی پیش‌قرارداد با تیم‌ملی ایران را پذیرفته که تا همین چند روز پیش «آل اشپرت» اسپانسر اصلی و تأمین‌کننده البسه تیم‌های ملی فوتبال، بزرگسالان، امید و غیره بود.

البته این توافق هنوز نهایی نشده و ظاهرا مسئولان روابط بین‌الملل فوتبال فقط خبر داده‌اند که توافقات اولیه صورت‌گرفته و باید این قرارداد به صورت مکتوب درآید. الان نزدیک به چند ماه است که قرارداد فدراسیون فوتبال با «آل اشپرت» تمام شده و رایزنی برای یافتن اسپانسر تازه ادامه دارد؛ پیش از مطرح‌شدن نام «خوما» از گزینه معتبرتری در عرصه تأمین البسه ورزشی به نام «آدیداس» برای تیم‌ملی ایران نام برده می‌شد ولی از آنجا که این پیشنهاد از سوی «واسطه‌ها» به دست فدراسیون رسیده بود، چندان جدی به نظر نمی‌رسید. البته به غیر از خوما، یکی، دو برند چینی هم برای تأمین لباس‌های تیم‌ملی فوتبال ایران چراغ سبز نشان داده بودند که ظاهرا پیشنهاد این برند اسپانیایی از بقیه بهتر است. بهتر نه در مقایسه با کشورهای پیشرفته دنیا بلکه در مقایسه با پیشنهاداتی که به دست فدراسیون فوتبال می‌رسد. درواقع برخلاف اصول حرفه‌ای که تیم‌های مطرح دنیا با برندهای مشهور قرارداد می‌بندند و علاوه بر تأمین لباس همه رده‌های سنی ملی، پولی هنگفت هم می‌گیرند، قراردادهایی که ایران تابه‌حال بسته چندان چشمگیر نبوده؛ بیشتر این قراردادها به این صورت است که برند مذکور، لباس را تا حدی تأمین می‌کند و برای گرفتن لباس بیشتر، به فدراسیون مربوطه تخفیف می‌دهد.

البته از آنجا که قرارداد ایران با «خوما» هنوز نهایی نشده، نمی‌توان درباره جزئیات این قرارداد صحبت کرد ولی با توجه به پیش‌زمینه‌ای که در این قراردادها از سوی ایران وجود دارد، باید احتمال داد شرایط به همان شکل سابق است. البته کار به‌نسبت خوب این قرارداد این خواهد بود که برند خوما به‌مراتب از آل‌اشپرت معتبر‌تر است؛ این برند همین امسال با تیم سپاهان اصفهان قرارداد بسته و در عرصه ملی هم با تیم ‌ملی هندوراس در جام‌جهانی فعالیت کرد. تیم‌های رومانی و بلغارستان هم معروف‌ترین تیم‌های ملی اروپایی هستند که این برند را به تن می‌کنند. در آفریقا هم تیم کنیا و در آمریکا هم ترینیدادوتوباگو، معروف‌ترین تیم‌هایی هستند که با خوما قرارداد دارند. این برند اسپانیایی با تیم‌های مختلف باشگاهی در سراسر دنیا قرارداد دارد که می‌توان به تیم‌های تولوز فرانسه و ختافه به‌عنوان نمونه‌ای از آنها اشاره کرد.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا