این 10 اشتباه را مرتکب نشوید
چند دقیقه نخست کار تاثیر بسیار زیادی روی ادامه دادن ۸ ساعت کاری و کار مفید شما میگذارد. اگر سروقت به محل کار خود نرسید یا با انبوهی از ایمیل مواجه شوید تمرکز خود ازدست میدهید و بدون انگیزه بقیه ساعات را میگذرانید.، تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است و ۱۰ تا از رایج ترین اشتباهاتی که در ۱۰ دقیقه اول کار کارمندان انجام میدهند را نام بردیم.
دیر رسیدن
شما ممکن است قبل از این که حتی ساعت کاری تان شروع شود با یک روند اشتباه روز خود را شروع کرده باشید. تحقیقات نشان داده است که رئیسها به کارمندانی که دیرتر به محل کار میآیند بشتر توجه میکنند و حتی آنهایی که زمان بیشتری را در محل کار خود سپری کنندحقوق کمتری به آنها تعلق پیدا میکند.
سلام نکردن با همکاران
با صحبت کردن و معاشرت کردن با همکارانتان میتوانید روز خوب و دلنشینی برای خود و همکاران ایجاد کنید. اگر شما رئیس نباشید و کارمند عادی شرکت باشید و سلام و احوال پرسی با کارمندان دیگر نداشته باشید، در کار خود مطرح نخواهید شد.
نوشیدن قهوه
اگر هنگامی که صبح از خواب پا میشوید و یک لیوان قهوه نمیخورید حتما هنگامی که به دفتر برسید اولین کاری که میکنید یک لیوان قهوه یا چای مینوشید. ولی تحقیقات نشان میدهد که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه بعد از ساعت ۹:۳۰ صبح است.به دلیل اینکه هورمونهای استرس که انرژی را تنظیم میکند در ساعات ۸ تا ۹ صبح به اوج خود میرسند و اگردر این زمان قهوه بنوشید بدن کمتر این هورمونها را ترشح میکند و بیشتر به کافین تکیه میکند.
پاسخ دادن به تمامی ایمیل ها
وقتی که پشت میز خود مینشینید اولین موضوعی که با آن روبه رو میشوید با انبوهی از ایمیل و مسیجهایی است که در طول شب به شما داده شده است مواجه میشوید و وقت زیادی را باید صرف آن کنید. ولی تحقیقات نشان میدهد که ۱۰ دقیقه اول کار خود را فقط سریع به ایمیلها نگاه کردن و اگر مطلب مهمی دیده شد برای بقیه روز برنامه ریزی کردن صرف کنید و در طول روز زمانهای که سرتان خلوت تر شد ایمیلهای خود را چک کنید.
به محل کار خود بدون برنامه ریزی کاری رفتن
قبل از آنکه به کار خود شروع کنید باید حتما یک برنامه فرضی در ذهن خود داشته باشید که این برنامه شامل نوشتن کارهای روزانه تان اولویت بندی کردن آنها میشود. تقویم خود ار چک کنید و ببینید که در روز مشخصی چه کارهایی را انجام داده و چه مسئلههایی مانده و باید انجام دهید.
کارهای آسان را اول انجام دادن
هرچه از زمان کاری شما بگذرد انرژی تان کمتر میشود و پس نباید اول کارهای آسان را انجام دهید و در زمان خستگی کارهای مشکل و سختتان را موکول کنید.
همزمان چندکار را انجام دادن
چون اول صبح انرژی زیادی دارید شاید حس کنید میتوانید چندین کار را انجام دهید ولی چند کار را در یک زمان انجام دادن به کیفیت کار تاثیر میگذارد شاید کمیت بالا باشد ولی کیفیت به همان اندازه پایین میآید.
در افکار منفی غوطه ور شدن
شاید شب قبل با خانواده دعوای تان شده باشد یا اتفاق منفی برایتان افتاده باشد ولی نباید این مسئله را به کار خود وارد کنید و با انرژی منفی وارد محل کارتان شوید.
جلسه داشتن
جلسات صبح میتواند وقت شما را تلف کند و صبحها باید برای کارهای عقب مانده و نوشتن بگذارید. جلسات باید زمانی باشد که همراه با خستگی رفع کردن باشد و کم انرژی باشد. زمانهای پر انرژی و اصلی برای کارهای دیگر بگذارید.
روزمرگی را رعایت نکرده اید
اگر در اول روز خود وقت تان را برای فکر کردن و تصمیم گرفتن راجع به اینکه چه کاری را اول انجام دهد و روتینی در کار خود نداشته باشید بیشتر وقت خود را تلف خواهید کرد. روزمرگی به مغز انسان آزادی میدهد که به موضوعی که واقعا اهمیت دارد بپردازد.
176/