ممنوع‌الخدمات شدن خودروی بدحجاب‌ها

صباالسادات حسيني:  محور نخست بحث‌هاي سخنگوي ناجا به برخورد با بدحجابي و مصاديق آن اختصاص داشت، نكته‌اي كه حتي صديقي، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه پايتخت برخورد با مصاديق آن را از نيروي انتظامي‌كشور خواستار شد. هفته گذشته اشتري، فرمانده نيروي انتظامي ‌به برخورد قاطع پليس راهور با مزاحمان و افرادي كه كشف حجاب مي‌كنند اشاره كرد و گفت: پليس راهور موظف است با خودروهايي كه براي مردم و خودروهاي ديگرمزاحمت ايجاد مي‌كنند يا آلودگي صوتي دارند و در سطح خيابان ها دوردور مي‌كنند، برخورد كند.
راه‌اندازي سامانه ثبت تخلفات
روز گذشته سخنگوي ناجا در پاسخ به سوالي مبني بر فرمان چندي پيش فرمانده نيروي انتظامي‌درباره برخورد با هنجارشكني و تخلفات رانندگي شامل دور دور، سرعت غيرمجاز، كشف حجاب، مزاحمت براي نواميس و… از تشكيل سامانه ثبت تخلفات اين‌چنيني خبر داد و افزود: اين سامانه كه در اختيار مديران كشوري، لشگري و ماموران نامحسوس پليس است، اين قابليت را دارد تا تخلفاتي مانند كشف حجاب در خودروها، مزاحمت براي نواميس، دور دور كردن و غيره را از طريق وارد كردن شماره پلاك در خود ثبت كند و پس از آن با متخلفان برخورد خواهد شد. سعيد منتظرالمهدي با بيان اينكه محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي اجتماعي براي اين دسته از متخلفان پيش بيني شده است، اظهار كرد: علاوه بر اينكه اين افراد جريمه شده و ممكن است خودرويشان توقيف شود، خودروي اين دسته از افراد ممنوع‌الفروش شده و امكان پرداخت عوارض و… نيز برايشان مقدور نخواهد بود. به گفته سخنگوي ناجا، پرونده اين افراد و شماره پلاك خودروهايشان نيز به پليس امنيت ارجاع داده خواهد شد و پليس راهور نيز مي‌تواند متخلفان را به پاركينگ منتقل كند. منتظر المهدي اضافه كرد: از زمان دستور فرمانده ناجا تاكنون به 10هزار نفر كه اقدام به ارتكاب اين جرائم كرده بودند تذكر داده و 2000 خودرو نيز توقيف شده است. او ادامه داد: اين تخلفات در تهران بيشتر است، اما در سراسر كشور زير ذره‌بين پليس بوده و با آن برخورد مي‌شود.
افزايش شمار گيت‌هاي مرزي
امسال نيز مطابق روال هر ساله، كار صدور ويزاي براي متقاضيان سفر به عتبات در ايام اربعين حسيني (ع)، از طريق دفاتر كنسولگري عراق در شهرهاي خوزستان، تهران، كرمانشاه و مشهد در حال انجام است و دولت عراق تاكيد بسيار جدي بر رعايت ضوابط اين كشور و دريافت ويزا از سوي متقاضيان دارد. دو روز قبل اوحدي، رئيس سازمان حج و زيارت از ثبت‌نام افزون بر 800 هزار متقاضي سفر به عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني (ع) در سامانه سماح خبر داد. اين رقم بر اساس اعلام روز گذشته به 900 هزار نفر رسيده است. نيك‌پور، مدير گروه پيشگيري و مبارزه با بيماري‌هاي هلال احمر نيز با ذكر مطالب پيشگيري از وقوع بيماري‌هايي كه در جريان سفر به اربعين وجود دارد، گفت: وبا از بيماري‌هايي است كه در عراق شيوع پيدا كرده و براساس آمارهاي رسيده 1500 نفر در اين كشور به وبا دچار شدند كه مي‌طلبد اطلاعات بهداشتي و پيشگيرانه توسط مبلغان بيان شود. در اين زمينه منتظرالمهدي، درباره تمهيدات پليس براي اربعين حسيني، اظهار كرد: ساعات كاري مراكز پليس + 10 در روزهاي عادي تا ساعت 18: 30 و در روزهاي تعطيل تا ساعت 14 افزايش يافته است، ضمن اينكه اين مراكز موظفند پس از اتمام اين ساعات تا زماني كه آخرين مراجعه‌كننده در آن حضور دارد اقدام به ارائه خدمات به شهروندان كنند.
كسي در حادثه پارك هرندي دستگير نشد
انتهاي هفته گذشته براي ساكنان محله شوش و هرندي در جنوب پايتخت هفته پر حاشيه‌اي بود. بعد از ماه ها رفت و آمد بي‌نتيجه مسئولان و اعضاي شوراي شهر براي تعيين تكليف معتادان متجاهر اين محله، ساكنين آنجا در حركتي خودجوش با آتش زدن تعدادي از چادرهاي معتادان سعي در بيرون كردن آنها از اين محله را داشتند كه اين اقدام با دخالت پليس پايان يافت. سخنگوي ناجا درباره حادثه پارك هرندي و اقدام شهروندان به آتش زدن پناهگاه معتادان اظهار كرد: پليس در اين زمينه دستگيري نداشته است. سخنگوي ناجا در پاسخ به سوالي درباره ادعاي شهردار منطقه 12 مبني بر اينكه پليس دستور حمله به پناهگاه معتادان در پارك هرندي را داده است، گفت: براي ما نيز جالب است كه شهرداري كار پليسي انجام مي‌دهد.
ثبت‌نام طرح جريمه ريالي سربازي از 20 آذر
روز گذشته سازمان وظيفه عمومي ‌ناجا، از پيش‌ثبت‌نام مرحله دوم طرح جريمه مشمولان غايب داراي بيش از هشت سال غيبت از 20 آذر ماه خبر داد. اداره اجتماعي سازمان وظيفه عمومي‌ناجا در اطلاعيه‌اي درباره طرح جريمه مشمولان غايب اعلام كرد: بر اساس بند (ط) تبصره 16 ماده واحده قانون بودجه سال 1393 مجلس شوراي اسلامي، بيش از 288 هزار نفر مشمول غايب داراي بيش از هشت سال غيبت، از 15 اسفند ماه 93 در اين طرح ثبت نام كرده‌اند. بر اساس اين اطلاعيه، متقاضيان ثبت نام شده در مرحله اول اين طرح تا 20 آذر ماه فرصت دارند كه مبلغ جريمه در نظر گرفته شده را واريز كنند و از كارت معافيت بهره‌مند شوند. منتظرالمهدي در نشست خبري خود درباره اجراي دوباره طرح جريمه ريالي مشمولان داراي بيش از هشت سال غيبت اظهار كرد: برابر تصميمات اتخاذ شده از بيستم آذرماه ثبت نام طرح جريمه ريالي مجددا آغاز شده و متقاضيان با مراجعه به دفاتر پليس + 10 مي‌توانند درخواست خود را ثبت كنند. منتظرالمهدي ادامه داد: در مرحله اول ثبت نام 287 هزار نفر براي پرداخت جريمه ريالي سربازي ثبت نام كرده بودند كه 100 هزار نفر از اين افراد تاكنون مبلغ خود را پرداخت نكرده و از نظر پليس مشمول غايب به حساب مي‌آيند. او درباره نحوه برخورد با مشمولان غايب و اينكه آيا مي‌توان وضعيت آنان را از طريق تماس با سامانه 110 اطلاع رساني كرد، گفت: مردم مي‌توانند از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 وضعيت مشمولان غايب را اطلاع دهند. ضمن اينكه خود ما نيز از طريق ساز و كارهايي كه داريم اين افراد را شناسايي مي‌كنيم.
جمع‌آوري معتادان مانند پاكسازي محيط زيست نيست
منتظرالمهدي درباره جمع‌آوري معتادان نيز خاطرنشان كرد: جمع‌آوري معتادان مانند پاكسازي محيط زيست نيست و براي آنان نيازمند سرپناه‌هايي هستيم. ضمن اينكه شهرداري اقدامي‌را آغاز كرده براي ايجاد خانه‌هاي بهاران كه در آن به مدت شش ماه از اين معتادان نگهداري مي‌شود كه اميدواريم ظرفيت‌هاي لازم در اين خصوص ايجاد شود. سخنگوي ناجا در حالي اين اظهارات را مطرح مي‌كند كه اشتري، فرمانده نيروي انتظامي‌در آخرين اظهارنظر خود از آمادگي پليس براي جمع‌آوري 24 ساعته همه معتادان پايتخت خبر داده بود.
ايجاد سامانه گم‌شدگان اوتيسمي
سخنگوي نيروي انتظامي‌درباره تشكيل سامانه گم‌شدگان اوتيسمي‌نيز اظهار كرد: افراد اوتيسمي‌ارتباطي با جامعه بيروني خود نداشته و عمدتا فاقد قدرت تكلم هستند. نمي‌توانند دركي از موقعيت خود داشته باشند. در كشور ما نيز مبتلايان به اوتيسم جامعه آماري 200 هزار نفري را شامل مي‌شوند. از اين رو تصميم بر آن شد تا پليس پيشگيري با همكاري انجمن اوتيسم، سامانه‌اي را براي شناسايي اين افراد ايجاد كنند. به گزارش ايسنا، او افزود: ما همچنين آمادگي ايجاد سامانه‌اي براي بيماران خاص را نيز داريم.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا