تلخی دیابت را چگونه شیرین کنیم؟

علی سرشوقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میانگین مصرف سرانه شکر در ایران به ازای هر نفر 32 کیلوگرم است، اظهار کرد: اگر روزانه مصرف دو قاشق چایخوری ایزومالت جایگزین شکر شود، شاهد کاهش وزن در افراد و افزایش سلامتی آن‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی کامور، تصریح کرد: با تولید محصولات سالم باید شرایط خوبی را برای جامعه ایجاد کرد و در این راستا شرکت کامور بیش از 16هزار نفر را از نظر قند خون غربالگری کرده است که تعداد زیادی از این افراد با وجود داشتن دیابت از آن بی خبر بودند.

مدیر عامل شرکت کامور با بیان اینکه پولکی بدون قند اولین محصول این شرکت بود، افزود: تولید محصولات جدید همیشه با مشکلاتی همراه است، زیرا باید مزایا و اثرات این محصولات جدید به تمام اقشار مردم شناسانده و برای خرید و فروش آن‌ها نیز باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی شود.

سرشوقی با بیان اینکه محصولات شرکت کامور مواد اولیه غیر طبیعی ندارد، ادامه داد: 99.8 درصد محصولات شرکت دارای ایزومالت است. ایزومالت از چغندر قند گرفته می‌شود، اما خواص متفاوتی از شکر دارد و با مصرف آن قند خون افزایش پیدا نمی‌کند.

مدیر عامل شرکت کامور با بیان اینکه کامور یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات بدون قندر در دنیا است، خاطر نشان کرد: شرکت‌های مختلفی در جهان در زمینه تولید محصولات بدون قند فعالیت دارند، اما تنها به تولید یک یا چند محصول در این زمینه اکتفا می‌کنند، ولی شرکت کامور در حال حاضر بیش از 40 نوع محصول بدون قند تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه دیابت بیماری خاموش اما قابل کنترل است، اضافه کرد: یکی از موارد مهم برای جلوگیری از ابتلا به دیابت، اطلاع رسانی صحیح و انجام آزمایش خون است و برای این امر می‌توان آزمایش خون را در محل کار انجام داد.

مدیر عامل شرکت کامور اظهار کرد: متأسفانه در ایران 60 درصد از افرادی که در اثر بیماری دیابت، زخم پا پیدا کرده‌اند منجر به قطع عضو شده‌اند در حالی که این رقم در اروپا شش درصد است.

سرشوقی با اشاره به ایجاد کمپین “تلخی دیابت را با کامور شیرین کنیم”، افزود: افراد می‌توانند با ارسال کلمه کامور به صورت فارسی یا انگلیسی به عضویت باشگاه دیابت کامور بپیوندند و به صورت رایگان پیا‌م‌های علمی در خصوص سلامت و دیابت دریافت کنند. هم‌چنین افراد می‌توانند در مسابقه علمی پیامکی شرکت کامور با موضوع ایزومالت چیست؟ شرکت کنند.

وی با اشاره به مسابقه آشپزی بدون قند در اینستاگرام، ادامه داد: در این مسابقه افراد می‌توانند با تهیه دسر، غذا و انواع شیرینی و استفاده از محصولات کامور و عکس گرفتن از آنها در این مسابقه شرکت کنند. هم‌چنین به مناسبت هفته دیابت، طرح فروش و ارسال رایگان ویژه بسته‌های سلامت انجام می‌شود.

مدیرعامل کامور با اشاره به افزایش تولید محصولات شرکت، گفت: برای افزایش سلامت افراد جامعه طرح‌هایی هم‌چون فروش محصولات با تخفیف 30 درصدی به سازمان‌ها، ارگان‌ها و بخش‌های خصوصی و دولتی را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

سرشوقی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات کامور به صورت غیرمستقیم به کشورهای مختلف صادر می‌شود، افزود: در حال آماده سازی کمپ‌های صادراتی هستیم تا بتوانیم به صورت مستقیم به کشورهای مختلف صادرات داشته باشیم.

هم‌چنین مدیر کنترل کیفی کامور با اشاره به وجود هشت میلیون نفر بیمار دیابتی در کشور، اظهار کرد: آمار ابتلا به دیابت در جهان روبه افزایش است به طوری که در سال 2000 کمتر از 200 میلیون نفر به این بیماری مبتلا بودند، اما هم اکنون این رقم به 382 میلیون نفر رسیده است و براساس پیش بینی‌ها در سال 2035 این رقم به 592 میلیون نفر افزایش پیدا می‌کند.

نرگس نادی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی صحیح برای کنترل دیابت در جهان، افزود: تمام ارگان‌ها و بخش‌های مختلف کشور مانند آموزش و پرورش، شهرداری‌ها و مراکز ورزشی باید در زمینه کنترل و کاهش این بیماری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های کنترل دیابت توجه به نوع تغذیه افراد است، گفت: ترویج فرهنگ صحیح تغذیه در کاهش ابتلا به این بیماری بسیار مؤثر است. هم‌چنین با مصرف کمتر شکر می‌توان از عوارض این محصول مانند آلزایمر، قند خون، افزایش اضطراب و استرس و … جلوگیری کرد.

مدیر کنترل کیفی کامور اضافه کرد: مصرف محصولات بدون قند در سلامت افراد بسیار مؤثر است و از پوسیدگی دندان جلوگیری می‌کند و حتی مصرف آب نبات‌های بدون قند برای افزایش سلامت دندان‌ها توصیه می شود و از بروز بیماری‌های روده‌ای نیز جلوگیری می‌کند.

نادی با بیان اینکه تا چند ماه آینده چند محصول جدید به سبد محصولات شرکت افزوده می‌شود، خاطرنشان کرد: مصرف محصولات کامور برای زنان باردار هیچ گونه منعی ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا