وام خرید کالا قیمت ارز را افزایش می دهد

دکتر حسین مهدوی اقتصاددان باذکر این نکته که  علاوه بر ابهامات این طرح گروه‌های گسترده‌ای از مردم نیز قادر نخواهند بود وارد این طرح شوند و از آن استفاده کننداظهار داشت :منافع این طرح بیشتر شامل مونتاژکاران در صنایع خانگی و خودروسازان می‌شود و تولیدکننده واقعی شامل این طرح نخواهد بود،نتیجه آن می‌شود که ما به زودی با تقاضای کاذب ارز روبرو خواهیم شد و به دنبال آثار تورمی که این طرح خواهد داشت شاهد افزایش قیمت ارز نیز خواهیم بود که خود این موضوع موجب تورم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه کارکنان نمی توانند به یک نسبت از این طرح استفاده کنند،گفت: این مسئله بستگی به میزان دریافتی کارکنان دارد.

مهدوی  اظهار داشت: در شرایط کنونی با رکود مواجه هستیم و در این رابطه شاهد تخفیف های ویژه مونتاژ کاران هستیم.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه در مورد فرش سه برند در حال حاضر معرفی شده اند، این در حالی است که 300 تولید کننده فرش داریم اظهار داشت : شائبه کانون های قدرت و حضورشان در تصمیم گیری های این چنین می تواند تعیین کننده باشد، با اینکه تعداد زیادی تولید کننده داخلی داریم ولی چرا سه شرکت انتخاب شدند باید وزارت صنایع پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه فشار کانون های قدرت در تصمیم گیری و حضور این دسته از کانون ها در مجامع تصمیم گیری بخش های عمومی این شائبه را بیشتر می‌کند گفت: این طرح محرک اصلی به حساب می آید، به طوری که در بین خودروسازان مونتاژکاران هستند که می توانند بیشترین استفاده را ببرند.

130/

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا