سرمایه گذار خارجی امنیت می خواهد

حسین ساسانی رئیس کمیته توسعه پایدار مهندسان فرهنگستان علوم  در خصوص اتفاق رخ داده برای رستوران کی اف سی و ارتباط این اتفاق با ورود سرمایه گذاران و  عدم امنیت سرمایه این افراد در ایران افزود: منظور از مردم کسانی هستند که در ورود سرمایه گذارن درکشور تاثیر گذار هستند و تا زمانی که از بعد اجتماعی روی افکار عمومی جامعه کار نکنیم و آنهارا با خودمان همسو نکنیم شاهد همین اتفافات خواهیم بود.

وی ادامه داد: سرمایه گذار همیشه به دنبال یک مکان امن برای سرمایه گذاری می گردد حالا اگر این بسترها نباشد و مردم را نتوانیم با خود همراه کنیم و به کسانی که مخالف اقلیت دولت هستند نگوییم خارج از قوانین عمل نکنید مشکلات امروز را بارها باید مشاهده کنیم.

ساسانی افزود: سرمایه گذار خارجی با صرف هزینه های بسیار بالا وارد کشور می شود اما زمانی که با این دست اتفاقات و بی قانونی ها روبه رو می شود سرمایه خود رابرمیدارد و با کلی ضررو زیان به کشور مبدا بر میگرداند.

رئیس کمیته توسعه پایدار مهندسان فرهنگستان علوم  تصریح کرد: صرف اینکه بگوییم تحریمها برداشته شود و این تصور را داشته باشیم که همه چیز حل می شود تفکر بسیار اشتباهی است قرار نیست معجزه ای اتفاق افتد.

وی ادامه داد: سرمایه گذار به کشور می آید و عده معدودی بیرون میریزند و تمام بساط این افراد را بهم میریزند و کلی آسیب به تشکیلات آنها میزنند بنابراین ما اگر واقعا میخواهیم به توسعه اقتصادی برسیم لازمه آن توسعه افکار عمومی،سرمایه و اجتماعی در ایران است که باید هر چه سریعتر برای داشتنش برنامه ریزی کنیم.

همچنین در حال حاضر شاهد هستیم که سرمایه گذاران بسیار زیادی در هیات های بلند پایه مدام وارد ایران می شوند وبا مقامات ملاقات و گفتگو می کنند اما آن اتفاقی که باید رخ نداده  و هنوز هیچ سرمایه،مدیریت ،تکنولوژی به ایران نیامده چون بسترهای لازم برای این کار وجود ندارد و تا زمانی که آماده نباشیم و هر کاری که دولت انجام دهد به غیر از وارد کردن هزینه به بدنه دولت کار دیگری پیش نخواهد برد و این رفت و آمدهای هیاتهای بلند پایه فقط هزینه بر خواهد بود.

ساسانی درادامه اظهار داشت: در 50 سال اخیر ما در برخی از سالها رشد اقتصادی داشتیم، تولید ناخالص ما گاهی اوقات با کاهش یا افزایش روبه رو بود برای مثال در دولت اصلاحات رشد اقتصادی 8 درصد داشتیم اما همین اتفاق در دولت احمدی نژاد به منفی 5 رسید و در حال حاضر هم در سال اول دولت یازدهم 5/1 تا 2 درصد بوده و تمام این مسایل به دلیل نبود زیر ساختها و نبود سیاست یکپارچه در کشور است که باعث شده کشور در رکود برود.

131/

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا