نوسانات نرخ ارز به خاطر تامین کسری بودجه دولت است

امیر فرشید رضایی  در گفتگو با موبنا اظهار داشت : بر اساس اظهارات برخی  صرافیها طی چند روز گذشته بانک مرکزی توسط عوامل خود اقدام به تزریق ارز به بازار با قیمت بالاتر از نرخ روز نمودند که همین عامل باعث افزایش قیمت آن شده است .

وی افزود: با توجه به اینکه دولت معمولا در نیمه دوم سال با کسری منابع برای تامین هزینه های خود مواجه می شود ساده ترین و زودبازده ترین اقدام افزایش نرخ ارز چه به صورت مبادله ای وچه به صورت آزاد می باشد .

رضایی با ذکر این نکته که بانک مرکزی هر زمان با  اعتراضات در این خصوص مواجه می شود موقتا ارز را به نرخ قبلی باز می گرداند ادامه داد : تا زمانی که پول های بلوکه شده آزاد نشود این نوسانات ادامه می یابد و دولت ازاین طریق منابع مورد نیاز خود را بدست می آورد .

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سئوال چه زمانی شاهد ثبات در بازار ارز خواهیم بود تاکید کرد: هر زمان بودجه دولت سروسامان پیدا کند و از سوی دیگر بحث تک نرخی شدن ارز هم به نتیجه نهایی برسد ما شاهد نوسانات قیمت ارز در کانال 3400 تا 3600 تومان خواهیم بود و این نوسانات ادامه دار خواهد بود. البته اگر هم مسایلی که گفته شد حل شود و مشکلات از میان برداشته شود هم قیمت همان 3400 تا 3600 تومان خواهد بود.

131

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا