مصرف سالانه بیش از 2میلیارد و 900میلیون لیتر نوشابه
در حال حاضر در ایران بهدلایلی مصرف آب میوه در حال رشد است.به گفته حسین رضاییزاده به خاطر جوان بودن جمعیت ایران و بالا بودن افراد نوجوان در کل جمعیت کشور, گسترش شهرنشینی و فرهنگ صنعتی وقت ارزش بیشتری پیدا میکند و از دلایل مصرف آب میوه است.استفاده از آب میوه بهجای میوه خام رشد فرهنگ بهداشت عمومی و افزایش آگاهی عمومی درباره فواید مصرف نوشیدنیهای طبیعی بهویژه آب میوه بسته بندی شده خود از دلایل دیگر مصرف آب میوههاست.رضاییزاده گفت: از طرفی افزایش تعداد دانش آموزان در مراکز آموزشی که سبب خرید مصرف نوشابهها و آب میوه بسته بندی میشود، همچنین گرم شدن هوا بهدلیل تغییرات جوی سالهای اخیر که میتواند موجب مصرف بیشتر نوشیدنی و آب میوه شود. براین اساس تبلیغ منفی علیه نوشابههای گازدار و مطرح شدن آب میوه بهعنوان کالای جایگزین میان محصولات کارخانهای شده است.
179/