فساد بانکی مانع سلامت تولید می شود

دکتر ابراهیم رزاقی در گفتگو با موبنا افزود : این اتفاق حتما مانع سلامت در تولید خواهد شد و باعث بیکاری بسیاری از افراد می شود و به دلیل اینکه این افراد دارای لیاقت و شایستگی هستند اما نمی توانند در بخش های تولیدی  وارد شوند به گوشه ای رانده می شوند.

وی اظهار داشت : فساد در بانک ملی و دیگر بانکها تازگی ندارد و این اختلاسها برای اولین بار رخ نداده و آخرین بار هم نخواهد بود اما زمانی که برای اولین بار این اتفاق افتاد برخورد قاطعی با این افراد نشد بنابراین افراد دیگر هم به این موضوع وارد شدند.

رزاقی افزود: مدت زمانی است که به بانک مرکزی و دولت فشارهایی وارد شده که اسامی افرادی که وامهای هنگفت گرفته و پس نداده اند به قوه قضاییه اعلام شوند و حتی رسانه ای کنند اما متاسفانه تا به امروز این اتفاق رخ نداده و مسکوت مانده است .

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت : همانطور که دیدیم در اتفاق اخیر در بانک ملی که برخی افراد دستگیر شده  کارمندان بانک بوده اند پس کسی از این اتفاقات ترسی ندارد و قبح این کار ریخته است. در نتیجه بهتر است با این مسایل مقابله ای صورت گیرد تا همه احساس کنند که کار جدی است. همچنین در این اتفاق هم میتوان از مردم کمک گرفت که افرادی که اقدام به اختلاس و بی قانونی د راین امر کرده اند را معرفی کنند .

وی ادامه داد : متاسفانه در این بین هم بانک مرکزی هیچ واکنشی نشان نمی دهد آنهم به دلیل این است که در این سازمان افراد دلسوز و جهادی وجود ندارند مگر ما در زمانهای گذشته چگونه عمل میکردیم ؟ به غیر از این بود که افراد دلسوز را وارد کار می کردیم و کمتر شاهد این اتفاقات بودیم .

131

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا