لغو مجوز موسسات پولی متخلف هیچ ایراد قانونی ندارد

هادی حق شناس در گفتگو با موبنا در خصوص مجوزهایی که از سوی بانک مرکزی برای موسسات بانکی صادر میشود و اینکه چرا بعد از مدتی این موسسات را غیر مجار می نامند گفت: طبیعی ست که مجوز برای کاری صادر شود حال این کار میخواهد در بازار پول یا شرکت های بورسی در بازار سرمایه باشد یا به هر شکل دیگری که این مجوزها صادر میشوند. برای مثال پروانه و شماره نظام پزشکی برای یک پزشک صادر می شود اما به محض اینکه این پزشک به قوانین مندرج عمل نکند طبیعی ست که این مجوز باطل میشود و این فرد دیگر اجازه طبابت نخواهد داشت این اتفاق هم در بازار پولی بر اثر همین بی قانونی ها رخ میدهد.

وی ادامه داد: زمانی که شورای پول واعتبار دامنه سود بانکی و تسهیلات را معین میکند و به همه بانکها ابلاغ میکنداگر یک موسسه به دلیل سود بیشتر در این عرصه از این قانون مدون سر باز زند و اقدام به جذب سپرده بیشتر از مردم نزد موسسه خود کنند از قانون تخطی کرده و بانک مرکزی هم موظف است مجوز این موسسه را باطل کند .

حق شناس افزود: به هر حال هر نهادی که در عرصه ای در حال فعالیت است باید در چارچوب قوانین که برای او در نظر گرفته است حرکت کند و اگر از آن سرپیچی صورت گیرد باید نهاد ناظر با این مسله برخورد کند و دراین عرصه هم برخورد بانک مرکزی بسیار درست و به جا است.

این کارشناس مسایل اقتصادی تصریح کرد: البته اگر بانک مرکزی درهمه امور محوله به این سرعت اقدام کند و مقابل بی قانونی ها بایستد مطمنا دیگر در عرصه پولی و بانکی شاهد اتفاقات غیر عرف نخواهیم بود.

131

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا