احتمال گروگانگیری سرنشینان بالگرد سقوط کرده اسپانیا

به گزارش ایرنا و به نقل از منابع خبری اسپانیا ، تمام تلاش های وزارت دفاع اسپانیا بر پیدا کردن سه سرنشین بالگرد مفقود شده این کشور در هفته پیش (پس از سقوط احتمالی در دریا در 74 کیلومتری صحرا) متمرکز شده است.
‘پدرو مورنس’ وزیر دفاع اسپانیا که از زمان انتشار خبر سقوط این بالگرد در جزایر قناری به سر می برد و از نزدیک همه امور را پیگیری می نماید، روز دوشنبه اعلام کرد که ارتش و گروه های امداد و نجات اسپانیا و مراکش هنوز موفق به پیدا کردن سه نظامی اسپانیایی سرنشین این بالگرد نشده اند. به همین خاطر فرضیه گروگانگیری نیز به جمع فرضیه های مرتبط با این حادثه افزوده شده است.
وزیر دفاع اسپانیا در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: از خود بالگرد هم هیچ اثری یافت نشده است اما جستجوها همچنان با هماهنگی مقامات اسپانیا و مراکش ادامه دارد.
وی تصریح نمود در بحث احتمال گروگانگیری این سه نظامی اسپانیایی، یک سری فعالیت های اطلاعاتی برای بررسی این موضوع آغاز شده است.
مورنس گفت باتوجه به ماهیت فعالیت های اطلاعاتی مرتبط با این قضیه، احتمال گروگانگیری وجود دارد ولی امکان بیان جزئیات بیشتری وجود ندارد. به هر صورت گروه های امداد و نجات دو کشور تصمیم گرفته اند حوزه جستجوی دریایی این بالگرد را افزایش دهند.
‘ماریانو راخوی’ نخست وزیر اسپانیا نیز روز دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اطمینان داد که دولت از همه ابزارهای موجود برای پیدا کردن سه نظامی استفاده خواهد کرد.
ناپدید شدن سه نظامی اسپانیا در سقوط این بالگرد، به یک ماجرای ناباورانه دراین کشور تبدیل شده است. پس از آنکه بالگرد به آب های اقیانوس اطلس افتاد، یک بالگرد خدمات هوایی نجات مراکش به اسپانیا اعلام نمود که بالگردی را مشاهده نموده که بر روی آبها شناور است و در کنار بالگرد یک قایق و چندین چراغ روشن را مشاهده می کند اما نتوانست بگوید آیا سرنشینان در قایق هستند یا نه.
مراکشی ها پس از چند ساعت اعلام کردند که نیروی هوایی این کشور، سه سرنشین را در قایق دیده ا ند و حتی گفتند که یک جنگنده اف 18 مراکش که در عملیات نجات شرکت کرده بود، مشاهده نموده که سه نظامی، زنده هستند.
وزارت دفاع اسپانیا بر اساس اطلاعاتی که دولت مراکش به آنها داد در صفحه رسمی خود نوشت که نیروهای مراکشی سه سرنشین را نجات دادند اما یک روز بعد، هنگامی که مورنس به جزایر قناری سفر کرد و قصد داشت که با نظامیان صحبت کند، موفق به تماس با آنها نشد و در نتیجه پس از اطلاعات بیشتر، اعلام نمود که مراکش، آنها را نجات نداده و سه نظامی همچنان ناپدید هستند .
اسپانیا به دلیل این سوء تفاهم، سه روز پس از سقوط بالگرد، عملیات ها برای پیدا کردن بالگرد و سه نظامی را آغاز نمود ، به طوری که اکنون چندین کشتی، بالگرد، هواپیما، غواص ها و حتی زیردریایی برای یافتن آنها به کار گرفته شده است .

179/

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا