سربازهای سال 2025 چه امکاناتی دارند؟

به گزارش موبنا، در این نمایشگاه برای نخستین بار از سیستم دیداری سربازهای آینده (FSV) رونمایی شد. این سیستم در آزمایشگاه تخصصی علوم و فناوری (Dstl) وابسته به وزارت دفاع بریتانیا ساخته شده است که البته ارتش بریتانیا، مرکز Kinneir Dufort و شرکت SEA Ltd هم در ساخت آن مشارکت داشته‌اند.

سیستم FSV مبتنی بر پراژکتورهایی ساخته شده که به صورت ویژه برای نیروهای نظامی ساخته شده است و می‌تواند توان بصری آنها را تا چند برابر افزایش دهد.

مدل مفهومی لباس ویژه سربازان بریتانیایی برای سال 2025 میلادی حسگرهای زره‌ای را شامل می‌شود تا در هر لحظه اطلاعات بیشتری در اختیار شخص قرار گیرد و او بتواند بهترین تصمیم را در هر موقعیت اتخاذ کند.

علاوه بر این، هر سرباز یک رایانه شخصی ویژه در اختیار دارد و لباس او به صورت بی‌سیم به یک شبکه مرکزی متصل است تا بتواند آخرین اطلاعات را با مرکز مربوطه و دیگر سربازان به اشتراک بگذارد.

مهم‌ترین ویژگی FSV برای سربازان سال 2025 میلادی کلاه ایمنی آنها است. در این کلاه ایمنی سیستم پردازنده مرکزی تعبیه شده است که قابل شیشه‌ای مقابل نیز نقش یک نمایشگر هوشمند را ایفا می‌کند. وزن این سیستم پردازنده بسیار کم است و نیروی مورد نیاز آن از طریق فعالیت بدنی سرباز تامین می‌شود. بخشی از اطلاعاتی که این کلاه ایمنی تولید می‌کند در اختیار سرباز قرار نمی‌گیرد و به صورت مستقیم به مرکز مربوطه منتقل می‌شود.

داخل کلاه در قسمت هر دو گوش هدفون‌های هوشمند جاسازی شد‌ه‌اند تا امکان ارتباط آسان سرباز با اطرافیان فراهم شود. این هدفون‌ها به او امکان می‌دهند بدون آنکه نیاز به حرکت دست یا سر داشته باشد، آخرین اطلاعات جغرافیایی و منطقه‌ای را در اختیار بگیرد.

در کل باید گفت سربازان سال 2025 میلادی به طور کامل مبتنی بر تجهیزات الکترونیکی و دفاعی عمل می کنند و فناوری نقش اصلی را برای فعالیت آنها در اختیار دارد.

100/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا