ریشه ۵۰ درصد جرائم در غرب استان تهران در اعتیاد خلاصه می شود

سرهنگ علی سلیم پور رئیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از کانون های اصلی فعالیت پلیس مبارزه با مواد مخدر در غرب استان تهران، معطوف به شهرهای اقماری این منطقه می شود.

سلیم پور گفت: به طور طبیعی بخشی از فعالیت تولیدکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر به چنین مناطقی اختصاص دارد که با اشراف قابل توجه اطلاعاتی که از سوی دستگاه های مسئول در این نواحی حاکم است، کشفیات بسیار خوبی در این حوزه داشته ایم.

وی عنوان کرد: ۶ شهرستان شهریار، ملارد، رباط کریم، اسلامشهر، قدس و بهارستان به دلیل نزدیکی و همجواری تنگاتنگی که با هم دارند از لحاظ سطح آلودگی به تناسب جمعیت موجود، تقریبا یکسان هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران در تشریح نقش مواد مخدر در ایجاد ناهنجاری های اجتماعی افزود: با بررسی های انجام شده، ریشه۵۰ درصد از جرایم خرد غرب تهران را باید در اعتیاد جستجو کرد و شدت بروز بزه در مواد مخدر صنعتی به خصوص شیشه بیش از مواد دیگر ارزیابی شده است.

سلیم پور گفت: عوامل بسیاری در بروز اعتیاد نقش دارد اما نیروی انتظامی با عنایت به شرح وظایف و مسئولیت تعریف شده  که در برخورد با چنین مواردی دارد، نهایت تلاش، ابتکار و امکانات خود را در این حوزه بسیج می کند تا جرائم و ناهنجاری های اجتماعی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی یادآور شد: نقش مردم در موفقیت های پلیس در ابعاد گوناگون و بخصوص حوزه مبارزه با مواد مخدر برجسته و قابل تقدیر است و بخش اعظم توفیقات پلیس با همیاری عموم جامعه و مردم محقق می شود.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا