حضرت زینب در اوج مصیبت همواره مراقب حجاب و عفاف خود بود

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم انصاری امشب در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان اینکه حفظ حجاب در هر شرایطی بر زنان واجب است، گفت: زنان باید در هر شرایطی که هستند حریم ها را رعایت کنند و مصیبت های مختلف نباید مانع حجاب زنان شود.
وی افزود: متأسفانه بعضی از خانم‌ها همین که یکی از نزدیکان خود را از دست می‌دهند و یا گرفتار مصیبتی می‌شوند چادر از سر بر داشته و مو های خود را برهنه کرده و بر سر و صورت می‌زنند که خود این موضوع مصیبت بسیار بزرگی برای اسلام است.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در عالم هستی هیچ مصیبتی بالاتر از کربلا و عاشورا نیست ولی این مصیبت عظیم موجب نشد که حضرت زینب(س) حجاب خود را از سر بردارند و یا در مقابل مردان نامحرم با صدای بلند مویه و زاری کنند.
انصاری با بیان اینکه حضرت زینب(س) با نهایت عفت و حفظ حجاب در مجلس یزید سخن گفتند و به گونه‌ای با دشمن سخن گفتند که هرگز کسی فکر نکرد که ایشان زن هستند و متوجه زنانگی ایشان شود بلکه همه گفتند این زن کیست که با صلابت حیدری سخن می‌گوید به عبارت دیگر حضرت زینب(س) در افشاگری واقعه کربلا هرگز از ظرافت های زنانه استفاده نکردند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام حسین(ع) قبل از شهادت خود نحوه اسارت اهل بیت(ع) را برایشان شرح دادند، گفت: امام حسین(ع) به زنان و کودکان همراه خود گفتند می‌توانید بر مصیبت خود گریه کنید ولی حق ندارید که در نزد دشمن صدای خود را بلند کنید و هیچ نامحرم و دشمنی نباید صدای مویه و گریه شما را بشنود.
وی با تأکید بر اینکه یکی از ریشه‌های مقابله با امام حسین(ع) در این بود که در زمان ایشان یزید و یزیدیان حرام سرا راه انداخته و متأسفانه به شدت فساد و بی بندباری رایج شده بوده، گفت: همین موضوع موجب شد که جامعه به سمت حرام و گناه گرایش پیدا کرده و از ولی زمان خود دور شود.
انصاری یادآور شد: بانوان مسلمان باید مانند حضرت زینب(س) در هیچ شرایطی از حجاب خود غافل نشده و سعی کنند در همه شرایط به حجاب خود پایبند باشند و حریم ها را رعایت کنند؛ زیرا تا زمانی که زنان با عفت باشند و حریم ها را رعایت کنند اسلام در برابر فتنه های مختلف بیمه خواهد بود.

179/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا