از خرید موبایل های بدون گارانتی اجتناب کنید

“ابراهیم درستی” در گفت و گو با خبرنگار موبنا اظهار داشت: به دلیل وجود قاچاق گسترده انواع کالاهای دیجیتالی در بازار و افزایش انواع تقلبات برخی از واحدهای صنفی بدون مجوز به تمامی خریداران و مشتریان کالاهای دیجیتالی و ارتباطی از جمله گوشی تلفن همراه پیشنهاد می شود که به خرید محصول مورد نظر با گارانتی اصلی در بازار روی آورند.
وی افزود: هم اکنون بیشتر شرکت های واردکننده قانونی موبایل در کشور در مراکز بزرگ خریدوفروش اقدام به راه اندازی فروشگاه های مرکزی و نمایش محصولات کرده اند که این مراکز برای خرید مشتریان امن دیده می شود.
این اظهارات در حالی بیان می شود که به گفته کارشناسان این حوزه، ارائه گوشی‌های کارکرده، مرجوعی یا تعمیری به عنوان گوشی آکبند و نو، ارائه گوشی‌های سرقتی با قیمتی کمتر از بازار، تزریق انبوه نمونه‌های تقلبی به بازار، فروش برخی گوشی‌ها با قیمت بالاتر به بهانه‌هایی چون داشتن هولوگرام خاص و غیره از جمله روش های رایج کلاهبرداری در این بازار است.
سینا تقی زاده یکی از کارشناسان این حوزه در این باره می گوید: ارایه کالای ناقص به مشتری، برداشتن لوازم جانبی اهم از هدفون، تعویض شارژر و غیره و همچنین دریافت بهای اضافی بابت گارانتی های غیراصلی از جمله سوءاستفاده‌هایی است که در بازار گوشی‌موبایل از مشتریان می‌شود.
وی با اشاره به افزایش انواع تقلبات در بازار کالاهای دیجیتالی به خصوص موبایل افزود: متاسفانه برخی از فروشندگان از بی اطلاعی خریداران سواستفاده می کنند و کالاهای بدون گارانتی را به عنوان گارانتی اصلی و رسمی و با قیمت های بالاتر در اختیار مشتریان قرار می دهند.
تقی زاده به تمامی کاربران موبایل توصیه کرد در صورت خرید از هر برندی در وهله اول گارانتی های اصلی و رسمی آن را بشناسد سپس به خرید آن محصول اقدام کند.
129/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا