سرقت اطلاعات 15 میلیون آمریکایی در شرکت مخابراتی T-Mobile

به گزارش موبنا، این شرکت با انتشار بیانیه‌‌ای توضیح داد که از تاریخ اول سپتامبر 2013 تا 16 سپتامبر 2015 هکرها به سیستم اصلی اطلاعات آن دسترسی داشتند و تمام داده‌های مربوط به مشتریان را در اختیار گرفتند.

هکرها در این فاصله زمانی موفق شدند اطلاعاتی مانند نام کاربران، تاریخ تولد، آدرس، کدهای امنیت اجتماعی، شماره گواهینامه و … را سرقت کنند که البته شرکت T-Mobile ادعا می‌کند هکرها نتوانستند به اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران دسترسی داشته باشند.

این شرکت اعلام کرد اطلاعات مذکور را به این دلیل نگه داشته است تا بتواند زمانی که هر یک از مشتریان به فروشگاه‌های داخل شهر مراجعه می‌کنند، در کوتاه‌ترین زمان آنها را شناسایی کند و بتواند خدمات مناسب را ارایه دهد.

این اتفاق یکی از بزرگترین سرقت‌های اطلاعاتی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. شرکت مخابراتی T-Mobile هم‌اکنون می‌کوشد هرچه سریع‌تر اطلاعات از دست رفته را بازیابی کند.

البته این نخستین باری نیست که حجم گسترده اطلاعات شخصی کاربران در کشور آمریکا به سرقت می‌رود. سال گذشته هکرها موفق شدند تمام اطلاعات مربوط به 4 میلیون کارمند دولت فدرال آمریکا را در اختیار بگیرند. همچنین در سال 2014 اطلاعات 10 میلیون بیماری که به مراکز درمانی Excellus BlueCross BlueShield مراجعه کرده بودند سرقت شد.

100/

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا