گارانتی های متفرقه گوشی تلفن همراه ضمانت اجرایی ندارند

به گزارش خبرنگار سازمان خبری موبنا، از چند سال گذشته  که  به دلیل تعرفه بالا عنان بازار تلفن همراه کشور در اختیار قاچاقچیان قرار گرفت این سودجویان به چاپ و توزیع گارانتی های متفرقه در بازار کردند.
این نوع گارانتی ها که با نام های مشابه گارانتی های اصلی و رسمی در بازار عرضه می شود با قیمت 500 تومان در چاپخانه های تهران به چاپ می رسد و عملا هیچ گونه پشتوانه ای را برای مشترکان به همراه ندارد.
این نوع گارانتی ها که به نام گارانتی متفرقه شناخته می شود تنها به دلیل گمراه کردن مشتریان و سود بیشتر صورت می گیرد.
این برگه ها که شامل هیچ گونه خدمات پس از فروشی نمی شود تنها به عنوان یک برگه که فاقد هر گونه ضمانتی اجرایی است به همراه گوشی ها ی تلفن همراه  قاچاق فروخته می شود.
“رضا کمالی” یکی از فعالان بازار در این باره به خبرنگار موبنا گفت: به تازگی علاوه بر کارت گارانتی های تقلبی ، برخی از افراد سودجو اقدام به چاپ برچسب های تلفن همراه که تایید کننده ساخت کشور تولید کننده هستند کرده اند.
وی افزود: این برچسب ها که به راحتی بر روی گوشی هایی که از طریق مجاری غیرقانونی روانه بازار می شود چسبیده می شود و به عنوان گوشی های اصلی به مشتریان به فروش می رسد.
این فعال بازار ادامه داد: تشخیص جعلی بودن این برچسب ها برای افراد معمولی به راحتی امکان پذیر نمی باشد و تنها تعمیرکاران گوشی و فعالان حرفه ای این کالای ارتباطی قادر به تشخیص جعلی بودن آن هستند.
کمالی تصریح کرد: با وجودی که در بازار سایر کالاها، نهادهای نظارتی ماهانه اسامی گارانتی های قانونی فعال در بازار را برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی اطلاع رسانی می کنند، اما نهادهای قانونی در بازار تلفن همراه تاکنون اینگونه عمل نکرده اند.
این اظهارات درحالی بیان می شود که نبود اتحادیه واحد برای صنف موبایل یکی ازدلایل اصلی افزایش تقلبات در بازار تلفن همراه ارزیابی می گردد که این روزها نیز ضرورت وجود تشکل مستقلی برای نظارت و پیگیری آنچه در این بازار می گذرد، بیشتر احساس می شود.
 حضور کمرنگ نهادهای مرتبط با مبارزه علیه قاچاق گوشی در بازار تلفن همراه باعث می شود تا فعالیت قاچاقچیان گوشی تلفن همراه همچنان رو به گسترش باشد.
 129/161

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا