کوچ‌پایداری‌ها به‌سرزمین‌مؤتلفه

فردی‌که بعد از فوت‌عسگر اولادی به عنوان سرپرست، کمیته‌در صدر‌نشسته‌بود. همگان‌مي‌دانندکمیته‌امداد‌امام‌خمینی‌ (ره) به‌دلیل منابع‌مالی فراوانی که در اختیاردارد،احتمال سوءاستفاده ازآن امكان‌پذيراست و همواره دستگاه‌های نظارتی به ویژه‌دیوان محاسبات و مجلس در تلاشند تا تخلفی‌در این نهاد‌‌ رخ‌ندهد. حال این تخلفات‌می‌تواند مالی باشد ویا در زمینه‌های دیگر مانند سوءاستفاده انتخاباتی از نیروهای تحت امر این کمیته صورت‌پذیرد. اسفند ماه امسال ایران شاهد دو انتخابات مهم در عرصه سیاسی است.

انتخابات‌خبرگان و مجلس شورای اسلامی كه‌هر کدام از جایگاه منحصر به فرد خود برخوردارند و برای همین است که تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف کشور نگران هستند تا در سلامت آن خدشه‌ای وارد نشود. با این تفاسیر ما شاهد آن هستیم که سه تن از چهره‌های نزدیک به صادق‌محصولی و از اعضای اصلی جبهه‌پایداری به رهبری آیت‌ا… مصباح‌در کلیدی‌ترین پست‌های این کمیته در آستانه انتخابات‌برگزیده شدند. اشخاصی که سال ۹۱ کامران باقری لنکرانی، سخنگوی جبهه پایداری نام‌آن‌ها را در کنار افرادی مانندآقاتهرانی، روح‌ا… حسینیان، ‌صادق محصولی، اصغر زارعی، قاسم روانبخش، به عنوان اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری اعلام کرد. این سه تن‌عبارتند از «سید محمد رضا حسینی»، «علیرضا عسگریان» و «میر هاشم موسوی» فتاح‌آن‌ها را در اصلی‌ترین پست‌های این نهاد انقلابی‌انتصاب‌کرده است.

با حکم وزیرنیروی دولت نهم، علیرضا عسگریان به عنوان «معاون اداری و مالی»، سید محمد رضا حسینی به عنوان «مشاور و مدیر کل حوزه ریاست» و میر هاشم موسوی «رئیس مرکز آموزش و پژوهش» کمیته امداد امام خمینی (ره) منصوب شده‌اند. سایت‌انتخاب دراین زمینه می‌نویسد: «این سه نفر از مدیران محصولی در وزارت رفاه و تامین اجتماعی بودند. در دوران صدارت محصولی در این وزارتخانه علیرضا عسگریان معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و سید محمد رضا حسینی مدیر کل حوزه وزارتی وزارت رفاه و تامین اجتماعی را بر عهده داشتند.»

با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و توانایی که کمیته امداد‌امام‌خمینی (ره) برای مهندسی و‌جمع‌آوری رای برای یک‌گروه‌خاص دارد، حضور این افراد با آن پیشینه‌ثبت‌شده، چندان آینده‌روشنی رابرای این کمیته رقم‌نمی‌زند و شائبه‌سوءاستفاده انتخاباتی را برای‌این نهاد انتخاباتی را در اذهان شدت‌می بخشد.

جبهه‌پایداری همان‌طور که در عرصه‌سیاسی ایران وارد قلمرو‌موتلفه شده و به دنبال‌ آن می‌گردد تا با ائتلاف با این حزب قدیمی و به نوعی ثروتمند، جایگاه خود را در سپهرسیاست‌تثبیت‌کند، به نظر می‌رسد با ریاست فتاح بر کمیته‌امداد نیز قصد دارد، این‌نهاد را از احاطه موتلفه‌خارج و تحت امر خود کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا