پیمان اکبری: عزت و ذلت دست خدا است

به گزارش “ورزش سه”، تیم والیبال ب ایران با ترکیبی نه چندان شناخته شده راهی قهرمانی آسیا شد و در نهایت عنوان نایب قهرمانی مسابقات را به دست آورد. بعد از راهیابی این تیم به بازی فینال بسیاری از تیم پیمان اکبری تعریف و حمایت کردند اما بعد از شکست مقابل ژاپن در دیدار نهایی عده ای لب به انتقاد گشودند که در برخی موارد بسیار تند هم بود.

پیمان اکبری قبل از سفر به چین تایپه برای آغاز رقابت های جام باشگاه های آسیا در مورد انتقادات صورت گرفته به ورزش سه گفت:

هدف مان نتیجه گیری نبود، اما گرفتیم
در ابتدا قرار بر این بود عده ای بازیکن دور هم جمع شوند و فارغ از هر نتیجه ای یک بازی خوب را ارائه دهند تا جایگاهی در شان نام ایران کسب شود. حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا هم می توانست نتیجه خوبی برای ما باشد اما تیم ب به فینال رفت و نایب قهرمان شدیم. فلسفه این تیم نتیجه گیری نبود اما گرفتیم و در نهایت عده ای این تیم را مورد انتقاد قرار داده اند.

سرمربیگری ام در 4 تیم به دلخواه خودم نبوده است
من وظیفه اصلی ام سرمربیگری تیم زیر 23 سال برای مسابقات جهانی بوده است و با تیم باشگاهی ام سهیمه جام باشگاه های آسیا را هم کسب کرده ایم. اما قبل از این رقابت ها به درخواست مسولین دانشگاهی مسولیت تیم دانشجویان را مجبور شدم به عهده بگیرم چرا که من دانشجو و مدرس همین دانشگاه ها بوده ام و نمی توانستم در مقطعی که از من کمک خواسته شده است جواب منفی بدهم. تیم ب در برنامه کاری ام نبود و مسولیتی بود که از طرف فدراسیون به من ابلاغ شد. من در این موضوع تصمیم گیرنده نبوده ام اما وقتی این مسولیت به من واگذار شد باید به بهترین نحو انجامش می دادم. کار برای خودم بسیار سخت شده بود اما من در انتخاب تیم هایی که مسولیتش را داشتم تصمیم گیرنده اصلی نبوده ام.

پشتوانه سازی کرده ایم اما به چشم نیامد
من نمی دانم پشتوانه سازی برای عده ای چه معنایی دارد؟ اینکه ما صرفا تیم جوانان را راهی مسابقات می کرده ایم پشتوانه سازی محسوب می شد؟ ترکیبی که در قهرمانی آسیا شرکت کرده اند پشتوانه تیم ملی محسوب می شوند. بازیکنانی مثل پیروت پور، وادی، فیاضی، شریفات و سایرین که سن شان به جوانان نمی خورد و پشت ستاره های تیم ملی بزرگسالان مانده اند پشتوانه های والیبال نیستند؟ چه زمانی باید به آنها بازی برسد؟ پشتوانه صرفا بازیکن جوان و بی تجربه نیست بلکه بازیکنانی هستند که به دلایلی نمی توانند در تیم ملی بزرگسالان حضور پیدا کنند و جای درخشش در هیچ تورنمنتی هم ندارند. ما پشتوانه سازی کرده ایم و بسیاری از بازیکنانی که حق شان بوده است را بازی داده ایم اما به چشم نیامد.

قهرمانان این جام مردم بوده اند
بعد از شکست در بازی فینال تماشاگران در سالن ماندند و تیم را تشویق کردند که این رضایت مردم برای من ارزشمند بود. با تمام حرف و حدیث ها مردم روز فینال به سالن آمدند و تیم را تشویق کردند و من فکر می کنم از نزدیک شاهد تلاش این بچه ها بوده اند. در بازی مقابل چین همین تماشاگران حمایت عجیبی از تیم کردند و یکی از عوامل اصلی برد ما در آن بازی حساس بودند و در بازی فینال هم تا آخرین لحظه دست از حمایت برنداشتند. عزت و ذلت همه دست خدا است و من با صحبت چند نفر تحت تاثیر قرار نمی گیرم و منتظر می مانم و نظر مردم را متوجه می شوم. به نظر من قهرمانان اصلی این جام مردمی بودند که به زیبا ترین شکل تیم مملکت شان را تشویق کردند و الگویی شدند برای تیم های حاضر. سرمربیان اکثر تیم ها آرزوی داشتن چنین تماشاگرانی داشتند و بارها این موضوع را صراحتا عنوان کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا