یکصد میلیارد تومان برای تجهیز مدارس اختصاص یافت

علی اصغر فانی درگردهمایی یک روزه مسئولین و مدیران کل سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس با اشاره به آزادشدن یک چهارم نیروهای مقطع متوسطه به خاطر اجرای طرح 3-3-6 به دلیل حذف پایه اول متوسطه دوره دوم و بازنشستگی 38 هزار معلم درسال تحصیلی جدید اظهارکرد: شرایط فوق و اضافه شدن مشکل فضای آموزشی مسکن مهر، شرایط سختی را برای آموزش و پرورش ایجاد کرده و باعث شده است که مهر 94 حساس ترین و مهم ترین مهر پس از پیروزی انقلاب باشد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش وپرورش افزود: توصیه می کنم سازمان نوسازی تمام پروژه هایی را که قرار است در آبان و یا آذرماه به اتمام برسد با تلاش و جدیت بیشتر در اول مهر به بهره برداری برساند.
عضو کابینه تدبیر و امید با اشاره به تحصیل بیش از دو میلیون و یکصدهزار دانش آموز در مدارس خیرساز گفت: وجود بیش از یکصدهزار خیّر مدرسه ساز، یک سرمایه بی نظیر اجتماعی است که در کنار آموزش وپرورش قرار دارد و هیچ دستگاه دیگری از چنین فرصتی برخوردار نیست. بنابراین باید قدرشناس آنها باشیم ، زیرا خیرین، مدرسه سازی را از بین کارهای خیر انتخاب کرده اند.
فانی ادامه داد: بحث توسعه مشارکت ها اکسیری است تا آموزش وپرورش به وسیله آن از بن بستی که سال ها در آن قرار داشت خارج شود و این یکی از سیاست های آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید است.
وزیر آموزش وپرورش بحث تعمیر ونگهداری مدارس ساخته شده را از مهم ترین بحث های امروز آموزش وپرورش دانست وخواند: در گذشته نگهداری و تعمیر فضاهای آموزشی مورد غفلت قرار گرفته است و پروژه هایی که با سختی های زیاد احداث شده اندباید به درستی نگهداری شوند.
فانی خاطرنشان کرد: مشکل مقاوم سازی مدارس همچنان باقی است و یک سوم مدارس ما استاندارد نیستند ،اما این رقم در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی دو سوم بوده است و ما هرچند توانسته ایم آن را به یک سوم تقلیل دهیم ، اما استانداردسازی مابقی نیازمند به اعتباری تراکمی همچون درآمد یک روز فروش نفت است که در زمان شهید رجایی نیز اتفاق افتاد واین امر با بودجه های عمرانی جاری امکان پذیر نیست.
وزیرآموزش وپرورش ادامه داد: سیاستی که ما دنبال می کنیم ، افزایش سهم بودجه عمرانی از بودجه استانی است و دراین راستا مقرر کردیم به هراندازه که از بودجه عمرانی استان ها به آموزش وپرورش اختصاص داده شود از بودجه عمرانی ملی نیز ما تخصیص خواهیم داد و پیش بینی می شود با این سیاست به تدریج سهم عمرانی آموزش وپرورش از بودجه استانی افزایش یابد.
وی تاکید کرد: مبنای برنامه ششم توسعه کشورکه قرار است از سال 95 اجرایی شود سند تحول است و بخشی از این سند مربوط به توسعه فضای مدارس است که همکاران ما در سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس در این زمینه کارکرده اند و پیشنهادهایی را ارائه کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا