رکوردشکنی «یونیورسال» در تاریخ سینما

کمپانی فیلمسازی یونیورسال توانست به لطف فروش فوق‌العاده محصولاتی چون «دنیای ژوراسیک»، «سریع و خشن 7» و همچنین انیمیشن «مینیون‌ها» با ثبت فروش 5/53 میلیارد دلار و در حالی که حدود پنج ماه به پایان سال 2015 باقی مانده است رکورد فروش سالانه یک کمپانی فیلمسازی را در تاریخ سینما را بکشند.

این رکورد پیش از این در اختیار کمپانی فیلمسازی فاکس قرن بیستم بود که در پایان سال 2014 توانسته بود به فروش 5/52 میلیارد دلار دست یابد.

«دونا لانگلی» مدیر عامل کمپانی یونیورسال در گفتگو با «هالیوود ریپورتر» عنوان کرد: “ما با مستعدترین افراد در صنعت سینما مشغول کار هستیم و موفقیت ما در سال 2015 در واقع گواهی بر خلاقیت و دیدگاه فیلمسازان ماست. در حالی که پنج ماه به پایان سال مانده و 10 فیلم نیز در نوبت اکران هستند امیدواریم بتوانیم رکودرهای بیشتری را نیز از آن خود کنیم”.

فیلم علمی- تخیلی «دنیای ژوراسیک» که از ماه می اکران خود را آغاز کرده هم‌اکنون با فروش 1/56 میلیارد دلار در مکان سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما پس از «آواتار» و «تایتانیک» قرار دارد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال 2015 میلادی را نیز تاکنون حفظ کرده است.
7
قسمت هفتم از سری فیلم های اکشن و هیجانی «سریع و خشن» نیز امسال 1/51 میلیارد دلار فروخت تا عنوان پنجم پرفروش ترین فیلم‌های تاریخ سینما را به نام خود ثبت کند و از سویی دیگر انیمیشن «مینیون‌ها» دنباله مجموعه «من نفرت انگیز» دیگر محصول یونیورسال نیز تاکنون 856 میلیون دلار فروخته است اما با توجه به این که تنها بیش از یک ماه از آغاز اکران آن گذشته است به احتمال فراوان می‌تواند مجموع فروش جهانی خود را از مرز یک میلیارد دلار عبور دهد.

از دیگر فیلم‌های پرفروش کمپانی یونیورسال در سال 2015 می‌توان به « پنجاه طیف خاکستری» (569 میلیون دلار) و قسمت دوم «صدای شش دانگ»(283 میلیون دلار) اشاره کرد.

پس از یونیورسال، کمپانی دیزنی با ثبت فروش سه میلیارد دلاری بهترین عملکرد را در سال 2015 داشته است، در حالی که اکران قسمت جدید «جنگ ستارگان» از ماه دسامبر آغاز می‌شود که می‌تواند پرفروش‌ترین فیلم سال باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا